Beste iedereen,
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een CX 22 TRS. Sinds vandaag is er alleen probleem met mijn CX ontstaan. Ik reed vanochtend weg vanuit Delft en na een kilometer of 60 leek de motor zijn kracht te verliezen en wilde hij niet echt toeren meer maken. Volgas in z’n vijf had 120 km/h tot gevolg. Bij het eerst volgende tankstation eraf gegaan en onder de kap gekeken (motor nog aan). Een paar keer aan het gas gezeten om te kijken hoe de motor hierop reageerde. sputterend kwamen er wat meer toeren maar niet echt enthousiast. Motor uitgezet en even gewacht. Toen weer gestart en alles was weer normaal. Dit ging weer goed en kwam aan op mijn plaats van bestemming. Toen ik weer wegging was nog steeds alles normaal. Echter na ongeveer 100 km deed zich weer hetzelfde probleem voor. Dit gehad tot aan huis. Toen ik na een uur weer de motor startte was alles weer normaal. Iemand een idee wat de oorzaak hiervaan zou kunnen zijn (de auto rijdt trouwens gewoon op benzine).
Groeten,
Laurens
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kijk ook even of die carb geen valse lucht trekt ergens.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wat jij hebt (en dat klopt uitstekend bij dit weer) is een bevroren carb.
Dat zou eigenlijk niet kunnen mogen (want ook een 22TRS heeft een electrisch/koelwater-verwarmingselement in de carbvoet), maar je zult de eerste niet zijn.
Gooi eens wat vochtoplosser/ benzinebooster in je tank: Forté/ Wynn’s hebben elk iets vergelijkbaars in hun assortie en vindt je op (bijna) elk tankstation.
Tevens reinigt dit het systeem.
Mocht het niet helpen zul je even je carbsnorkel moeten losnemen en de carb doorblazen met perslucht.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Dank voor de tips. Heb de choke gecontroleerd maar deze werkt gewoon naar behoren. Ook trekt de carb geen valse lucht. Een bevroren carb lijkt mij raar aangezien ik er met kouder weer al probleemloos 1000 km mee heb afgelegd, en kon bij inspectie toen het gebeurde ook nergens iets wat bevroren was vinden. Ik heb ook de bovenkant van de carb opengemaakt, maar kon daar geen vuiligheid ontdekken. Kon echter niet perslucht iets schoonspuiten aangezien ik dat niet tot mijn beschikking heb. Vandaag heb ik ook nog even met de auto gereden en geen problemen gehad. Morgen gaat ze voor een grote beurt naar de garage dus dan zullen we zien of er iets mankeert bij de carb dan wel ergens in de brandstof aanvoer.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Waar zou ik de eventuele winterstand moeten vinden?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Waar zou ik de eventuele winterstand moeten vinden?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Aha, die de warme lucht van het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilter brengt. Die zit er op maar de slang heeft zijn beste tijd gehad.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vandaag de CX naar de garage gebracht voor de grote beurt. Onderweg reed een huisgenoot achter me en die zei dat de auto ook wat naar benzine ruikende rook uitspuigde. Het lijkt mij dat dit er in verband staat met het probleem, of dit iets heel anders?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Losgetrilde sproeier die nu onderin de vlotterkamer ligt?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
De garage gaat is het nu aan het onderzoeken. We zullen het gaan zien…
We kunnen ook een poll maken
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Zomer winterstand lijkt me niet want dan loopt vanaf starten gelijk slecht.
Er zijn een aantal voozieningen die de koude start mogelijk maken, ik denk dat er een blijft hangen. Zo uit mijn hoofd.
-Vacuum voor inderdaad warme aanvoer lucht voor carb.
-Electrische verwarming carburateur.
-Met vaccum wordt ook een hevel bediend op de carb, mischien vast in verkeerde stand.
Vocht etc lijkt me niet want in het begin loopt ie goed als ik het zo lees.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Aan het begin loopt ie goed, echter na een tijdje begint het sputteren. Heb alle slangetjes bekeken en voor zover ik dat dan kan zien lijkt daar op het eerste gezicht niets mis mee. Zou het ook iets kunnen zijn aan de benzine kant, een benzinefilter wat vol zit of iets dergelijks?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
of je tank/pomp??
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84