Nee mijn brommertjes natuurlijk ook niet, dat schijnt illegaal te zijn!
Maargoed, het is 100% een brandstofprobleem. Vandaag zou ik starten maar dat ging niet, even gekeken naar het filtertje en die stond droog. Ik zat te denken morgen te starten met een beetje benzine in de carburateur zodat ie wel start en waarschijnlijk, met een beetje toeren, wel weer wat benzine aanzuigt.
Ik vraag me alleen af wat voor leidingen er vanaf de tank lopen. Het eerste stukje dat in de tank gaat is van een soort kunststof, dan verdwijnt deze in de kokerbalk. Wat zit daar tussen? Je kan hem toch blootleggen als je afdekplaatjes van de kokerbalk weghaald?
Heeft iemand een idee over die leidingen, hoe ze lopen en van welk materiaal?
Heb weinig tijd en zin om alles uit elkaar halen en wil een beetje doeltreffend te werk gaan..
BVD
Nick





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vanaf de tank: kunststof, stukje rubber, lang stuk kunststof, rubber naar pomp.
Citroen!
Dankjewel DriverD, en klopt het dat je er vanaf de onderkant redelijk makkelijk bij kan? behalve het stukje in de tank natuurlijk..





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Beter nog: Bijna alles vanaf de zijkant te bereiken.
Citroen!
Heel fijn
Even een kleine update,
Gisteravond had ik even tijd gevonden om de auto te fixen. Ik zou eerst de motor even starten met een beetje benzine in de carburateur, dat ging wel maar viel direct weer uit. Dus zoog geen benzine aan, het filtertje bleef droog.
Aangezien de tank een beetje aan de lege kant was had ik daarna even een paar liters erbij gedaan. Toen was het starten lopen. Maarja, normaal kan ik de tank nog wel tot een stukje onder de Nul leegrijden.
Dus ik ben eerst wezen aftanken en daarna liep ze prima.
Ik denk dus nu dat gedeelte benzineslag in de tank niet helemaal in orde is. Daar moeten ik nog even achter zien te komen.
Afijn, ik kom terug van een klein rondje van een paar kilometers en denk even te checken of dat slechte starten ook verholpen was door de volle tank.
De motor uitgezet, vrijwel direct weer proberen te starten… nee. Nog een keer starten, nee. Motorkap open, even kijken, even denken en na ongeveer 5 minuten weer starten en toen sloeg de motor meteen aan! En daarna weer.. en weer..
Zit nu in eerste instantie met 2 dingen,
Kan ik die slang uit de tank halen en een geheel nieuwe erin stoppen zonder de tank los te moeten halen?
Wat kan het zijn m.b.t. het starten?
Bobine, babels en bougies zijn nagelnieuw
Nick












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Onder de tank zit een dop. Daar hoort een lamellen filter boven te zitten waar de plastic leiding weer in uit hoort te komen. Check eerst of dat filer niet vol troep zit en de leiding er in steekt.
Daarvoor moet die dop eraf en ...JUIST je tank leeg zijn!
Die leiding vernieuwen is een K*t klus. Het harde plastic moet de bocht om in de tank door een soort houdertje. DOn’t fix it if it aint broken!
Starten is toeval denk ik of een te hete startmotor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat hele gebeuren met de tank is wel een k*t klus al zeg ik het zelf.
De leiding ZAT inderdaad in die lamellenfilter. Maar die filter is er dus uit. Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn, dat de leiding niet op de bodem hangt.
Wat het starten betreft, dat heb ik al vaker gehad maar kijk ik nog even aan. De startmotor draaide overigens prima rond.
Vanavond weer eens zitten hannessen omdat ik het euvel nog steeds niet opgelost heb… Vorige week had ik op een avondje het gedeelte slang in de tank vervangen.. dat hielp niks.
Er komen af en toe belletjes in het filtertje naar boven en er staat bijna constant een pislaagje of geen benzine in.. Als ik een beetje toeren hou dan hapert ie ook niet, alleen met lage toeren. Lekker bij stoplichten en opnieuw optrekken etc.
( de benzinepomp is pas vervangen, zou goed moeten zijn in ieder geval )
Ik dacht laat ik vanavond die hele slang maar eens vervangen.
Nouja in de schuur staat het momenteel vol en werken er elke dag dus moet ik in de avonduurtjes aan de gang. Maargoed, die slang gaat vooraan het chassis in en zit daar volgens mijn ergens vast omdat ik geen speling in dat gedeelte kon vinden.
Ik heb de boel maar weer in elkaar gezet voor ik in een drama beland omdat die auto daar weg moet voor morgenochtend.
Als ik die hele slang knap wil vervangen moet ik de auto dan in de lucht hijsen om er vanaf de onderkant goed bij te kunnen of snap ik er weer niks van?
Gr. Nick
Smakman schreef:
( de benzinepomp is pas vervangen, zou goed moeten zijn in ieder geval )
Gr. Nick
trad het euvel op voor of nadat je de pomp had vervangen ??? zijn n.l. verschillende asjes mbt tot de lengte om de pompopbrengst te regelen…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Voor- en na het vervangen van de pomp.
Het ging nog een tijdje goed na het vervangen trouwens..
ik had ook inhouden deze week. Alleen bij optrekken, niet op toeren,
Het bleek het doorslaan van een bougiekabel te zijn. Dus een ontlading voor de bougie. oorzaak was in mijn geval een kapotte bougie.
idee?
.komma
Ja, bougie’s, isolatiepijpjes, bougiekabels en bobine zijn een maand geleden vervangen.
Het filter staat vaak praktisch droog en zie er soms belletjes. Lijkt mij lucht. Daarom wil ik die leiding vervangen of de nieuwe pomp is stuk, dat weet ik niet.
Hoe kun je zo’n pomp afstellen? En hoe kun je de leiding makkelijk vervangen? gewoon eruit trekken of even op de brug zegmaar en een bodemplaatje los bij het chassis?
Gr. Nick












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet zowiezo de deksel boven de tank eraf halen. Die leiding kan heel er hard geworden zijn en daarom vervelend te vervangen. Om de nieuwe erin te krijgen moet ie weer in zn bochtje geleidt worden wat makkelijker gaat als je van onder kan kijken.
Je zou eerst eens met een jerrycan naast je stoel kunnen gaan rijden om zo je tank plus leiding uit te sluiten
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>