1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
hd pomp slaat niet aan ( en toch een lekkage maar waar ? -:)
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 26 januari 2009 12:18 PM

Hallo
ik zit met een probleem dat de HD pomp niet aanslaat en dus komt de dame niet omhoog. Is er een mogelijkheid om de pomp te stimuleren ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2009 12:29 PM
  [ # 1 ]

Heb je aan het systeem gewerkt?

De dikke leiding bij het vat losmaken en die vullen met LHM. Probeer dat eens.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 26 januari 2009 02:52 PM
  [ # 2 ]

Klopt. Ik heb laatst spoelolie in het wat verwaarloosde LHM systeem van mijn BX-je gevuld. De HD-pomp is niet zelfaanzuigend. Als er lucht in de toevoer zit pompt hij dus niet. Toevoerslang loshalen en een paar keer vullen met een trechtertje of zo.
Wel even de “ontlastschroef” losdraaien. Na een of enkele minuutjes weer vastzetten. Dan zou de auto omhoog moeten komen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 januari 2009 03:28 PM
  [ # 3 ]

Let er wel op dat de pomp niet te lang droog draait….dat vinden ze niet vain..

Zoals aangegeven: slang losnemen bij het voorraadvat, afvullen en weer op het voorraadvat aansluiten.
Auto starten; de lucht die er nu nog inzit trekt ze er wel doorheen.
Paar keer laten ‘dansen’ en in de laagste stand (!) de ontlastschroef iets lossen om te ontluchten.

Succes!
Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 januari 2009 03:32 PM
  [ # 4 ]

Beter is: eerst de ontlastschroef een slag lossen, dan aanvoerslang vullen met LHM en op het vat aansluiten. Starten, na een minuut of zo ontlastschroef dichtdraaien. Dit zorgt ervoor dat de pomp onbelast de olie kan aanzuigen en alle luchtbellen kan wegwerken.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 26 januari 2009 03:53 PM
  [ # 5 ]

Ik heb inderdaad het trucje van de dikke leiding losmaken en vullen met lhm gedaan, en toen sloeg de pomp weer aan. Erg vreemd dat hij het niet deed zomaar. Vervelende is nu dat ik met een paar vragen blijf zitten.

Toen ik vanmorgen dus in de gaten kreeg dat de pomp niet aansloeg zag ik ook dat er het lhm papaplutje helemaal beneden stond, dus eerst heb ik er lhm bij gedaan. Hielp dus niet, toen het trucje uitgehaald en toen kwam de dame omhoog maar bleef aanslaan en er zat dus nog niet voldoende lhm in. Nog meer lhm erbij, in de hoogste stand en net zoveel erbij totdat het paraplutje goed stond.

Het vreemde is dat er dus denk ik behoorlijk veel lhm spontaan verdwenen is maar ik heb geen lekkage onder, naast of achter mn auto.
Rara en hoe nu verder ?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 januari 2009 06:27 PM
  [ # 6 ]

Paar keer laten dansen, dan komen de lekkage’s vanzelf aan het licht..

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 26 januari 2009 08:07 PM
  [ # 7 ]

Ok toch een lekkage en het onderwerp maar even aangepast.

Nog niet de lokatie gevonden maar vanavond tijdens het donker ( met zaklantaarn) nog even onder de auto gekeken en dan drupt de lhm midden onder de auto ter hoogte van het begin van de motorruimte, dus eigenlijk onder het reservewiel. Lopen hier leidingen ? rubberen slangen ? Iemand een tip om dit te localiseren ? het was donker en van bovenaf ziet alles er droog uit.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 januari 2009 08:19 PM
  [ # 8 ]

Daar lopen de leidingen naar de achterwielen….
Dat kan dus vanalles zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2009 08:28 PM
  [ # 9 ]

Daar lopen echter ook de leidingen van en naar de remaccu en die gaan vaak lek. Niet echt een fijn klusje. Is het een heftige lekkage, zeg maar een vette spuiter?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 26 januari 2009 08:33 PM
  [ # 10 ]

Nee het drupt een beetje, en het typische is dat het ook niet altijd is volgens mij want toen ik hem bij een winkel neer zetten drupte het een poosje maar nu ik hem thuis neerzet drupt het weer niet. Waar zit het hem in als je bedoeld dat het een lastig klusje is ? Er niet bij kunnen ? of nog andere zaken ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2009 08:36 PM
  [ # 11 ]

Ik denk dat er een retourslang(etje) onder het reservewiel kapot is. Da’s best te doen. Je kunt van het merk “Gates” bij de brezan namelijk heel mooie koppelstukjes kopen, die je met een stukje nieuwe slang weer aan de bundel kunt maken. Of je pakt het grondiger aan en koopt een nieuwe slangbundel. Ik meen dat garagestmarien die heeft Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 26 januari 2009 08:40 PM
  [ # 12 ]

Smile zon bundel zou wel leuk zijn om uit FR te halen, komend weekend ga ik misschien door FR heen en kom in de buurt.

Maar goed, ik zal proberen morgen over deze week eens de boel te bekijken, ik ben nog niet zo thuis in de CX om te beoordelen hoe ik dit het beste aan moet pakken. Kun je er van onder of van boven het beste bij? en loopt die bundel vanuit de Lhm-vat naar beneden ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 januari 2009 08:42 PM
  [ # 13 ]

Zaklamp pakken, kap open, reservewiel er uit halen, en met draaiende motor even heel goed kijken naar de slangen, die inderdaad van het vat naar onderen lopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 30 januari 2009 11:03 PM
  [ # 14 ]

Ok morgen ga ik eens kijken hoe en waar het lek zit maar nu even een algemeen vraagje, ik ik heb een naar de octopus gekeken en   garagestmarien gaf aan dat het niet zo lastig is deze te vervangen.

Hoe pakken jullie dit aan ? de ruimte is beperkt en de slangen lopen ver naar beneden naar plaatsen die ik niet meer kan volgen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 januari 2009 10:04 AM
  [ # 15 ]

Er zit een beschrijving bij en als je eenmaal onder je auto bent, dan wijst het zich vanzelf. Dan zijn die leidingen allemaal wel te volgen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook