1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Veilig sleutelen
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 27 januari 2009 11:52 PM

Heb me gisteren voor het eerst een Haynes aangeschaft van de Xsara Picasso en ik stond versteld van de vele makkelijke klusjes die je zelf kan doen. Natuurlijk rijk geïllustreerd en stap voor stap beschreven.

Nu, bij veel dingen moet de auto wel opgekrikt worden, en meestal ook nog eens zowel vooraan als achteraan.
Hoe verhogen jullie de wagen op een veilige manier?

Heb al van die brugjes gezien waar je met je voorwiel kan oprijden, maar dan staat de achterkant toch nog niet omhoog? Ook al assteunen gezien,maar dat lijkt mij zo wankel? Verder een soort krik waar ze dan aanraden om vooraan een houten balk tussen te leggen..

Natuurlijk zou een hefbrug ideaal zijn.

Alle nuttige tips zijn welkom.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 januari 2009 11:56 PM
  [ # 1 ]

Goeie assteuntjes zijn erg stabiel hoor, maar wel altijd 2 gebruiken links en rechts. en als je onder de auto moet zijn is het vaak niet nodig om voor en achter hoog te hebben. dat zou ik overigens zonder brug ook echt niet willen.
2 wielen op de grond is al een aardige basis voor een goede stabiliteit.
En rammel ook altijd even met de auto om te kijken of ie vast staat voor je eronder kruipt, je wilt niet 1500KG staal moeten wegkoppen natuurlijk Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 28 januari 2009 12:03 AM
  [ # 2 ]

Je kan van die stalen dingen kopen waar je kan oprijden. Neemt wel veel plaats in en is niet erg handig maar is verder perfect. WIj hebben er zo 2 om onze grasmaaier goed te kunnen uitkuisen langs onder (extra hoogte creeren)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 12:04 AM
  [ # 3 ]

maar om bv olie te verversen, moet die dan niet waterpas staan?
Anders lijkt er mij nog een deeltje tegen de kant te blijven leunen?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 januari 2009 12:15 AM
  [ # 4 ]

De carterpan loopt in een hoek uit en de tap zit helemaal onderaan, dus je kunt hem rustig iets omhoog zetten voor.
En echt alle olie zul je er nooit uitkrijgen, er blijft altijd wel een flinke slok over.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 28 januari 2009 12:25 AM
  [ # 5 ]

EN WETEN WAT JE DOET (is ook een onderdeel er van Wink ) je wil echt niet na een olie wissel een boutje over houden Laughing

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 januari 2009 12:48 AM
  [ # 6 ]
citroënmonteurtje schreef:

EN WETEN WAT JE DOET (is ook een onderdeel er van Wink ) je wil echt niet na een olie wissel een boutje over houden Laughing

Ach, ik werd laast na een onderhoudsbeurt een uur naderhand thuis gebelt. Of ik nog ff langs wilde komen, ze hadden nog een oliekeerring over. Twisted Evil

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 12:53 AM
  [ # 7 ]

Ja dat kan gebeuren en weest blij dat ze de moed hadden je te bellen. Ik weet dat er een motor in mijn auto zit maar daar blijft het ook bij, je kunt veel stuk maken aan die dingen en dat wil ik maar niet.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:03 AM
  [ # 8 ]
hbeck schreef:

Ja dat kan gebeuren en weest blij dat ze de moed hadden je te bellen. Ik weet dat er een motor in mijn auto zit maar daar blijft het ook bij, je kunt veel stuk maken aan die dingen en dat wil ik maar niet.

Ik was er ook wel blij om. We maken allemaal wel eens een foutje.
En als de motor in elkaar was gelopen, had ik ook geen zin gehad in dat gezeur wie dat gaat betalen. Je ziet maar dat het WEL kan gebeuren.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:07 AM
  [ # 9 ]

Wees blij met zo’n dealer want ik denk dat heel veel dealers niet eens de moeite nemen om uit te zoeken bij wie ze dat onderdeel hebben vervangen.

Heel goed dus

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 28 januari 2009 01:16 AM
  [ # 10 ]
citroënmonteurtje schreef:

EN WETEN WAT JE DOET (is ook een onderdeel er van Wink ) je wil echt niet na een olie wissel een boutje over houden Laughing

Nou moet ik zeggen dat je wel een flapdrol zou zijn dan, één boutje loshalen en dan ook nog dat ene boutje naderhand overhouden Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:18 AM
  [ # 11 ]

Eens, dat is niet heel erg slim maar eerlijkgezegd, het zou mij kunnen overkomen. Ik heb niets met boutjes

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:20 AM
  [ # 12 ]

laugh haha

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:23 AM
  [ # 13 ]

Ja, olie-wissel staat bij de niet-moeilijke onderdelen.. je moet toch met iets beginnen, en al doende leren, en goed het boek volgen, op voorhand eens posten over wat ik zeker niet/wel mag/moet doen..

Maar als er nog meer veiligheidstips en/of middeltjes zijn, laat het mij weten Wink

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 januari 2009 01:29 AM
  [ # 14 ]
stalsie schreef:

Ja, olie-wissel staat bij de niet-moeilijke onderdelen.. je moet toch met iets beginnen, en al doende leren, en goed het boek volgen, op voorhand eens posten over wat ik zeker niet/wel mag/moet doen..

Maar als er nog meer veiligheidstips en/of middeltjes zijn, laat het mij weten Wink

Tip 1: Laat het de monteur doen. Kan je hem de schuld geven.
Tip 2: Blijf erbij staan, kan je hem DIRECT de schuld geven. Twisted Evil

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 28 januari 2009 09:25 AM
  [ # 15 ]

Ik heb niets met sleutelen, en zeker niet aan zo’n nieuwerwetse bus.
Dat is het voordeel van een leasebak. Als er wat mee is, direct mee naar de dealer, leenauto onder je kont en verder rijden. Het enige ‘onderhoud’ dat ik pleeg is bandenspanning controleren, oliepeil checken en ruitensproeiervloeistof bijvullen.

Als ik zou willen sleutelen dan wordt het er een waar je dat ‘makkelijk’ aan zou kunnen doen, bijvoorbeeld een GS.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook