2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Veilig sleutelen
robbedoes50
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 25-01-2007

Gepost: 28 januari 2009 10:54 AM
  [ # 16 ]

over boutjes gesproken had mn picasso voor de keuring gehad linker achter wiel gangbaar gemaakt handrem zat btj vast rij naar huis
kdenk wat hoor ik voor gerammel eh rob dat zijn je wielbouten die niet goed vast zaten zij ik tegen me zelf

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 28 januari 2009 05:11 PM
  [ # 17 ]

Wordt je ingehaald door je eigen banden, wordt je ook niet blij van

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 29 januari 2009 12:38 AM
  [ # 18 ]
Sparks schreef:

Ik heb niets met sleutelen, en zeker niet aan zo’n nieuwerwetse bus.
Dat is het voordeel van een leasebak. Als er wat mee is, direct mee naar de dealer, leenauto onder je kont en verder rijden. Het enige ‘onderhoud’ dat ik pleeg is bandenspanning controleren, oliepeil checken en ruitensproeiervloeistof bijvullen.

Als ik zou willen sleutelen dan wordt het er een waar je dat ‘makkelijk’ aan zou kunnen doen, bijvoorbeeld een GS.

Ben ook leaserijder, wat doe jij veel onderhoud… Very Happy Very Happy Very Happy

Geintje!

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 29 januari 2009 12:55 AM
  [ # 19 ]

Zelf wat kunnen sleutelen is de bom. Okee, een versnellingsbak wisselen of zo daar zou ik me niet zo snel aan wagen, maar de meeste dingen doe ik zelf. Stel dat je je auto een beurtje geef, olie+filter, luchtfilter en nog een paar van die dingen, dan ben je voor luttele tientjes klaar. Bij de garage vragen ze daarvoor zo honderdvijftig euro, als het niet meer is.

Mijn ervaring is dat het ‘laten doen’ ongeveer twee of drie keer zo duur is. Bij de universeelgarage dan, bij de merkdealer is het vaak nog duurder. Ik misgun die mensen hun brood niet hoor, voor we die discussie krijgen, maar ik besteed mijn geld dan liever aan zaken die ik niet zelf kan fiksen. Garages hebben het druk zat Wink

Wat de tips voor veilgheid betreft sluit ik me aan: Assteuntjes zijn prima, oprijbokken doen het ook goed, voor grote zaken naar de dhz garage om een brug te huren. Andere tip is dat het goed is als er iemand in de buurt is of zo nu en dan even komt kijken of alles goed gaat.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 29 januari 2009 02:14 AM
  [ # 20 ]

Ik zou willen dat ik wat meer aan eigen onderhoud kon doen maar mijn kilometrage is zo hoog dat je dan bezig blijft en daar gun ik mezelf de tijd niet voor. Tja, een kwestie van je werk en de keuzes die je maakt om je tijd te vullen.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 29 januari 2009 04:17 AM
  [ # 21 ]

Da’s waar, voor mij is het ook een beetje een hobby.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 januari 2009 06:30 PM
  [ # 22 ]

Onderhoud zelf doen laat ik maar zo in de garantieperiode. Ook nadien ga ik het door een garage laten uitvoeren. Ik ken er te weinig van om het goed zelf te doen.
Ik kan wel olie verversen, en een filter, kortom de simpele dingen, maar je zou me niet moeten vragen om aan de kleppen te beginnen of de versnellingsbak eruit te halen of een koppeling te vervangen,...

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 30 januari 2009 12:16 AM
  [ # 23 ]

het is ook voornamelijk voor de kleine dingen dat ik dit topic start.. Als je die Haynes eens bekijkt, merk je dat dat eigenlijk allemaal niet zo moeilijk is, en als je daar dan wat interesse voor hebt, begint dat toch wat te kriebelen om dat zelf eens te doen..

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook