mijn zwager heeft een een 2,5 td. sinds gister bij koude motor start problemen. in eerste instantie lijkt de motor aan te slaan maar na een paar keer pruttelen is ie weg. dit tot 6 x toe voordat deze goed loopt, vanmorgen zelfde probleem. Bij warme motor start ie goed. Iemand bekend met dit probleem of enig idee waar we het moeten zoeken, gloeispiraal..?
gr pieter
Re: start probleem diesel
pieter v6 schreef:mijn zwager heeft een een 2,5 td. sinds gisteren bij koude motor start problemen. in eerste instantie lijkt de motor aan te slaan maar na een paar keer pruttelen is ie weg. dit tot 6 x toe voordat deze goed loopt, vanmorgen zelfde probleem. Bij warme motor start ie goed. Iemand bekend met dit probleem of enig idee waar we het moeten zoeken, gloeispiraal..?
gr pieter
gloeispiraal(en), element tbv voorgloeitijd (dit zelf meegemaakt),lucht in brandstof circuit, brandstoffilter verstopt, etc,etc…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik denk lucht in de brandstof, omdat de motor eerst een paar keer afslaat voordat deze goed draait. Zit er ergens een handpompje op de motor, pomp dan een paar keer (tot je weerstand voelt) en start dan eens.
Denk niet dat het de gloeibougies zijn, want dan slaat de motor moeilijk aan en pas na goed doorstartten, maar als deze éénmaal draait, dan blijft deze draaien.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Begin maar gewoon domweg met het zoeken naar een andere handopvoerpomp, die krengen gaan altijd lekken.
Overdag geen last en na een nachtje staan zit er wat lucht in het systeem waardoor hij moeilijk aanslaat…...totdat de luchtbelletjes er weer uit zijn en dan gaat het goed.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
GW-tje schreef:Begin maar gewoon domweg met het zoeken naar een andere handopvoerpomp, die krengen gaan altijd lekken.
Overdag geen last en na een nachtje staan zit er wat lucht in het systeem waardoor hij moeilijk aanslaat…...totdat de luchtbelletjes er weer uit zijn en dan gaat het goed.
Dus de 2.5TD heeft hier ook last van? Ik wist het wel van de 2.1TD’s.
Moet je dan de hele opvoerpomp vervangen? Ik dacht dat het om 1 membraantje ging in die pomp. Welke precies weet ik niet, ik heb er ook last van.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Is dat zo een pomp met een drukknop waar het filter eronder geschroefd zit?
Voor dat type pomp zijn er revisie setjes te koop, geen idee wat ze in NL kosten, in Frankrijk zijn de voor c.a. € 20 te koop bij de Norauto. Dit zijn van handige dingen die je niet kunt laten liggen als je naar Frankrijk gaat

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
ZX1.4i schreef:Is dat zo een pomp met een drukknop waar het filter eronder geschroefd zit?
Voor dat type pomp zijn er revisie setjes te koop, geen idee wat ze in NL kosten, in Frankrijk zijn de voor c.a. € 20 te koop bij de Norauto. Dit zijn van handige dingen die je niet kunt laten liggen als je naar Frankrijk gaat
Voor de 2.1TD is dat inderdaad zo’n pomp. Voor de 2.5 weet ik het niet. Zeker onthouden dus, voor als ik deze zomer in Frankrijk ben.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Correctie: oud type 2.1 heeft zon onderschroef filter naast de accu. En die gaan altijd lek op de water-aansluit punten.
De nieuwere types hebben een handbalg naast/op de distributiekappen zitten
oud (naast de accu):
gedemonteerd:
nieuw:
(onder de bijrijders veerpoot ligt ie ff uit te rusten)
Ouwe mopperkont