Lichtgewicht velgen
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 07 februari 2009 12:36 PM

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van niet-Citroen lichtgewicht velgen op een C4 Picasso? Goed of slecht? Welk merk? Welk model?

Harry

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 07 februari 2009 07:12 PM
  [ # 1 ]

Als jij onder lichtmetalen velgen het zelfde bedoel als lichtgewicht!
Ik heb winterbanden gekocht en daar lichtmetalen velgen bij genomen.
Het is even duurder maar het staat een stuk mooier dan die zwarte velgen.
Ik heb de Dezent V 16”genomen en de kleur Basic zilver.
Hier heb niets over te klagen.

Heb jij het idee dat die anders zijn als citroen velgen?

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
HARRY01
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-2009

Gepost: 07 februari 2009 09:44 PM
  [ # 2 ]

Hallo vader,

Heel mooie velgen, zouden mij wel lijken. Door flink aantal spaken ook niet te open.

Volgens mij, na zoeken op internet, niet te verkrijgen in de breedte 6,5, wel met de juiste steek en ET waarde.

Welke breedte heb je genomen? Kan zonder problemen een wat bredere of smallere velg dan de standaard genomen worden? Hoeveel mag je eigenlijk afwijken.

Wanneer je breder neemt is dan de kans op beschadiging bij stoepranden niet groter; de band zal immers niet of minder uitsteken?

Harry

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 08 februari 2009 10:10 AM
  [ # 3 ]

Lichtgewicht kan je wel vergeten want die ‘licht’metalen velgen zijn meestal loodzwaar met de bijbehorende band. Ook vaak omdat men dat net wat breder en groter wil hebben. Zwaarder dan een metalen wiel met standaard band.
Zolang de velg niet buiten de band komt (een velg kan ook nog bol naar buiten lopen terwijl de band toch breder is) dan zal je de velg niet gauw op een rand beschadigen.
Ik heb lang met van die dikke showvelgen gereden op een Opel, met banden die smaller waren dan de velg. Zolang jij goed aan je wielen denkt bij het parkeren zullen ze lang mooi blijven.

Maar een lichtmetalen velg in standaard maat vind ik ook mooi bij een citroén picasso.
Als je groter in inch wilt moet dat altijd samen met de band dezelfde diameter blijven als het origineel. Grote wielen(met band) zijn dus altijd ‘optisch’groter maar werkelijk even groot in diameter als origineel.
Grotere inchmaat betekend een plattere band. Resulteerd in meer bandgeluid, voelt hobbeltjes meer, maar een groot vóórdeel is het stabielere bochtengedrag (en misschien bij deze auto ook minder last van zijwind?).
Mits je binnen de tolerabele ET en andere waarden blijft.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 08 februari 2009 10:24 AM
  [ # 4 ]

Het zal het veercomfort ten goede komen omdat het onafgeveerde gewicht lager wordt,wat betreft andere merken,geen idee,het zal divers zijn zowel goede als slechte…

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 08 februari 2009 02:06 PM
  [ # 5 ]
HARRY01 schreef:

Hallo vader,

Heel mooie velgen, zouden mij wel lijken. Door flink aantal spaken ook niet te open.

Volgens mij, na zoeken op internet, niet te verkrijgen in de breedte 6,5, wel met de juiste steek en ET waarde.

Welke breedte heb je genomen? Kan zonder problemen een wat bredere of smallere velg dan de standaard genomen worden? Hoeveel mag je eigenlijk afwijken.

Wanneer je breder neemt is dan de kans op beschadiging bij stoepranden niet groter; de band zal immers niet of minder uitsteken?

Harry

Neem de configurator van Alcar.  www.alcar.nl
Als je hier je velg hebt gevonden staan de maten bij de Technische Informatie.

Wil je nog meer velgen zien:  http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=187415&highlight=velgen

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 10 februari 2009 04:14 PM
  [ # 6 ]

Hee die van Alcar is echt prachtig!

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook