1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Electrisch bedienbare achterklep C5 Tourer
Dicks Floor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 07 februari 2009 07:18 PM

Heb een Citroen C5 Tourer waarvan de achterklep electrisch bedienbaar is. Het probleem is dat de achterklep met grote regelmaat niet te bedienen is aangezien de auto zich op de ecomodus schakelt.
Normaal gesproken moet het een half uur duren voordat de auto op de ecomodus stand komt.
Ook al rijdt je 300 km—dan zou de accu compleet ok moeten zijn—dan nog is het mogelijk dat de klep niet altijd te openen is en vervolgens helemaal niet electrisch te sluiten.

Kent iemand dit probleem.  Confused

Bijvoorbaat bedankt

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 08 februari 2009 01:20 AM
  [ # 1 ]

Dit is een mij bekend probleempje. Ik rijd sinds oktober 2008 in een Tourer Automaat en ben korte tijd geleden met hetzelfde probleem geconfronteerd geweest. Gedurende een week ging de auto in ecomodus wat niet gewoon is. De auto heb ik bij de dealer uit laten lezen en alles was in orde. Het probleem deed zich daarna niet meer voor. De ecomodus is in feite een bescherming van de accu tegen spanningsverlies. Normaliter treedt de ecomodus alleen in werking als de radio te lang doorspeelt bij stilstand of wanneer het electrisch systeem teveel wordt belast. Ik herinner mij wel dat het euvel zich voordeed in een periode dat het heel koud was. Verder is het ook zo dat de Exclusive vol met allerlei electrische gimmicks zit en dat en dat de ecomodus daarom wellicht sneller inschakelt. Verder overigens een fantastische auto met een weergaloos comfort en een afwerking op Audi niveau.
J.M.J. Krul te Bussum

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 februari 2009 04:47 PM
  [ # 2 ]

ik weet dat bij de PH1 en PH2.

als je de auto parkeerde met de wielen gedraaid, zag je de auto “nadansen”.
hij probeerde iedere keer de hoogte te corrigeren..
hierdoor springt hij ook snel op ecomodus…

maar of dat bij de pH3 ook nog is?? weet ik niet zeker…

Profiel  
 
stephan10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 08 februari 2009 10:08 PM
  [ # 3 ]

Probleem komt me ook bekend voor, maar inderdaad alleen in de afgelopen koude periode.
Ik heb er nu alweer een paar weken geen last meer van.
Dus vind ik het wel goed zo, schijnt dat je de ecomodus ook iets ruimer kan laten afstellen, maar of dat echt zo is, weet ik niet.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 februari 2009 10:26 PM
  [ # 4 ]
stephan10 schreef:

Dus vind ik het wel goed zo, schijnt dat je de ecomodus ook iets ruimer kan laten afstellen, maar of dat echt zo is, weet ik niet.

normaliter wel…
de dealer kan dat.

Profiel  
 
stephan10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 09 februari 2009 12:37 AM
  [ # 5 ]

Fijn om te weten, dat je de ecomodus kan aanpassen.
Maar nu het niet meer zo koud is, heb ik geen problemen ermee.
Dus iets voor de eerste beurt mischien.
Of als er weer eens een terugroep actie is. Wink  Wink

Profiel  
 
Amsterdam
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 09-11-2005

Gepost: 09 februari 2009 11:48 PM
  [ # 6 ]

De insteltijd van de ecomodus van de C5 is niet te regelen aldus mijn dealer in Bussum. De tijd waarop de ecomodus in werking zou treden hangt af van de duur van de periode waarmee voor het laatst met de auto is gereden. Dus na een lange rit schakelt de ecomodus later in dan na een korte rit. In de praktijk hoeft de ecomodus bij normaal gebruik niet in te schakelen, althans bij mijn vorige twee C5-en was dat bijna nooit het geval. Ook onze C3 heeft daar nooit last van. Ik denk dus dat de instelling van het inschakelmoment van de ecomodus van de C5-3 zeer scherp reageert op een minimale spanningsverandering van het elektrisch systeem. Het betreft immers steeds nieuwe auto’s waar niets mis mee is. Het zou dus kunnen gaan om een milde kinderziekte die bij de ontwikkeling van de auto er niet uit is gekomen en wellicht in de nabije toekomst herprogrammeerbaar is. Maar wat rijdt de auto toch zalig.

Profiel  
 
stephan10
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 10 februari 2009 12:50 AM
  [ # 7 ]

Ik zie dit ook niet als een echt probleem, maar je kan dit inderdaad wel zien als een kinderziekte.
Toen het zo koud was, viel het gewoon erg op, na een rit van meer dan 100 km. kreeg ik na 5 min. stilstaan al de electr. achterklep niet meer electr. open, stond die al op eco modus.
Dat vind ik toch wel erg snel.
Zeker als er verder geen verbruikers aan staan in die tijd.

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 10 februari 2009 11:06 AM
  [ # 8 ]

Bij mijn C4GP heb ik ook het fenomeen dat de eco-modus in de winter nogal snel in werking treed. nu het langer dag is, is dit niet meer het geval. Zou dit niet kunnen te maken hebben dat de automatische follow-me-home van de xenon verlichting (bij mij op 1 minuut ingesteld) zeer veel stroom trekt?

mvg

Profiel  
 
GoldRush
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 17-05-2008

Gepost: 04 maart 2009 05:52 PM
  [ # 9 ]

ik heb hetzelfde probleem, erg hinderlijk ............ maar ja dat neem ik wel op de koop toe…........
wat ik wel een probleem vind is dat ze keer op keer allerlij dingen vergeten bij de citroen.

winterbanden vergeten ze de sensoren voor de ventielen
deze hebben ze dan ook uitgeschakeld van de week mijn zomerset er weer onder vergeten ze het weer in te schakelen

en probleem met navigatie deze zegt op bepaalde wegen dat je links af mag terwijl dit al 100 jaar verboden is, hij is de weg kwijt (rijd in het water of door het land en zie je geen weg)
hij praat frans (nummers van afslagen en wegen aanduiding) en als je in duitsland rijd gaat hij duits praten

is al terug geweest bij citroen voor een software update…...maar heeft niet geholpen ............nu belde ze vandaag op er komt een terugroep actie voor deze type’s er schijnen meer problemen te zijn

dus maar weer afwachten

maar verder is het een top auto wil nooit meer iets anders alhoewel er straks nieuwe modellen komen zoals een c5ds ben benieuwd wat dit gaat worden

Profiel  
 
poortjam
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-06-2011

- C5 Tourer Selection
Gepost: 21 april 2012 12:41 PM
  [ # 10 ]

Vrienden,

Ik heb met mijn Tourer dezelfde problemen, is al teruggeweest naar het bedrijf waar die gekocht is, maar konden geen echte problemen vinden. De monteur vond dat de schakelaar voor de hoogtebediening in de bagageruimte los zat en dat eea mogelijk daar mee te maken had. Deze had hij vast gezet en toen werkte alles weer. Ja inderdaad voor zo lang het duurde, het euvel herhaalde zich daarna gewoon en inderdaad was me al opgevallen dat ik als ik bij weigering de motor startte de klep moeiteloos open en dicht ging. Dus inderdaad zoals ik hier lees de eco-mode die het elektrisch openen en/of sluiten van de achterklep verhindert. Maar:.................... als ik het contact aanzet staat op het display van de boordcomputer bijna altijd meteen eco-mode, dus dat is dan wel heel snel.

Nu vraag ik me af of er wellicht sprake kan zijn van een slechte accu die aan vervanging toe is. Mijn Tourer is van 2008 met 180.000km, met wellicht zijn 1e accu er nog in; is 4 jaar een normale leeftijd of moet ik daar eens naar laten kijken omdat het probleem wellicht toch door een te lage accuspanning agv slechte staat van de accu kan worden veroorzaakt? kan dat?

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 21 april 2012 01:39 PM
  [ # 11 ]

Er is een BSi update voor de C5-3, specifiek om dat eco-modus “probleem” te verhelpen ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2014 06:50 PM
  [ # 12 ]

Ik heb me wel eens laten vertellen dat er in sommige auto’s met electrische achterklep een extra accu is voorzien. Zit er in een C5 Tourer een 2e accu? Ik heb namelijk het zelfde probleem met mijn achterklep.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 04 mei 2014 07:49 PM
  [ # 13 ]

Enkel in de 2.7HDi zit een 2e accu linksachter het opbergvak (als je achter de auto staat)

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Jur de Jong
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 27-12-2012

Gepost: 04 mei 2014 09:20 PM
  [ # 14 ]

Heb dat ook gehad. Toen heb ik wat stroomvretende zaken uitgeschakeld. Sindsdien geen last meer.
Ik heb uitgeschakeld:
- de automatische stoelen schuiverij;
- meedraaiende koplampen
- daytime runnig lampen.
Smile

Jur de Jong

Citroën C5 Tourer EX 3,0 V6 aut

Profiel  
 
Gepost: 04 mei 2014 09:56 PM
  [ # 15 ]

Daytime running lampen? Wat zijn dat?
Zou een nieuwe (misschien zwaardere) accu het probleem kunnen verhelpen? De accu is nu 5 jaar.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook