Voorruitontwaseming werkt niet, motortje blijft draaien.
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 08 februari 2009 05:00 PM

Hij werkt dus niet meer of eigenlijk te goed. Zowel linksom als rechtsom blijft het motortje doordraaien! Het gevolg is dat het ronsel van de klepbediening eraf licht. Iemand een idee? Schakeld het relais de boel uit of zit er een contact op de klep? O,ja het is een S2

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 februari 2009 02:08 PM
  [ # 1 ]

Ben bang dat je gewoon een ander motortje zal moeten plaatsen…
Ebay?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 09 februari 2009 06:33 PM
  [ # 2 ]

Pascal, het motortje draait ! Ik zie dus niet in wat wisselen uit maakt.
Of is het zo dat er een ‘eindcontact’ in het ding zit?
Ik zit zelf meer aan een relais te denken. Van de week heb ik ander spul binnen en dan ga ik wel experimenteren.

igg bedankt

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 februari 2009 06:19 PM
  [ # 3 ]

Zal even voor je in de boeken duiken, want daar kan ik geen antwoord op geven…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 10 februari 2009 08:40 PM
  [ # 4 ]

Super,..elders hebben ze het wel over slechte contacten, maar omdat het motortje naar beide zijden prima draait is het een raar probleem! Ik ben benieuwd wat je vindt

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 10 februari 2009 09:44 PM
  [ # 5 ]

Denk dat ik je wel kan vertellen wat er aan de hand is.
Zelf ook paar gehad.

Op het asje van het electro motortje zit een tandwiel. Deze drijft een tandrad aan. Er zit geen schakelaar op die de eindstand bepaalt zover ik weet. Een kwaal is nu dat het tandwiel veel te los zit op het tandrad, speling. in de meeste gevallen krijg je dan een tikkend geluid, tand wiel schiet erover. Maar heb ook wel eens gehad dat ie helemaal los lag.

Je kan er echter makkelijk bij, van de middenconsole het rechter vertivale stuk tapijt los halen. Als je geluk hebt kun je het motortje strakker stellen.

Succes

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 10 februari 2009 10:45 PM
  [ # 6 ]

Jongens,

Het motortje draait door, het stop niet, wel kan ik de richting veranderen.
Als ik alles zo opvul en afstel dat het tandwiel niet meer ‘slipt’ zal het hele zaakje idd stoppen op het eind van de tandbaan…..........echter het motortje blijft in werking en zal ‘dus’ doorbranden. Of zie ik nu spoken??
Ik heb er weinig zin in om in het topic ‘afgefikt’ de hoofdrol te spelen!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 11 februari 2009 08:37 PM
  [ # 7 ]

Na het uitpluizen van twee verschillende WPH’s moet ik helaas melden dat ik niets gevonden heb wat ook maar iets in de richting van óf een eindschakelaar/- contact of iets anders gevonden heb.
In de WPH’s wordt niet echt stil gestaan bij de werking van de ontwaseminrichting en de werking van de kleppen…
Sorry dat ik het antwoord schuldig moet blijven.
Zit er niet een CX-boer bij je in de buurt die meer helderheid verschaffen kan?

Confused

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 11 februari 2009 09:35 PM
  [ # 8 ]

Pascal,

Ik kan Minke even vragen maar ik heb zo m’n twijvels.
Zogauw ik tijd heb ga ik m’n nu ‘officieel’ donor 22rs ontleden daar werkt alles nog naar behoren dus moet het terug te vinden zijn.
Ik heb al van een aantal mensen de tip gehad alles strakker af te stellen, het motortje wordt dan doordat de klep niet verder kan gestopt! Echter blijft hij dan bekrachtigd en dat lijkt me niet ok, ken ken geen motoren die dat overleven. Zogauw ik weet hoe het echt werkt laat ik het hier weten.

Bedankt voor de moeite!!

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 11 februari 2009 10:09 PM
  [ # 9 ]

Het hoort zo, motortje loopt soort van vast op het eind punt.
ding wordt ook echt niet heet.
Hij kan een maximaal hoeveelheid stroom trekken.
Ding is zo gemaakt dat als ie stil valt er bijna geen stroom loopt.

Had de mijne ook los, blijft ie doorlopen inderdaad.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 februari 2009 10:46 PM
  [ # 10 ]

Zelfde principe als met de ruitmotoren idd.

Iemand als eens gelukt om het gebeuren bij die ventilatie motortjes zodanig te stellen dat de speling eruit is? En zo ja, HOE dan?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 15 februari 2009 04:32 PM
  [ # 11 ]

Het probleem is opgelost!!
Het blijkt dus idd zo te zijn dat het motortje blijft draaien, aangekomen op één van de beide eind punten wordt de weetstand dermate hoog dat ze er mee stopt. Om nu het geheel strakker te stellen heb ik niet het motortje verplaatst maar de holle as van het ronsel opgevuld. Voor het mooie is het ronsel eigenlijk één tand te kort waardoor het tandwiel in één van beide standen echt op de laatste tand handt, dan iets speling en hij gaat tikken. Ook dat is op te lossen, kijk bij welk eindpunt het tandwiel op het randje staat en schuif hier een stukje rubber of plastic over.
Ik heb ongeveer een uur op m’n buik onder het dash gelegen en aan/uit geschakeld. Alles loopt nu prefect!

Iederéén bedankt voor de tips

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 15 februari 2009 06:04 PM
  [ # 12 ]

Wat ik meestal doe is het kunstof tandwiel vervangen,als het metalen
wieltje blijft doorslippen zijn in no time de tandjes versleten van het kunstof deel.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook