Ruitenwisser achter
marcie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 09 februari 2009 06:26 PM

Iemand ervaring met de achterruitenwisser.
Deze gaat spontaan aan als ik de achterklep open !
Ook doet de interval stand het niet meer.
Stoppen doet de ruitenwisser op een willekeurige plek op de achterruit !

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 09 februari 2009 06:42 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij een typisch gevalletje van storing in de besturing. Ik zou het even laten uitlezen/nakijken bij je dealer.

Profiel  
 
marcie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 09 februari 2009 08:30 PM
  [ # 2 ]

Vergeten te vertellen,
Was al bij de dealer geweest en die kon mij vertellen, vanachter een balie, dat er inderdaad een storing was. Probleem zou zitten in een of ander kastje achter het stuur. Kosten ongeveer 250 eurootjes, net of het niets is. Heb het niet laten repareren. was alleen benieuwd of er meer C4’s waren die hier last van hadden en of die ook hetzelfde antwoord als mij kregen. 250 euro lijkt mij wel erg veel voor een besturing van een achter ruitenwisser !!!

tilanus schreef:

Lijkt mij een typisch gevalletje van storing in de besturing. Ik zou het even laten uitlezen/nakijken bij je dealer.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 09 februari 2009 09:56 PM
  [ # 3 ]

het is de com2000 of de BSI ... :/ BSI stuur alles aan wat vanuit het interieur wordt bedient dsu de kan is ook aanwezig dat de BSI gaar is Wink beide erg duur lekker zo laten kan hoogstens er vaag uit zien maar een stuk goedkoper ^^

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
robantwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 26-09-2005

Gepost: 23 maart 2009 08:57 PM
  [ # 4 ]

mijn achterruitenwisser doet het niet meer. Ze hadden hem even in de garage gemaakt maar een paar uur later ging ie ineens weer niet. Ik hoor binnenin wel de ‘klik’ als ik hem aanzet maar er gebeurd niks.
Het licht in de koffer werkt ook niet meer en de koffer gaf blijkbaar kortsluiting met de centrale vergrendeling (als de wagen open is en ik doe de koffer open dan gaan de deuren allemaal vast)
nu gaat de koffer helemaal niet meer open (de kabel zou zijn gebroken toen men deze wou herstellen ???). Volgens de garage zou dit allemaal te wijten zijn nu aan de 3 kabels ..... nu moet ik 10 dagen wachten op pakje kabels die van Parijs moet komen ....
Ik krijg de indruk dat deze garage er niet veel van kent of vergis ik me ?

Profiel  
 
marcie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 22 december 2009 04:29 PM
  [ # 5 ]

Bij mij deed later de verlichting in de kofferbak ook niet meer.
Dacht nog steeds, zal wel aan de BSI liggen.
Vorige week was ook de kofferbak niet meer te openen !!!!!!!

Ben zelf maar eens op onderzoek uitgegaan.

Bleek dat de kabels in het rubber aan de linkerkant onder de achterklep (van klep naar de auto, bij het scharnier) compleet doormidden waren.

In dit rubber zitten ongeveer 8 kabels, bij mij was er nog 1 intact en het slangetje van de ruitensproeier !!!!!!

Bij een autoshop zelf maar een paar kabels (soepele) gehaald en er nieuwe stukjes tussen gesoldeerd. Krimpkousje eromheen en alles functioneerde weer. Dus ook de ruitenwisser.

Was nu voor ongeveer 15 eurootjes klaar en een halve dag sleutelen.

Is wel iets anders dan 250 euro voor een BSI.

Dus bij storingen aan de achter ruitenwisser, vergrendeling van de kofferbak of verlichting in de kofferbak, kijk eens in het rubber bij het scharnier van de achterklep.
Waarschijnlijk zijn er een paar kabels doormidden.

Profiel  
 
mech
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 10-07-2009

Gepost: 22 december 2009 07:22 PM
  [ # 6 ]

ik zou ook eerste maar eens de bekabeling in het doorvoerrubber achterklep bekijken voor we praten over een bsi of com 2000, die com 2000 kan ik zoizo al niet linken bij bedienen achterklep gaat je signaal niet via de com 2000, denk eerder dat er bedrading is beschadigd en deze bij het openen even kort contact maken een signaaltje is genoeg om jou klacht te verklaren

Profiel  
 
Erwin van Bussel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-2013

Gepost: 17 september 2014 07:53 AM
  [ # 7 ]

Bij mij gaat al 2 keer in korte tijd de zekering kapot van de achtter ruitenwisser van mijn coupe
Vraag me af waar dat aan kan liggen.
Zou de kabel niet goed zijn?
Sproeier blijft wel werken en verlichting ook
Alleen elke keer zekering vervangen is ook niet fijn

C4 1.4 16V Coupe Ligne Seduction 2007 (verkocht)
C3 1.6eHDI Airdream Dynamique 2011   (verkocht)

C3 1.0 puretech 68 2014
DS3 1.6BlueHdi 100 2015

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook