1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Visa Chrono
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 14 februari 2009 09:45 PM

Hierbij een oudje draadje omhoog geschopt. Daar ik inmiddels in het bezit ben van een Chrono en ik het topic van mijn 14 TRS niet wil vervuilen met de Chrono activiteiten heb ik besloten om hier verder te gaan. We gaan verder vanaf pagina 4.

____________________________________________________________________________________

De bedoeling is om volgende week een Visa Chrono/ Spirit 330 te gaan bekijken.

De auto is niet voorzien van de chrono striping, alleen waar moet ik op letten zodat ik zeker weet dat ik met een echte Chrono te maken heb.

Welke punten moet ik opletten bij aankoop van een Visa Chrono?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 februari 2009 11:41 PM
  [ # 1 ]

Misschien een aankoop-tips draadje sticky maken? Lijkt me voor alle Visa’s ongeveer het zelfde.

Wat ik zo uit m’n hoofd weet:
- Roest veerschotels achter, paravanbak, A-stijl en kofferbakrand
- Remsysteem (bij geen onderhoud of lang stilstaan trekt de remvloeistof vocht aan en gaan de leidingen + hoofdremcylinder van binnenuit rotten)

Kom maar op met die aanvullingen!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 17 februari 2009 01:31 PM
  [ # 2 ]

Qua roest moet ook vooral even naar de voorste binnenschermen, net achter de veerpoten, kijken.
Als het daar rot is, dan heb je met een echte chrono te maken.
Bij een chrono is het daar n.l. dubbel, net als bij een cabrio dacht ik.

Verder is typisch chrono, een handmatig (teminste, dat lijkt zo) in geklopte uitsparing voor het insturen van brede wielen links(net onder de accu) en rechts in de binnen schermen.
Verder moeten de achterste binnen schermen breder zijn.
Er zit door de hele wiel kuip een strook van een ong 8 cm. gelast.
Als je een b.v. 14s met skirtset treft, dan raakt het achterste binnenscherm de buitenste niet.

Anders post je even een foto vanhet ding, misschien is tie bekend.
En anders willen we hem graag leren kennen.

http://www.servimg.com/image_preview.php?i=8&u=13514533

Allez France

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 februari 2009 02:28 PM
  [ # 3 ]

Het gaat om de KR-02-GG.

Hij staat op kenteken als chrono, maar is niet voorzien van striping.

De auto staat al 15 jaar stil, hij is rijdend weg gezet met een 1 cilinder die veel olie gebruikt.

Maar tijdens het contact met de eigenaar kwam ik erachter dat de roestduivel al flink toegeslagen heeft.

Hier de link van de auto; http://link.marktplaats.nl/228961962

Hoe zit het met de prijs van deze auto? Is dit rieel of te hoog voor een roestige chrono.

Ik ga donderdag heen te kijken.

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 17 februari 2009 03:24 PM
  [ # 4 ]

Ik durf er haast mij hand voor in het vuur te steken dat dit een “echte” is.
Van de 400 geimporteerde chrono’s zijn er 330 wit gemaakt.
De witte “chrono’s” waren een stuk goedkoper en hadden de naam: visa gt spirit 330.

Typisch frans: sommigen hadden gewoon chrono op het kenteken.
Ook andersom kan chrono met spirit op het kenteken…....

Qua prijs…. moeilijk te zeggen, reken op veel werk.

Allez France

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 17 februari 2009 03:52 PM
  [ # 5 ]

Sjonge, dat kriebelt wel hoor.

Ik zou haast even met een aanhanger naar Eelderwolde blazen… Wink

Heb jij even geluk dat ik van de week geen tijd heb Razz

Als het wagentje compleet is, is het geen dure restauratiebasis. Het hangt er van af in hoeverre je de auto wilt restaureren hoe duur je project wordt.
Maar bedenk wel dat je met 5000 euries nog lang niet klaar bent als je ‘m echt perfect wilt hebben!

Voor de beste tips & tricks zijn er wel een aantal mensen hier op het forum die je ‘n PB kunt sturen, daar hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken.

Als je het ziet zitten, go for it! Zo vaak kom je ze niet meer tegen.

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 februari 2009 04:13 PM
  [ # 6 ]

De auto is toen der tijd wel wit geleverd. Maar alle GT Spirits 330 hebben een bronzenplaatje met daarop de naam van de eigenaar en het nummer van de auto. Alleen waar zitten deze plaatjes gemonteerd?

Mocht ik voor de auto gaan, dan is bedoeling op hem in perfecte en orginele staat op te knappen.

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 17 februari 2009 04:40 PM
  [ # 7 ]

Ik doe er nog een schepje bovenop:

Ophalen dat ding!

Zo ben ik ook begonnen. Begint eer gij bezint.
Uiteindelijk (heeft bij mij 10 jaar geduurd) heb je dan een super wagen, die ook nog goed van de plek af wil.

Deze staat nu voor de 3e (?) keer op MP, nu wordt het tijd dat zich een liefhebber mee gaat bemoeien. Heel veel kansen zul je niet weer krijgen of je moet een frans exemplaar opzoeken.


http://www.leboncoin.fr/li?q=visa+chrono&ca=12_s&th=1&c=0&w=3&rs;=&re;=&ms;=&me;=&ros;=&roe;=&ss;=&se;=&ccs;=&cce;=&cs;=&ce;=&zz=ex:75001&fu;=


Heb je ook nog iets meer vermogen (93 i.p.v. 80pk)............

Allez France

Profiel  
 
Visa 1.4 TRS
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006

- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Gepost: 17 februari 2009 04:51 PM
  [ # 8 ]

Als we overeen kunnen komen met de prijs neem ik hem zeker mee!

Maar dit is de 3e keer al dat deze Chrono op marktplaats staat? Wat zijn de redenen geweest dat deze de vorige keren niet verkocht is? Is dat bekend?

Ik heb het liefste een orginele Nederlandse Chrono, waarom? Ik weet het niet. Gevoelskwestie vermoed ik.

Profiel  
 
RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 17 februari 2009 07:07 PM
  [ # 9 ]

Ik heb ooit eens (1984) een “nachtrally” mogen scheuren in zo’n apparaat en was erg onder de indruk van het kunnen van de auto.

Maar de opmerking bij de advertentie dat het een mooi object is voor “klassieker rally’s” is helaas niet waar, want daar hanteert men de regel van bouwjaar voor 1979 (NRF) of soms nog eerder (ROZ / tulpenrally etc.).

Maar ik zou zeggen: doen en dan komen er zijn “plezier momenten” genoeg.

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2009 07:17 PM
  [ # 10 ]
RitjeC3 schreef:

Ik heb ooit eens (1984) een “nachtrally” mogen scheuren in zo’n apparaat en was erg onder de indruk van het kunnen van de auto.

Maar de opmerking bij de advertentie dat het een mooi object is voor “klassieker rally’s” is helaas niet waar, want daar hanteert men de regel van bouwjaar voor 1979 (NRF) of soms nog eerder (ROZ / tulpenrally etc.).

Maar ik zou zeggen: doen en dan komen er zijn “plezier momenten” genoeg.

Er staat rallyeveld, niet klassiekerrallyes Smile

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 februari 2009 07:26 PM
  [ # 11 ]

onwijs gaaf een chrono! zou er graag 1 willen hebben… wie weet met vakantie in frankrijk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 17 februari 2009 07:28 PM
  [ # 12 ]

“Leuk project voor de klassieke rally sport”.

En dan denk ik aan de NRF / DHRC rally’s etc.
Maar daar gaat het de koper wellicht helemaal niet om: die wil na enig sleutelwerk lekker z’n auto “uitlaten”.

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  
 
Chrono
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-12-2004

Gepost: 17 februari 2009 11:40 PM
  [ # 13 ]

Heel kort even van het lijntje af, Rittensport?

Ik ben fan van de europarit www.europarit.nl

Een auto “toertocht” van 3000 km.
start in Rauris Oostenrijk, finish in Hellendoorn.

Een paar jaar terug heb ik controle gestaan in Sauerland, in de buurt van winterberg. Gigantisch mooi daar om de chrono uitlaten.

Dit soort ritjes kun je super doen met een chrono, maar ook al doe je alleen je eigen zondagavond competitie ermee in je “achtertuin”......

Allez France

Profiel  
 
RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 17 februari 2009 11:59 PM
  [ # 14 ]

Nou effe verder op “rallyrijden”, inderdaad ken ik die rit wel, maar nog nooit aan deelgenomen.
Precies dat soort evenementen zijn leuk met een Chrono.
Ik reed ooit (de toen nog nachtrit) Brabant Grensrit met een Chrono.
Tegenwoordig rij ik ook classic-kaartleesritten, maar dan met een A112 en de overige NRF-kaartleesritten en bij div. clubs (Weesp, Elburg etc) met de C3.

Maar om het draadje voort te zetten: als de Chrono opgeknapt is zeker een leuk speeltuig voor ritjes / tourtochten etc.
B.v. ook de nachtvanweesp.nl waar men wel ouder dan 20 jaar klassiek noemt en met 200 auto’s een ware happening is.

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  
 
ollie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-02-2009

Gepost: 18 februari 2009 02:23 AM
  [ # 15 ]

Hey ho, hier meld ik we wel ff voor aan.

Ik heb volgens mij toen een donor visa bij je opgehaald in winschoten een tijd geleden. die was wel makkelijk voor losse prutjes hehe,volgende week gaat de zaag erin,maar dat terzijde.

Idd volgens het RDW is het een echte chrono, maar dan wel wit, maar waarom dat beschreef ‘‘CHRONO’’ al, is dus niks om zorgen over te maken.
Deze auto heeft ook al eens te ruil gestaan voor een hy oid een tijd geleden.
Waarom die niet verkocht is, daar zou ik niet te achterdochtig over zijn
Er zal wel wel een berg werk in zitten, de prijs valt over te twisten maar, als je in frankrijk kijkt daar vragen ze soms een klein vermogen.

Het zou gaaf zijn als iemand zich erover ontfermd, zelf heb je een 14 trs dus ik neem aan dat je wel een zicht hebt op de conditie ervan
Mocht je nog meer willen weten over de specifieke punten van een chrono, check deze link
http://passioncitroenvisa.forumactif.com/les-specificitee-de-nos-visa-f16/savoir-reconnaitre-une-vraie-chrono-t176.htm


Ik zou zeggen opladen dat ding, succes ermee

Gr.
ollie

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook