1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Verwarming probleem
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 14 februari 2009 10:14 PM

Bij mijn automatische airco blijft de verdeling van de lucht over ruit, voeten en roosters in dashbord hetzelfde. Eerste verdachte de servo die de kleppen aanstuurt. Een goede reparatiehandleding vond ik hier:   .
Maar als ik 7 V op de zwarte en bruine draad zet gaat de servo gewoon draaien en het asje dat de kleppen aanstuurt ook. Draai ik de 7 V om, dan draait het asje de andere kant op. Servo dus OK.
Meet ik aan de andere stekker (de auto kant), dan meet ik daar 0 V.
Maar als ik de servo er weer aan hang gaat die meteen draaien, maar helemaal 1 kant op. Welke luchtstroomverdeling ik ook kies.

Wie kan mij verder helpen? Een altijd ontwasemde voorruit is leuk, maar altijd koude voeten niet Evil or Very Mad

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 14 februari 2009 10:51 PM
  [ # 1 ]

Heb je al een ander bedienpaneeltje geprobeerd? Misschien dat ‘t daarmee opgelost is.

En knippert de punt tussen de graden en de tienden van graden? Als dat zo is, schijnt de airco een foutcode te hebben opgeslagen en kun je ‘m uitlezen.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 14 februari 2009 10:53 PM
  [ # 2 ]

Ik gok dat de aansturing dan niet lekker is, deze keert blijkbaar de polarteit niet meer om. Dit kan komen omdat de aanstuur unit het niet snapt, of deze krijgt het signaal niet binnen vanaf de knop.
Toevallig weet ik nog wel een XM break te staan, type 3 zelfs met automagische airco. U weet mij te bereiken Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 februari 2009 11:36 PM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

Heb je al een ander bedienpaneeltje geprobeerd? Misschien dat ‘t daarmee opgelost is.

Nog niet, zal ik maar eens gaan doen.

Harm schreef:

En knippert de punt tussen de graden en de tienden van graden? Als dat zo is, schijnt de airco een foutcode te hebben opgeslagen en kun je ‘m uitlezen.

De punt knippert niet, en ik kan hem toch niet uitlezen. Lukt me niet met het kastje van malle pietje.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 14 februari 2009 11:38 PM
  [ # 4 ]
Brian schreef:
Harm schreef:

De punt knippert niet, en ik kan hem toch niet uitlezen. Lukt me niet met het kastje van malle pietje.

Misschien heeft het een wel met het ander te maken????

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 16 februari 2009 10:57 AM
  [ # 5 ]

Misschien weer een voorbeeld van zelfherstellend vermogen: Vanochtend leek alles het weer goed te doen. Het zou kunnen dat, door alles los en vast gemaakt te hebben, er nu ergens weer goed contact gemaakt wordt of zo.
Afhankelijk van de keuze veranderen de luchtstromen nu. Alleen in de stand Ontwasemen+voeten blijft er wat lucht uit de dashboardroosters te komen. Wel veel minder dan in de andere 2 standen.

Zou iemand met automatische airco kunnen checken of dat bij hem ook het geval is?

Profiel  

sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 342

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 16 februari 2009 01:28 PM
  [ # 6 ]
Brian schreef:

Misschien weer een voorbeeld van zelfherstellend vermogen: Vanochtend leek alles het weer goed te doen. Het zou kunnen dat, door alles los en vast gemaakt te hebben, er nu ergens weer goed contact gemaakt wordt of zo.
Afhankelijk van de keuze veranderen de luchtstromen nu. Alleen in de stand Ontwasemen+voeten blijft er wat lucht uit de dashboardroosters te komen. Wel veel minder dan in de andere 2 standen.

Zou iemand met automatische airco kunnen checken of dat bij hem ook het geval is?

Ik heb gewoon handmatige, maar daar komt het ook nog ene beetje uit de dashboardroosters. Lijkt me dat daar niet heel veel verschil in zal zitten tussen automatisch en handmatig..

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 februari 2009 01:36 PM
  [ # 7 ]

Jep hier ook Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 16 februari 2009 02:02 PM
  [ # 8 ]
Matthijs309 schreef:

Jep hier ook Smile

Hier nog ééntje, ook weliswaar met gewone climacontrol. Maar ik denk dat het verschil tussen digitaal en handbediend alleen in de bedieningsunit zit, verder zal de techniek wel hetzelfde zijn lijkt me zo.  huh

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 16 februari 2009 02:54 PM
  [ # 9 ]

OK bedankt allen. CC doet het nu dus weer.

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 17 februari 2009 02:58 PM
  [ # 10 ]

Bij mij knippert het puntje wel (2maal geloof ik) bij starten van de auto.
Krijg echter niks uitgelezen met de Lexia.
Iemand een idee?

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 februari 2009 03:53 PM
  [ # 11 ]

Dat heb ik ook, denk een soort test mode. Lijkt mij goed.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 18 februari 2009 10:01 AM
  [ # 12 ]
boukewerff schreef:

Laten we dat maar hopen dan Twisted Evil

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 februari 2009 11:37 AM
  [ # 13 ]

Doet ie bij mij ook, maar da’s logisch… de motorcomputer, abs computer en veercomputer laten allemaal met een lampje zien dat ze een diagnose hebben uitgevoerd.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten

Gepost: 18 februari 2009 12:23 PM
  [ # 14 ]

Wat in zou houden dat Brian’s ECC wel degelijk een foutje bevat?

Ouwe mopperkont

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 18 februari 2009 12:48 PM
  [ # 15 ]

Als ie constant blijft knipperen wel, als ie alleen bij het opstarten even knippert is dat normaal.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook