2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Inzakkende pneumatische vering
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 16 maart 2009 11:00 PM
  [ # 16 ]
GrandBateau schreef:
hbeck schreef:

eDsuBm, dat begrijp ik nou niet. We leven in 2009 en we moeten onderdelen uit Frankrijk halen ?

je hebt gelijk maar de realiteit is dat veel autofabrieken nu stilliggen of op sterk verminderde capaciteit draaien en dat de situatie bij toeleveranciers allicht weinig florissant is (om het zeer eufemistisch te zeggen)

Onderdelen moeten in dit geval uit Frankrijk komen. Normalieter is dat bij pech enkele dagen.
In dit geval vervelender: Er zijn leverngsproblemen mee. Auto is nu ruim 2 weken weg. Mogen weer contact met de dealer, ben het wachten nu wel beu. Ik wil op zijn minst weten wanneer het opgelost is, over een maandje heb ik ruimte en laadvermogen van mn eigen auto zeker weer nodig. En ik wil em zeker niet een dag tevoren terg hebben.

De dealer doet er alles aan, Citroen zelf is het probleem.

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 maart 2009 11:14 PM
  [ # 17 ]

Ik begrijp niet dat men zo onprofessioneel te werk kan gaan.  Confused
En dat geldt ook voor andere automerken. Maar ik heb het er toch erg moeilijk mee om zulke zaken te begrijpen. En je dealer kan mss wel zijn best doen, maar de oorzaak ligt (opnieuw??) bij de invoerder en citroen zelf.
Ik heb destijds ook 3 weken moeten wachten op een knalpot, er was toen ook iets misgelopen. Zou toch niet mogen Mad

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 17 maart 2009 12:37 AM
  [ # 18 ]

Ik ben eens zo boos geworden dat ze het onderdeel uit een showroom auto hebben gehaald, werkte voor mij uitstekend maar het kan echt niet. Onderdelen binnen 24 uur lijkt mij echt geen rare eis

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 23 maart 2009 05:46 PM
  [ # 19 ]

Re: Inzakkende pneumatische vering

arjanv schreef:

Ik heb een citroen C4 Grand Picasso 2.o.i EB6V Exclusief, deze staat nu al 5 weken in de garage met met defecte pneumatische achtervering., de garage kan dit systeem niet vervangen omdat ze een nieuwe leverancier aan het zoeken zijn , verder is onze auto in 2 jaar al 25 keer in de garage geweest voor grote reparaties. Ja wat nu ????

Heb je de auto particulier? Wellicht een optie om via je rechtsbijstandverzekering een poging te wagen om tot een oplossing te komen? Of de consumentenbond wellicht?
Als het een leasebak betreft neem ik aan dat de leasemij. er bovenop zit.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 24 maart 2009 11:06 PM
  [ # 20 ]

Mijn GC4P Exclusive staat nu dus vanaf 28-2 in de garage. Lekke veerbalg of zoiets. Onderdeel is niet leverbaar (geen idee waarom). Vorige week leek er even schot in de zaak te zitten, maar helaas.
Het is een leaseauto. Leasemaatschappij Athlon doet er niet veel op uit (Citroen regelt immers vervangend vervoer….). Van de Citroen klantenservice hoor ik helemaal niks terug. Vandaag via de leasemaatschappij gehoord (na zelf voor de 4e keer bellen) dat Citroen verwacht mijn auto in de 2e week van April gerepareerd te hebben. Als ze dat halen zou ik em 6 weken kwijt zijn.
In een woord ONACCEPTABEL.

Helaas heb ik geen enkel middel om hier zelf druk achter te zetten.
Heb daarom vandaag de leasemaatschappij maar eens uitgedaagd door te stellen dat ik morgen een telefoontje van hen verwacht: Deze week is mijn auto klaar. Anders mogen ze em voor altijd houden.

Ik word een beetje wanhopig: 3e week april en begin mei heb ik de auto voor vakantie etc echt nodig en ik vertrouw er niet zomaar op dat eea in een keer goed is.

Het is een prachtige auto, maar mijn geduld is echt op met Citroen.

BTW: Over de dealer geen kwaad woord, die heeft al tevergeefs rondgebeld om een balg uit een andere auto te krijgen. Ook de aftermarket luchtveren die te koop zijn bieden geen soelaas….

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 maart 2009 11:18 PM
  [ # 21 ]

Ik snap het dus echt niet.
Ik snap je frustratie, ik zou ze zelf ook hebben.
Hoe dit mogelijk is snap ik echt niet, het is een probleem met een leverancier ofzo. Die met de typisch franse houding wordt aangepakt.
Het is erg jammer dat men bij citroen nog niet geleerd heeft uit zijn fouten, ze maken op zich goed rijdende auto’s. Maar de na-verkoop dienst is echt rampzalig. Blijkbaar zowel in nederland als in belgie.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 24 maart 2009 11:22 PM
  [ # 22 ]

eDsuB, msschn. een magere troost maar het is een leasewagen, dus het zal je financieel niks kosten en je hebt gratis vervangend vervoer (ervan uitgaand dat dit van dezelfde klasse is). Stel je even in de plaats van iemand die privé een auto koopt en zoiets voorheeft…

Hoop voor je dat ze snel een adequate oplossing vinden!

groeten,
Ludo (zelf ook lease C4 GP rijder en tot dusver van dgl. avarie gespaard gebleven)

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 maart 2009 11:25 PM
  [ # 23 ]

Al eerder schreef ik dat de achteras met pneumatiek niet van Citroën zelf afkomstig is. Deze as wordt ingekocht bij de zelfde fabrikant alweer Renault deze as inkoopt. Het lijkt er op dat de volledige productie van dit type achteras naar de productielijnen gaat en dat er derhalve een probleem is ontstaan met het leveren van reserve onderdelen. Heel erg vervelend allemaal, maar ik vrees dat dit niet iets is wat Citroën even snel zal kunnen oplossen Sad

Misschien eens een idee om de as van een Scenic en Espace te vergelijken met die van een C4P? Wellicht kan Renault wel delen leveren? Moeten ze natuurlijk wel écht overeenkomen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 maart 2009 11:33 PM
  [ # 24 ]

Je hebt dit idd al eens gezegd, maar er zijn dan reacties opgekomen. Ivm het bestaan van die achteras in de scenic.
Ik wist niet dat hij ook verkrijgbaar is op de scenic.
Dus als de hoogteregeling optie veronderstel ik.


Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het wel allemaal erg sterk vind die lange wachttijd.
En als leaserijder valt het wel mee. Maar als prive rijder…
Stel je voor dat je wagen er staat, 6 weken lang, en dat je zelf voor vervangend vervoer mag zorgen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 25 maart 2009 12:06 AM
  [ # 25 ]
picassoke schreef:

Stel je voor dat je wagen er staat, 6 weken lang, en dat je zelf voor vervangend vervoer mag zorgen.

Wat je zegt, mijn vriendin haar auto (geen firmawagen) is 2 weken geleden aangereden terwijl wij op weekend waren - de ganse achteras moet vervangen worden. Het goede nieuws is dat deze as ‘ergens’ voorradig is. Zowel via rechtsbijstand EN Touring (vergelijkbaar met ANWB in NED) heeft ze recht op een vervangwagen, maar je wil niet weten hoeveel telefoons/mails wij hebben moeten doen om kosteloos vervangend vervoer te hebben voor een probleem op te lossen waar we geen schuld aan hebben noch om gevraagd hebben… Was mijn C4GP aangereden in plaats van haar Corsa, was de vervangwagen slechts 1 telefoontje verwijderd & lost de leasemaatschappij dit verder op.

Maar het blijft wel balen voor eDsuB uiteraard

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 25 maart 2009 12:20 AM
  [ # 26 ]

Wat Google-en leert mij dat de luchtvering van de Exclusive van WABCO is.
Zie
http://www.wabco-auto.com/media_centre/press_releases/expertise-suv-air-suspension-system-2011-nl
en
http://www.vehicledynamics-expo.com/07vdx_conf/day_1/westerkamp.pdf
en
http://www.wabco-auto.com/products_and_systems/products-systems-ecas-car

Brochure: http://www.wabco.info/intl/pdf/820/001/037/820_037.pdf

WABCO levert aan PSA de “Electronically Controlled Air Suspension (ECAS)” een systeem dat reeds in 2001 ontwikkeld is.

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Achterasluchtvering-de-nieuwe-trend.htm?pageno=1

http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Wabco-verbetert-elektronische-luchtvering.htm


Nou ben ik benieuwd of die WABCO boys geen onderdeel rechstreeks aan mijn dealer kunnen leveren…...

Oh ja: er zijn nogal wat contactadressen in NL: http://www.wabco-auto.com/nl/worldwide/advanced-location-finder?random=8d14f36ba25f777f0a3a07b892f75a7e&type=alf&address;=&zipcode;=&city;=&country=36&latitude=Breedtegraad&longtitude=Lengtegraad&location;_types[]=SC&location;_types[]=SP&location;_types[]=D&location;_types[]=W

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 maart 2009 08:34 PM
  [ # 27 ]
GrandBateau schreef:
picassoke schreef:

Stel je voor dat je wagen er staat, 6 weken lang, en dat je zelf voor vervangend vervoer mag zorgen.

Wat je zegt, mijn vriendin haar auto (geen firmawagen) is 2 weken geleden aangereden terwijl wij op weekend waren - de ganse achteras moet vervangen worden. Het goede nieuws is dat deze as ‘ergens’ voorradig is. Zowel via rechtsbijstand EN Touring (vergelijkbaar met ANWB in NED) heeft ze recht op een vervangwagen, maar je wil niet weten hoeveel telefoons/mails wij hebben moeten doen om kosteloos vervangend vervoer te hebben voor een probleem op te lossen waar we geen schuld aan hebben noch om gevraagd hebben… Was mijn C4GP aangereden in plaats van haar Corsa, was de vervangwagen slechts 1 telefoontje verwijderd & lost de leasemaatschappij dit verder op.

Maar het blijft wel balen voor eDsuB uiteraard


Idd, en dan heb ik het nog niet over het financiële gevolg. Nu zijn alle picasso’s denk ik nog onder garantie. Maar het gaat toch om een redelijk frequent probleem eens de wagens de 100.000km voorbij gaan. eDsuB heeft 100.000km of iets in die lijn, en op planete-citroen (ja hier ben ik er weer mee) zie je dat het toch bij verschillende wagens voorkomt voorbij de 100.000 km. Niet bij alle auto’s, maar toch bij teveel om van een apart geval te spreken.
Als ik 100.000km heb is de wagen al lang uit garantie, stel je voor dat je dan 6 weken vervangend vervoer mag betalen, dan ben je nog verder van huis.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 25 maart 2009 10:45 PM
  [ # 28 ]
picassoke schreef:

Hoe dan ook blijf ik erbij dat ik het wel allemaal erg sterk vind die lange wachttijd.
En als leaserijder valt het wel mee. Maar als prive rijder…
Stel je voor dat je wagen er staat, 6 weken lang, en dat je zelf voor vervangend vervoer mag zorgen.

Zolang eea onder garantie valt heb je er beperkt last van. Lease of prive maakt dan niet zoveel uit.
Of een auto lease of prive is maakt verder kwa ongemak natuurlijk helemaal niets uit. T is en blijft simpelweg kl*te om een aantal weken zonder je verder zeer fijne auto te moeten.
Vandaag wel een positief berichtje over de levertijd, maar zien is geloven.
Ik houd jullie op de hoogte.

Oh ja: De pneumatische vering WORDT geleverd door WABCO aan Citroen. Het is de dealer echter niet toegestaan rechtstreeks bij WABCO onderdelen te halen. Heeft met aansprakelijkheid en garantie te maken (vering is een redeljk cruciaal veiligheidsonderdeel van de auto). Ik kan dat enerzijds wel begrijpen, maar anderzijds blijft het onacceptabel om klanten van een nog geen 2 jaar oude auto weken te laten wachten omdat Citroen zelf de onderdelen niet voor elkaar heeft!

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
eDsuB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 28-10-2006

Gepost: 29 maart 2009 03:56 AM
  [ # 29 ]

Vrijdag de dame weer terug gekregen!!! En netjes staand op haar benen!
Beetje spijtig van de dealer: Om de rammel/slaan in het stuur (zou gelijk gerepareerd worden) te verhelpen moet er een nieuw stuurhuis in….moet ook uit Frankrijk komen….kan ‘wel 2 weken duren’ .
Voorlopig rij ik weer in m’n eigen auto!

Al met al reparatie technisch nog niet zo’n succes, mijn GC4P na 100.000km:
- Turbo vervangen
- EGR klep vervangen
- Veerbalg vervangen
- Stuurhuis vervangen
en de nodige terugroepacties….

eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 29 maart 2009 01:56 PM
  [ # 30 ]

Ik veronderstel dat je de EGR-klep bedoeld?

En verder kan ik je gelijk geven, teveel reparaties voor een wagen van 100.000km. Het zou eigenlijk helemaal niet mogen, er kan altijd iets stuk gaan natuurlijk, maar dit is toch net iets teveel. Komt er nog eens bij dat het toch vrij prijzige reparaties zijn. Ik zou dus niet graag de particulier zijn die er na de garantieperiode zelf mag voor opdraaien.
(en dat ben ik wel, gelukkig heb ik de verlengde garantie)
De laatste tijd hoor ik echter niet zoveel meer van EGR-kleppen en turbo’s, ook op planete-citroen is dat draadje stilgevallen.
Dus mss heeft citroen lessen getrokken uit zijn fouten. Hoe dan ook denk ik dat je de eerste 2 jaar best geen nieuw model koopt, want kinderziekten blijven aanwezig. En ik denk/vrees dat de turbo en EGR klep hier mss ook toe behoren
(is niet enkel voor citroen dat ik dit bedoel voor alle duidelijkheid)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook