1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hondennet C4 Grand Picasso
TBiRD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 18 februari 2009 02:39 PM

Sinds kort (3 weken) ben ik in het bezit van een C4 Grand Picasso Exclusive
Toen ik hem kreeg was het hondennet voor achteraan er niet bij. Gisteren heb ik dit aangekregen en nu blijkt dit een metalen rek te zijn wat je achterin kan inschroeven. Het is wel een origineel Citroën accessoire. In mijn vorige wagen (mondeo break) had ik ook zo een hondenrek maar dat was een metalen frame met gordelstof binnenin dat je gewoon bovenaan in je dak kon vasthaken en onderaan aan de vloer in een haak kon vastgespen. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Bestaat dit ook voor een C4GP?

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 18 februari 2009 02:52 PM
  [ # 1 ]

Re: Hondennet C4 Grand Picasso

Dit net zit in dezelfde cassette als het afdek-rol-scherm. Je kunt het op 2 manieren bevestigen: in de uitsparingen aan de zijkant ter hoogte van zitrij 3 of aan de achterzijde van de stoelen van zitrij 2 klikken. Het laatste gaat het gemakkelijkst is mijn ervaring.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 februari 2009 06:46 PM
  [ # 2 ]

Het net dat jhvink aangeeft staat te boek als ‘bagagenet’. Je zou het inderdaad erbij moeten hebben bij je Exclusive. Het zit weliswaar niet in dezelfde cassette maar is een losse unit. Deze is wel te plaatsen samen met de cassette met afdekrol. (haal hiervoor die losse kapjes eraf, anders past het niet)  Zie ook blz. 129 van de handleiding.  Wink

Succes!

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 18 februari 2009 06:51 PM
  [ # 3 ]

Ik heb even zitten pielen met dat bagagenet maar dat is niet zo simpel te monteren. Sterker nog, na een kwartier was ik het zat, het net ligt op zolder en komt over 4 jaar bij het inleveren van de auto wel weer eens tevoorschijn.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 18 februari 2009 06:55 PM
  [ # 4 ]

Mijn net staat ook in de berging en ik heb het de afgelopen twee jaar een keer of drie gebruikt. Ik heb echter geen problemen ondervonden bij het monteren. Zowel achter de eerste als tweede rij.  Smile

Profiel  
 
Marco Terlouw
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 12-07-2008

Gepost: 18 februari 2009 11:23 PM
  [ # 5 ]

Even hoor… Tbird, je geeft toch aan dat je GEEN bagagenet hebt gehad, maar een metalen rek en je vraagt naar ervaringen (hiermee?). Je spreekt ook over een hondennet wat er niet bij was, maar ik ga er vanuit dat je daar het bagagenet mee bedoeld, waar de anderen ook op reageren.

En ja, ik heb ervaringen met een metalen hondenrek (toevallig ook in een mondeo) maar die was wel volledig metaal.
Ik weet niet of er een variant voor de C4GP bestaat zoals jij die beschrijft.
Bij de citroën-site zie ik niets en via google vind ik alleen het metalen hondenrek:
http://aaserver04.autodisk.nl/OfferteAanvragen/TL_OfferteAanvraag.asp?Link=Off&nMerkId=8&nModelNo=6000&lngTypeId=4098533&cmdOptions=OK

Profiel  
 
Arpic
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 07-09-2008

Gepost: 18 februari 2009 11:55 PM
  [ # 6 ]
Pablo Picasso schreef:

Ik heb even zitten pielen met dat bagagenet maar dat is niet zo simpel te monteren. Sterker nog, na een kwartier was ik het zat, het net ligt op zolder en komt over 4 jaar bij het inleveren van de auto wel weer eens tevoorschijn.

Het monteren was niet zo lastig, maar wat een belachelijk groot ding!
In mijn Mazda6 was de casette volgens mij kleiner dan het huidige afdekscherm en daar zat het net dan OOK nog bij in ( en die paste ook op de ingeklapte Harikiri (ofzo) 2e zitrij…
Ik weet niet bij wie Mazda het afgekeken heeft, maar ik had graag gezien dat Citroen dat ook gedaan had… Bij mij ligt hij in de garage, ik hoop eraan te denken bij het afscheid nemen…

GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)

Profiel  
 
TBiRD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 19 februari 2009 12:09 PM
  [ # 7 ]
Marco Terlouw schreef:

Even hoor… Tbird, je geeft toch aan dat je GEEN bagagenet hebt gehad, maar een metalen rek en je vraagt naar ervaringen (hiermee?). Je spreekt ook over een hondennet wat er niet bij was, maar ik ga er vanuit dat je daar het bagagenet mee bedoeld, waar de anderen ook op reageren.

En ja, ik heb ervaringen met een metalen hondenrek (toevallig ook in een mondeo) maar die was wel volledig metaal.
Ik weet niet of er een variant voor de C4GP bestaat zoals jij die beschrijft.
Bij de citroën-site zie ik niets en via google vind ik alleen het metalen hondenrek:
http://aaserver04.autodisk.nl/OfferteAanvragen/TL_OfferteAanvraag.asp?Link=Off&nMerkId=8&nModelNo=6000&lngTypeId=4098533&cmdOptions=OK

Ik heb wel degelijk het standaard elastische bagagenet (met de 6 haken) erbij gehad en van de garage nu het optionele metalen hondenrek. Gisteren bij de montage bleken er ook nog eens 4 M5X25 mm schroeven niet bij te zitten. Groot nadeel is ook dat je het hek niet in een wip kan weghalen moest je de ruimte even nodig hebben. Je moet al 4 bouten + 2 moeren beginnen losdraaiien. In mijn vorige wagen klikte dat gewoon in die uitsparingen bovenaan en gespte je het onderaan in een verankeringspunt in de vloer vast. Kon weggehaald worden zonder tools en in 1 minuut tijd.
Voor een toch zo multifunctionele wagen als een C4GP zou ik dit een enorm gebrek vinden moest zo een gemakkelijk verwijderbaar net niet bestaan.
Zo een metalen rek dient mi voor eerder permanente montage.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 februari 2009 12:23 PM
  [ # 8 ]

Dan heb je toch het verkeerde voor. Dat elastische net met 6 haken is inderdaad een bagagenet, maar meer bedoeld voor het fixeren van losse bagage in het kofferruim. Wat wij bedoelen is een bagagenet dat in een cassette zit dat gemonteerd kan worden achter de eerste rij. (met bevestiging aan dak en aan de ruggen van de neergeklapte stoelen. Of achter de tweede rij. (met bevestiging aan het dak en gemonteerd op de cassetteplek samen met de cassette voor de afdekrol.

Zeg maar dit;


Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 februari 2009 12:35 PM
  [ # 9 ]

Of, zoals eerder gemeld. Blz. 132 (en niet 129) van het instructieboekje;

Profiel  
 
TBiRD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 19 februari 2009 12:51 PM
  [ # 10 ]
tilanus schreef:

Dan heb je toch het verkeerde voor. Dat elastische net met 6 haken is inderdaad een bagagenet, maar meer bedoeld voor het fixeren van losse bagage in het kofferruim. Wat wij bedoelen is een bagagenet dat in een cassette zit dat gemonteerd kan worden achter de eerste rij. (met bevestiging aan dak en aan de ruggen van de neergeklapte stoelen. Of achter de tweede rij. (met bevestiging aan het dak en gemonteerd op de cassetteplek samen met de cassette voor de afdekrol.

Zeg maar dit;


Dit is dus wat ik zoek. Dus als ik het goed begrijp monteer je dit samen met de bestaande koffercassette.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 februari 2009 01:21 PM
  [ # 11 ]

Deze cassette behoort tot het ‘Pack Coffre’ dat standaard zit op de Exclusive. Jij zou het dus ook moeten hebben. Zo niet, dan zou ik toch even naar je dealert gaan.  Wink

Profiel  
 
TBiRD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 19 februari 2009 01:24 PM
  [ # 12 ]
tilanus schreef:

Deze cassette behoort tot het ‘Pack Coffre’ dat standaard zit op de Exclusive. Jij zou het dus ook moeten hebben. Zo niet, dan zou ik toch even naar je dealert gaan.  Wink

Zit dit ook op Belgische auto’s?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 februari 2009 01:29 PM
  [ # 13 ]

Uhhhhh…..da’s een goeie….

Ik zie het bij de documentatie op de Belgische site niet staan… Confused

Profiel  
 
TBiRD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-01-2009

Gepost: 19 februari 2009 01:51 PM
  [ # 14 ]
tilanus schreef:

Uhhhhh…..da’s een goeie….

Ik zie het bij de documentatie op de Belgische site niet staan… Confused

Staat iig wel in de handleiding die je van de Belgische site kan halen. Zal de dealer er eens over interpelleren.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 20 februari 2009 01:38 AM
  [ # 15 ]

In B heet het ‘koffer Pack’ las ik.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook