Navidrive die uitvalt
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 20 februari 2009 01:02 AM

Zo af en toe valt mijn navidrive uit. Na enig minuten wachten doet hij het gewoon weer. Garage heeft uitgelezen dat er problemen mee zijn.
Nu komen ze met de geniale oplossing dat ik twee dagen zonder simcard moet rijden, als de navidrve dan niet uitvalt ligt het aan de simcard. En ze weten dat de navidrive het ook wel eens twee weken achter elkaar goed doet. En anders moest ik mijn MP3tjes maar gaan wissen van de harde schijf. Maw ze willen het toestel niet vervangen, terwijl dit wel was toegezegd.
Wat is het nut van zo’n systeem als ik er niet mee kan bellen of mp3tjes op op kan slaan…? Iemand ook zo’n ervaring?

groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 21 februari 2009 12:49 AM
  [ # 1 ]

Re: Navidrive die uitvalt

Hallo Ernst,

Dat ding moet het natuurlijk gewoon doen.
De mijne ging op de dag van levering kapot.
Grijs scherm met de vraag of ik een upgrade CD wilde plaatsen.
De garage kon de RT5 niet meer uitlezen via de computer.
Na 2 weken een nieuwe gehad, die het prima doet gelukkig
Als jij maar iets hebt wat lijkt op bovenstaande, zou ik echt een nieuwe eisen.
Jouw verhaal klinkt als een kluitje en een bosje riet volgens mij…

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 februari 2009 02:41 AM
  [ # 2 ]

Klinkt als een redelijk onzinng expiriment. Een sim kaart is een sim kaart en die doet het of hij doet het niet. Jouw navi doet het wel of niet dus daar licht het probleem. ALs je je sim kaart getest hebt zullen ze je wellicht vragen om eens twe dagen allen maar witte overhemden te dragen om te kijken of ie dan wel goed werkt.

Natuurlijk is dat laatste onzin maar ik kan mij vreselijk opwinden over dit soort testjes.

Gewoon vervangen, onder garantie. Je hebt er ook voor betaald

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 februari 2009 12:47 PM
  [ # 3 ]

Idd, gewoon vervangen zou de juiste oplossing zijn. In belgie doet citroen toch soms vrij moeilijk als men dure stukken moet vervangen.
Dus hier zou men zeker ook met dat soort zever voor de dag komen.

Wat me wel opvalt is dat er hier vrij veel mensen klagen over het slecht werken van hun navidrive. Vooral de RT5 lijkt me.
Of zie ik het verkeerd?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 23 februari 2009 11:38 PM
  [ # 4 ]
hbeck schreef:

Klinkt als een redelijk onzinng expiriment. Een sim kaart is een sim kaart en die doet het of hij doet het niet. Jouw navi doet het wel of niet dus daar licht het probleem. ALs je je sim kaart getest hebt zullen ze je wellicht vragen om eens twe dagen allen maar witte overhemden te dragen om te kijken of ie dan wel goed werkt.

Natuurlijk is dat laatste onzin maar ik kan mij vreselijk opwinden over dit soort testjes.

Gewoon vervangen, onder garantie. Je hebt er ook voor betaald

Vanmorgen vroegen ze me om alle MP3tjes te verwijderen van de harde schijf. Dat heb ik geweigerd. Morgen bellen ze me weer. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan vragen, Wordt vervolgd.
groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 24 februari 2009 12:01 AM
  [ # 5 ]

lekker mee werkende klant ben je ... gelukkig heb ik altijd een USB sticky bij de hand .. wat nou als ze de RT hadden willen vervangen ? en jij had geweigerd de MP3 files er af te halen ... was jij alles kwijt Wink

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 24 februari 2009 12:38 AM
  [ # 6 ]

Mijn RT5 viel in het begin ook wel eens uit. Ik heb er nu geen last meer van.

Maar nu komt het: in het begin had ik er wel een sim kaart in zitten, maar omdat dit mij niet echt beviel (ik miste nog weleens een telefoontje omdat ik de juiste sim kaart niet had aanstaan) gebruik ik geen simkaart meer in de RT5.

Ik weet natuurlijk niet of dit toeval is of dat het echt met (een defecte) simkaart heeft te maken

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 25 februari 2009 12:41 PM
  [ # 7 ]

Ach ik wil best meewerken, maar het is Citroen die het erbij laat zitten. Initiatief tot contact komt helaas niet van hun kant. Bovendien was het een tijdrovende klus om er 1200 mp3tjes op te zetten.

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 26 februari 2009 12:34 AM
  [ # 8 ]

De 1e reactie van de dealer: mag niet we vervangen het apparaat. Zelf heb ik er minder moeite mee dat ie af en toe uitvalt, maar volgens de dealer mag dat niet gebeuren.
Tis net mijn computer, die weigert ook wel eens dienst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 26 februari 2009 09:46 AM
  [ # 9 ]

Het is niet alleen de RT5 die dit heeft. Ook mijn RT3ev (RT4) is een paar keer uitgevallen, maar als je even wacht komt hij gewoon weer bij.
Ik moet zeggen dat dit alleen in de eerste maand is gebeurd. Ik denk dat hij een beetje warm moest draaien Wink

Profiel  
 
xsara-VTS
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 29-02-2008

Gepost: 13 maart 2009 10:08 PM
  [ # 10 ]

navi

Hallo

krijg je dan ook de melding oververhitting in je scherm??

Voor dit systeem is er een software update van de c5 type 3 beschikbaar
ipv huidige 8.10 krijg je dan 8.11 dacht ik.

Dit lost veel vervelende storingen op aan dit systeem, en het heeft niks met de hoeveelheid mp3’s op je hdd te maken of je simkaart.

Dont worry, I’m A professional Wink

Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Profiel  
 
ANW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 13-08-2008

Gepost: 14 maart 2009 12:11 AM
  [ # 11 ]

Re: navi

xsara-VTS schreef:

Hallo

krijg je dan ook de melding oververhitting in je scherm??

Voor dit systeem is er een software update van de c5 type 3 beschikbaar
ipv huidige 8.10 krijg je dan 8.11 dacht ik.

Dit lost veel vervelende storingen op aan dit systeem, en het heeft niks met de hoeveelheid mp3’s op je hdd te maken of je simkaart.

Vandaag is de Navidrive vervangen (nu met Bluetooth).
Overigens kreeg ik helemaal geen melding, hele scherm viel uit. Net een pc die opnieuw opstart.

groet, Ernst

Grand Space Tourer, automaat, 2019

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook