Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als je nou meteen na je onderhoud even je oliepeil checkt, weet je meteen tot hoever zij hem afvullen.
ronama schreef:
Toch blijf ik dit grappig vinden, mijn 2.0l (althans van de LM dan) is volgens mijn gegevens een 143 pk motor.
Hier wordt gesproken over 180 PK
ik weet nl ook niet beter of de auto moet om de 20000km naar de garage
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
tilanus schreef:Als je nou meteen na je onderhoud even je oliepeil checkt, weet je meteen tot hoever zij hem afvullen.
Bij tussen 1/4 en 1/2, veel te laag dus.
Is intussen bijgevuld door een andere dealer bij het vervangen van een lampje, en kostenloos bijgevuld.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hansdj schreef:ronama schreef:
Toch blijf ik dit grappig vinden, mijn 2.0l (althans van de LM dan) is volgens mijn gegevens een 143 pk motor.
Hier wordt gesproken over 180 PK![]()
ik weet nl ook niet beter of de auto moet om de 20000km naar de garage
Jij hebt de 143 pk versie, de 180pk versie is een probleemgeval dat enkel in de C4 zit, en niet in de C4P.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik zit nu op 24000 km. Auto is van maart 2008.
Als ik de motor start staat er een sleuteltje met daarnaast 6000.
Volgens mij mag ik hieruit afleiden dat ik nog 6000 km heb voordat zij door de garage vertroeteld mag worden.
Ow ja, het is een 2.0l automaat op benzine.
Ik zit nu op 24000 km. Auto is van maart 2008.
Als ik de motor start staat er een sleuteltje met daarnaast 6000.Volgens mij mag ik hieruit afleiden dat ik nog 6000 km heb voordat zij door de garage vertroeteld mag worden.
Ow ja, het is een 2.0l automaat op benzine
Dat zei ik dus
Ik rij een C4GP 2 liter benzine, hiervan is de interval ook terug gebracht van 30.000 km naar 20.000 km.
OK, ik terug!
Vorige week onderhoud gehad (20000km-1jaar), onderhoudsinterval door garagist gereset. Ik zit momenteel aan 19000 gereden km’s. Na enkele 100 km’s is dat verdomde sleuteltje er terug! Zelf het onderhoudsinterval gereset (dacht aan een slecht contact ofzo). Na 100 km: weer dat sleuteltje! Terug gereset, na 5km: wéér dat sleuteltje. Nochtans is de onderhoudsintervalindicator correct gereset… Zou het kunnen dat ie dat blijft doen tot ik de 20000km overschreden heb? Zou het vreemd vinden maar na een jaar met deze wagen gereden te hebben verschiet ik van niets meer (kwaliteit van de C4GP is twijfelachtig in mijn ogen). Mijn garagist heeft geen uitleescomputer dus moet naar de dealer indien softwareprobleem maar als er hier forumleden zijn die direct een antwoord kunnen geven is dat weer een rit uitgespaard
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
onderhoudsinterval
Probleem trad bij mij ook op. Km stand 43800. Intervalteller stond op 17000 nog wat. Vandaag opeens -100.
Bij garage nagevraagd. Blijkt gewoon een foutje in de software. Bij de volgende beurt de software updaten en het probleem moet over zijn. De onderhoudsinterval resetten helpt niet want de melding komt na een aantal kilometers gewoon weer terug.
Resetten: nulstelling van de dagteller indrukken en vast blijven houden.
Daarna de het contact aanzetten. Nu verschijnt vanzelf de melding dat de teller gereset wordt. Hij telt terug naar nul.
T. Rozema

Totaal aantal Berichten: 944
C4 picasso, daar gooi ik 5,5 liter 5/W40 in
o nee das bezine, diesel een 4.5 Liter….
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
onderhoudsinterval
citroënmonteurtje schreef:C4 picasso, daar gooi ik 5,5 liter 5/W40 in
o nee das bezine, diesel een 4.5 Liter….
Stop aub met de overdracht van dit soort zinloze opmerkingen.
Daar zijn andere site’s voor.
T. Rozema

Totaal aantal Berichten: 944
Re: onderhoudsinterval
T. Rozema schreef:citroënmonteurtje schreef:C4 picasso, daar gooi ik 5,5 liter 5/W40 in
o nee das bezine, diesel een 4.5 Liter….Stop aub met de overdracht van dit soort zinloze opmerkingen.
Daar zijn andere site’s voor.T. Rozema
wat, er wordt hier over olie gepraat (en onderhoud) dacht ik laat ik eens aardig zijn met en door geven hoeveel olie er in gaat ....
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ik heb even gezocht maar kan het niet zo snel vinden op het forum… Hoe kan je de onderhoudsmelding resetten? Alvast bedankt!
Xsara Picasso exclusive 2002 op LPG
T. Rozema schreef:onderhoudsinterval
Probleem trad bij mij ook op. Km stand 43800. Intervalteller stond op 17000 nog wat. Vandaag opeens -100.
Bij garage nagevraagd. Blijkt gewoon een foutje in de software. Bij de volgende beurt de software updaten en het probleem moet over zijn. De onderhoudsinterval resetten helpt niet want de melding komt na een aantal kilometers gewoon weer terug.
Resetten: nulstelling van de dagteller indrukken en vast blijven houden.
Daarna de het contact aanzetten. Nu verschijnt vanzelf de melding dat de teller gereset wordt. Hij telt terug naar nul.
T. Rozema
Dat is nu nog eens een prettig bericht, ik heb het zelfde probleem, moet binnenkort toch voor een beurt naar de garage, meteen nwe banden erop, deze hebben 40000 km erop zitten.
bedankt voor de info.