De plannen zijn goed ja, nu de uitvoering nog.
En ik ken mezelf een beetje dus…..
Ach, ik hoef er bijna niets voor te kopen, alleen “maar” overbouwen en ik heb er geen haast mee gelukkig
Mooie wagen buurman….
Wel leuk hoor, een weekje vrij, maar ik kom nergens aan toe
Mijn lief is druk bezig een slaapkamer te behangen enzo voor 1 van onze dochters, dus “Schat, kun je even helpen?” en “Eigenlijk wil ik daar….” dus help je maar weer (en eigenlijk heb ik daar dan ook weer geen hekel aan)
Kinderen 3x in de week zwemmen, bekenden op de koffie (hé zeg, ik lijk wel een sociaal leven te hebben)
Kortom, gisteren weer niks aan mijn auto gedaan.
Nu afgesproken straks gauw de boodschappen te halen zodat papa eindelijk even klustijd voor zichzelf heeft. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje zelf doe hoor, ben normaal gesproken de hele week niet thuis dus nu wil ik (oud wijf als ik kan zijn) ook alles meemaken waar mijn lief de hele week zo druk mee is
Mooie wagen buurman….
Goed, vandaag toch nog goed bezig geweest vind ik zelf (korte onderbreking wegens regen, bedankt P. Paulusma )
Zie hier het resultaat van een paar uurtjes klooien:
Toen ik nog leerling monteur was heeft mijn mentor me ooit eens verteld “Als je er niet bij kunt maak je ruimte zodat je er wel bij kunt, werkt veel makkelijker”. Zoals je ziet heb ik dit goed in mijn oren geknoopt
Het dashboard zit al los maar ik was vergeten de bekleding van de raamstijlen weg te halen dus dat moet nog heel even wachten. Dan nog even de vloerbedekking eruit en dan zou ik vrij eenvoudig de kabelboom er uit moeten kunnen pielen.
PS: Let aub niet op de “flitsende” vloermatten, waren een krijgertje ooit, komen andere in straks (echt waar!)
Groet Dennis, die nu een berg interieur plastic gaat opbergen
Mooie wagen buurman….

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Goed bezig hoor! En nu weet ik eindelijk hoe de slinger van de krik opgeboren moet worden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar hem er in te hangen.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Heb er toen ook een hele tijd mee gevochten voor ik er uit was ja.
Mooie wagen buurman….
Timo1990 schreef:Goed bezig hoor! En nu weet ik eindelijk hoe de slinger van de krik opgeboren moet worden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar hem er in te hangen.
Ik zei EXACT hetzelfde tegen papa
Timo1990 schreef:Goed bezig hoor! En nu weet ik eindelijk hoe de slinger van de krik opgeboren moet worden. Ik kreeg het maar niet voor elkaar hem er in te hangen.
Had dan even bij mij gekeken op de meeting Die zit gewoon goed en ga ik ook niet gebruiken…
@ Dinges: Lekker aan het klussen zo. Volgens de weerberichten van RTVNH zou het vandaag gaan regenen en morgen droogblijven
Je nam de tip van die leermeester wel erg letterlijk. Maar als je de tijd hebt, waarvoor zou je het jezelf dan niet gemakkelijk maken?

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Volgens mij is dit overigens wel de Chic die gesloopt wordt. Ik dacht eerst ook dat het de roetmobiel was, maar dat is het geloof ik niet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Staat ook in zijn beginpost dat de Chic gestript wordt en alle luxe overgebouwd wordt op de kale TD
Klopt, de Chic wordt gesloopt en alle luxe gaat over in de Roetmobiel, dus ook het hele interieur wat ik mooier vind en lekkerdervind zitten.
En om dan zwarte stoelen met grijze zijpanelen en een blauw tapijt te hebben vind ik dan ook weer een beetje een rotgezicht, vandaar ook de rigoreuze actie
@ Autofan, ik hoop ook dat het morgen droog blijft, maar dan moet ik wel op tijd beginnen, geloof dat de schoonfamilie ook nog langs wil komen
Mooie wagen buurman….

Totaal aantal Berichten: 250
- Xsara HDI 110 Exclusive
Misschien kan de schoonfamilie meteen meehelpen??
Schoonfamilie was alweer vlot vertrokken dus toch nog iets kunnen doen gelukkig.
De complete draadboom voor de deuren is er uit (wat een bundel waar ben ik aan begonnen!)
Oh ja, en het dashboard natuurlijk.
Ook een begin gemaakt met het uitpluizen van de bedrading van de open-deur-indicatie (voor het gemak ga ik dat maar de ODI noemen) maar die begint zich in de buurt van de zekering kast alle kanten op te splitsen, dus daar maar even mee gestopt (werd donker nl)
Ik vond trouwens in het dashboard ook een kastje met een bruine stekker er aan, weet iemand waar die van is?
Ik dacht (hoopte) dat het allemaal redelijk duidelijk zou zijn wat waar in te prikken maar ik denk dat ik net als Timo nog wel tegen een probleempje of 2 ga aanlopen. Ik weet gelukkig zeker dat alles werkt, dus als het dat niet doet betekend dat simpelweg dat ik het niet goed gedaan heb straks.
Weet trouwens iemand of de ODI bedrading alleen bestaat uit de dunne draadjes die aan de paarse stekker zitten (plus natuurlijk het spul dat al in de draadboom van de deuren zit verwerkt) of moet ik nog meer meenemen? Is dat misschien dat kastje met de bruine stekker? Hij zit er wel vlak bij…..
Dacht trouwens ook dat evt electrische ramen voor de achterramen al voorbedraad waren, maar daar is kennelijk nog een extra draadboompje voor nodig. Nou ja, weet ik dat tenminste voor eventueel misschien in de toekomst zeg maar.
Groet weer,
Dennis (helaas moet ik volgende week weer werken, en toch gelukkig maar, komt er weer wat geld binnen)
Mooie wagen buurman….

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Het is beter om veel foto’s te maken met je vragen, want er zijn bijvoorbeeld meerdere bruine stekkers onder het dashboard.
En ja, het is veel uitzoek werk. Maar ik ben er uit gekomen zonder labelen, dus het moet wel lukken denk ik?!
BX 16 TZI 1991 wit
Komt uiteindelijk ook vast wel goed hoor Timo, maar voorlopig ben ik weer alleen de weekends thuis dus ook al zou de inbouw niet in 1 keer lukken, de Roetmobiel moet wel iig rijdend blijven.
Dat van die foto’s, das een goeie. Zitten inderdaad heel wat stekkertjes, vooral bruine en witte ja. Vraag is dan weer hoeveel mensen dat ene bruine stekkertje in een ontploft bord spagetti zullen herkennen zonder referentiepunten in het interieur (echt alles is er nu dus uit) maar daar zou ik me ook best wel eens lelijk in kunnen vergissen.
Er lopen hier tenslotte mensen die met de ogen dicht een BX uit en in elkaar zetten.
Mahgoed, eerst de werkweek maar weer eens overleven
Mooie wagen buurman….

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Ik heb het ook in 2 dagen gedaan. (1 zondag en 1 woensdag)
Wel een weekje zonder interieur gereden, maar dat is ook geen ramp. Bestuurdersstoel is er zo weer in gezet, en gáán!
BX 16 TZI 1991 wit