RT5 en iPod
Milkshake
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-03-2009

Gepost: 01 maart 2009 01:15 AM

In diverse draadjes is al veel geschreven over de RT5 en een iPod, maar het leek me goed e.e.a. nog even bijeen te brengen onder een herkenbaar onderwerp.

Als start dan mijn eigen ervaringen

Je kunt je iPod natuurlijk prima aansluiten op de analoge aansluiting in het dashboardkastje. Geluid is uitstekend je moet alleen de aux ingang even aanzetten. En een iPod dock monteren binnen zicht- en handbereik zodat je nummers kunt kiezen en display kunt aflezen.

Mooier zou de aansluiting via de USB zijn. Helaas.

Bij aansluiten van diverse iPods gaat de RT5 wel willekeurige muziek van de iPods afspelen, maar je krijgt geen toegang tot de complete albumlijst van de iPods (geprobeerd met een Classic, een nano 3G en een iPhone).
Als je van nummer wilt switchen crasht de RT5 en moet je hem resetten door de toets ‘dark’ lang in te drukken.

Volgens draadjes op andere fora kan een iPod aansluiting alleen werken als je minder dan 999 nummers op je iPod hebt staan (heb ik geprobeerd, maar werkte niet bij mij) . Merkwaardig genoeg beschrijven diezelfde draadjes dat de RT5 de index download van de iPod (dus niet de nummers zelf) en dat dat een eeuwigheid duurt.

Effectief is de USB aansluiting dus onbruikbaar als iPod aansluiting tot er een update komt die dit fixt.


Wat dan gedaan? Ikzelf heb ervoor gekozen om een 16 Gb USB te kopen. Vervolgens heb ik mijn MP3 collectie geconverteerd van 320 kb/s naar 128 kb/s met het freeware programma dbPoweramp music convertor (de batch versie).

Als je in de MP3 de ID3.1 tags gebruikt verschijnt de titel en de artiest in de RT5 display tijdens afspelen. Bij mij blijft de Albumtitel altijd ALBxx (waarbij xx een nummer is).

Ik laat dbPoweramp dan ook tijdens het converteren de ID3.1 tags weghalen (de ID3.2 tags blijven er wel in staan, maar die kan de RT5 niet lezen). En ik laat dbPoweramp de directory de naam geven ‘artiest - album’ en de file de naam ‘tracknummer (2 cijfers)<spatie>titel’.

Doordat de RT5 geen ID3.1 tag kan vinden in de MP3 valt hij terug op de directory en filenaam. En dus krijg ik nu titel, artiest en album in beeld.

Ik hoor graag wat andere mensen voor oplossing hebben, maar op deze manier heb ik met de ingebouwde harddisk en met de 16 Gb USB voldoende ruimte voor mijn collectie, tot die update komt die echt je iPod toegang verschaft.

Milkshake.

C4 GP Rouge Lucifer Ligne Business.
Afleverdatum 13-2-2009.

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 12 maart 2009 03:54 PM
  [ # 1 ]

Re: RT5 en iPod

Milkshake schreef:

Geluid is uitstekend je moet alleen de aux ingang even aanzetten.

Hoe doe je dit, heb zitten snuisteren in ‘TFM’ maar het antwoord niet gevonden Surprisedops:

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
Milkshake
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-03-2009

Gepost: 13 maart 2009 06:14 PM
  [ # 2 ]

Aanzetten Aux gaat onde:
Menu
Configuratie menu
Activeren Aux


Gr.
Erik

C4 GP Rouge Lucifer Ligne Business.
Afleverdatum 13-2-2009.

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 13 maart 2009 06:37 PM
  [ # 3 ]

Bedankt Erik.

Ik zat gisterAV in een ellenlange file en had het toevallig zelf gevonden Cool; voor de volledigheid : bij RT3ev zit het onder de Submenu ‘Geluiden’;
Wel een bedenking : ik moest het radiovolume op maximum zetten om ook maar iets te horen; even wat gerommeld met het volume van de iPod zelf (dB-limiter afgezet) en dan werkt het prima

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
Stuurke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-06-2009

Gepost: 08 juni 2009 01:44 AM
  [ # 4 ]

Re: RT5 en iPod

Milkshake schreef:

Wat dan gedaan? Ikzelf heb ervoor gekozen om een 16 Gb USB te kopen. Vervolgens heb ik mijn MP3 collectie geconverteerd van 320 kb/s naar 128 kb/s met het freeware programma dbPoweramp music convertor (de batch versie).

Als je in de MP3 de ID3.1 tags gebruikt verschijnt de titel en de artiest in de RT5 display tijdens afspelen. Bij mij blijft de Albumtitel altijd ALBxx (waarbij xx een nummer is).

Ik laat dbPoweramp dan ook tijdens het converteren de ID3.1 tags weghalen (de ID3.2 tags blijven er wel in staan, maar die kan de RT5 niet lezen). En ik laat dbPoweramp de directory de naam geven ‘artiest - album’ en de file de naam: ‘tracknummer (2 cijfers)<spatie>titel’.

Doordat de RT5 geen ID3.1 tag kan vinden in de MP3 valt hij terug op de directory en filenaam. En dus krijg ik nu titel, artiest en album in beeld.

Ik hoor graag wat andere mensen voor oplossing hebben, maar op deze manier heb ik met de ingebouwde harddisk en met de 16 Gb USB voldoende ruimte voor mijn collectie, tot die update komt die echt je iPod toegang verschaft.

Milkshake.

Ik heb je raad opgevolgd alleen ik heb een 32 gB stick gekocht. Heb het hele ding vol gepropt, maar nu laat hij lang niet alle mappen zien. Is er misschien een maximum aantal mappen (60 albums of zo)

Hoe heb jij trouwens de ID3.1 tag weggehaald. Ik kan alleen 4 enkele tags (album, titel, track, artist) verwijderen.

Ik hoor het graag

"Dyslexics have more fnu"
"Nederlands is mijn goeiste vak"

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook