1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
drukknop voor openen koffer stuk
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 01 maart 2009 01:50 AM

We zijn net 1 dag terug van de garage, waar de gebarsten chrome-strip succesvol vervangen is, maar nu alweer een mankement Sad .
Bij openen van de koffer hoorden we een krak, nu blijkt dat 1 kant van de schakelaar waar de koffer mee open gedaan wordt, binnenin afgebroken is, de schakelaar valt er niet uit, maar drukt wel te diep in en geeft geen weerstand op deze manier, dus voorlopig maar heel voorzichtig zijn tot het gemaakt is. De koffer gaat zo wel zeer makkelijk open, vermits er geen tegendruk is van de knop, je moet er bij wijze van spreken maar tegen blazen en die gaat open nu, op zich geen probleem, vermits de auto toch automatisch sluit bij rijden, maar zo gaat mogelijk het elektrisch contact beschadigen bij elke ‘normale’ druk, en het hoort ook zo niet.
Dus weeral een mankement, ik ben nog wel tevreden over de auto, maar de kwaliteit begin ik toch ook al wel mijn bedenkingen bij te krijgen, zoals sommige anderen Confused . dit is denk ik het 5de garantie-geval, dat mag ik toch hopen, want we zijn nu niet bepaald onvoorzichtig met de auto, integendeel. Telkens zijn het maar kleine garantie-euvels, maar elke dag zijn we de auto toch kwijt voor een halve of hele dag. En wat na 2 jaar? een verlenging heb ik al opgezocht, maar die is toch redelijk duur vind ik voor 1 of 2 jaartjes extra, al ben ik nog een beetje aan het twijfelen of we dit toch beter nemen.
1 ding is zeker, deze auto kostte 4000 euro minder dan een S-max, maar met de Focus zijn we slechts 1 maal terug moeten gaan, tijdens een onderhoud dan nog, er heeft verder nooit iets gemankeerd of afgebroken aan de bediening of buitenkant, niet tijdens en niet na de garantieperiode, dus als ik de aankoop terug zou over doen nu, zou ik toch sterk twijfelen om terug een Citroen te nemen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 maart 2009 01:25 PM
  [ # 1 ]

Dat van die drukknop heb ik gelukkig nog niet gehad, ik moet meestal 2 keer of 3keer duwen eer de klep van het slot gaat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 maart 2009 02:04 AM
  [ # 2 ]

Gunther, ik lees tussen de regels door dat je denkt dat de mankementen aan jouw gebruik liggen, is niet zo, praat je dat zelf ook niet aan. Ik rijd veel kilometers (al heel veel jaren) en ik heb met maar één auto problemen met de koppelingsplaten gehad, lag aan mijn rijstijl volgens de dealer. Nee dus, een auto heeft zwakke plekken en de C4GP heeft er misschien iets meer dan andere auto’s maar het is beslist niet altijd de schuld van de berijder.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 maart 2009 11:06 AM
  [ # 3 ]

ik ken genoeg mensen die staan elke week bij de ford dealer met hun smax…

je moet een beetje geluk (is niet echt het juiste woord) hebben met een auto..

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2009 11:50 AM
  [ # 4 ]

hear, hear.

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 02 maart 2009 12:51 PM
  [ # 5 ]

dank je voor de reacties Smile . Ik denk niet dat het mijn schuld is hoor, we zijn er echt wel zuinig op, het is ook een eerste reactie, nogal wat gefrustreerd, vooral omdat hij net terug is, en we zijn de auto gewoonlijk een dag kwijt, bij onze garage breng je je auto ‘s morgens binnen, en kan je ergens in de namiddag afhalen gewoonlijk, het is niet zo’n grote garage waar het met uurplanning is, maar we zijn tevreden van hen.
Ik hoop dat na de garantie-periode niet vanalles plots stuk gaat, vooral daarvoor ben ik nogal bang. In 1.5 jaar heeft de auto 3 keer bij de garage gestan voor een garantie-geval, de andere 2 zijn afgehandeld tijdens een onderhoud.
Ik kan wel begrijpen als je zo’n maandag-auto hebt waar je elke maand of meer naar de garage moet, dat je dat erg vervelend kunt gaan vinden. Gelukkig is er bij ons (voorlopig) geen enkel probleem voor gekomen waar je niet meer mee kunt rijden, en dat geldt toch voor redelijk veel (G)C4P’s, dat is wel positief.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Vader
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 29-01-2008

Gepost: 02 maart 2009 04:52 PM
  [ # 6 ]
picassoke schreef:

Dat van die drukknop heb ik gelukkig nog niet gehad, ik moet meestal 2 keer of 3keer duwen eer de klep van het slot gaat.

Draai dan de stoot rubbers waar de klep tegen komt iets meer in.
Dan staat er minder spanning (druk) op het stol en vergrendelt deze makkelijker.

In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 maart 2009 09:50 PM
  [ # 7 ]

Zal ik morgenochtend eens doen.
Nu veel last heb ik er niet van, meestal leg ik men gerief op de achterbank of achter de voorstoelen.

Bedankt voor de tip.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 maart 2009 09:54 PM
  [ # 8 ]
ronama schreef:

ik ken genoeg mensen die staan elke week bij de ford dealer met hun smax…

je moet een beetje geluk (is niet echt het juiste woord) hebben met een auto..

Zeker waar, of de S-max beter is betwijfel ik ook sterk. Op autoweek lees je toch ook vaak reviews met veel problemen.
De auto’s zijn zo ingewikkeld geworden met alle soorten elektronica dat er gewoon meer mis kan lopen en men het minder snel kan oplossen, als men er al wijs uit raakt.
Hoe dan ook het zou niet mogen eigenlijk, maar je moet idd geluk hebben met je aankoop. Ik denk dat dit met ieder merk zo is, al kan het ene merk het toch beter onderdrukken dan het andere merk. (vaak omdat ze minder elektronica hebben)

Nu die drukknop, hadden ze een degelijke klassieke hendel gebruikt is er waarschijnlijk geen probleem, maar men gebruikt liever druktoetsen e.d. omdat het idd veel aangenamer is. Maar het risico dat er iets aan stukgaat is gewoon groter.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 maart 2009 09:55 PM
  [ # 9 ]

boring

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 03 maart 2009 12:59 AM
  [ # 10 ]

Tja, inderdaad, electronica kan meer fouten geven, en bij sommigen zal dat zo zijn.
Bij ons zijn echter alle 5 garantiegevallen mechanische problemen geweest, bijvoorbeeld tankklepje waar het staafje mechanisch blijft achter haken, tot 2 maal toe gerepareerd nu, voorlopig werkt het, een parkeersensor die wel electronisch werkte, maar een kleurprobleem had, een deur die sleepte tegen een ander paneel, een chromestrip die stuk was, en nu het knopje dat afbreekt, electronisch is er in elk geval nog helemaal niks fout gegaan bij ons, toevallig of niet, de garage had de laatste 2 problemen nog niet voorgehad bij (G)C4P’s.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 maart 2009 01:45 AM
  [ # 11 ]

Iemand moet de eerste zijn, maar veel problemen zijn exemplarisch. Anders hadden er hier al veel meer mensen over geklaagd.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
skremar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007

- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Gepost: 03 maart 2009 01:10 PM
  [ # 12 ]

in mijn ogen mag je het positief noemen dat problemen exemplarisch zijn, het was veel slechter geweest als er structurele problemen waren, dit zou voor mij dan ook veel meer zeggen over de kwaliteit van een auto. Al bij al vind ik het aantal problemen dat op dit forum voorkomen ook zeer goed meevallen voor het succesmodel dat de C4(g)P is en dus bijgevolg oook in heel grote aantallen verkocht is.

mvg

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 03 maart 2009 09:01 PM
  [ # 13 ]

ach wat jullie hebben valt wel mee, ik heb een GC4P op het werk met een breuk in de kabelboom Shocked  heeft net 25000 km en is een jaar oud Shocked  wordt een lekker klusje

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 maart 2009 11:18 PM
  [ # 14 ]
citroënmonteurtje schreef:

ach wat jullie hebben valt wel mee, ik heb een GC4P op het werk met een breuk in de kabelboom Shocked  heeft net 25000 km en is een jaar oud Shocked  wordt een lekker klusje

ach ik ken iemand met een C5 die dat had.. Wink
ook 1 jaar oud.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 maart 2009 11:22 PM
  [ # 15 ]

En die heeft ook gewoon weer een nieuwe gekocht!  Smile

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook