3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
vraag over electronische handrem bij achteruit wegrijden
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 maart 2009 09:16 PM
  [ # 31 ]

Ja je hebt gelijk ik dacht er nog aan dat ik het er moest bijzetten om niet te generaliseren maar ik ben het vergeten.

Niet iedereen die met een bmw rijdt heeft dezelfde rijstijl, maar het is bij dat merk toch een algemene trend (vind ik) net als bij andere bekende leasemerken trouwens.

En dat je vind dat ik beter in een 2CV zou rondrijden is je goed recht, iedereen mag denken en vinden wat hij wil. En ik vind dat ik beter met een C4P rondrij.

En die 30.000 km is ondertussen al iets meer geworden, mijn onderschrift is niet meer volledig correct, maar ik kan je zeggen dat ik op die tijd:
- geen ongelukken heb gehad
- 2 keer heb moeten stoppen voor een BOB controle
- men mij nog nooit van de baan heeft geplukt
- ik 1 overtreding heb gehad van 78 waar ik 70 mocht rijden

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 maart 2009 10:37 PM
  [ # 32 ]

Ik moest even terug xoeken welke topic dit was maar ik weet het weer.

De electrische handrem. Vanmorgen weer een heftig gekraak toen ik in zijn achteruit wegreed, vertrouw het toch niet helemaal ga toch maar even naar de dealer.

Ik heb overigens nog nooit een BMW gehad en ook geen 2CV, alleen een acadiana, zegt dat ook iets over mijn rijkwaliteiten ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 05 maart 2009 10:48 PM
  [ # 33 ]

how how, ik wou geen rel ontketenen.

Ik leg op jaarbasis een kleine 60.000 km af, C4GP + VTEC + moto samen & ik ben een zeer defensief chauffeur. Geen ongevallen in recht noch fout de laatste 10 jaar, 1 (kleine) snelheidsovertreding de voorbije 5 jaar, een occasionele parkeerboete valt wel eens voor Wink . Ik kan het me niet veroorloven om als een gek te rijden, rijbewijs kwijt = problematisch om mijn werk te doen. Maar gezien ik van autorijden hou & op relatief filevrije trajecten kan rijden, kan ik echt genieten van het rijden an sich. En mijn C4GP heeft zeer veel kwaliteiten, echter rijplezier zoals ik het zie hoort daar niet bij. Maar gezien de barre economische tijden ben ik nog elke dag blij met een werkgever die me zo’n dure wagen onder de poep schuift die me op maandbasis maar een schijntje kost van de werkelijke kost Wink

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 maart 2009 10:50 PM
  [ # 34 ]

Tis vast wel goed, grote boot ( ik ken ook een heeel klein beetje frans)

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 maart 2009 10:54 PM
  [ # 35 ]

Voor mij speelt dat rijplezier niet zoveel rol, ik rij vnl snelweg dus daar heb je er niet veel aan en beschouw ik een goed comfort als mijn rijplezier.
En die bochten ja, niet het geliefkoosde type weg voor een MPV of SUV of iets hoog in het algemeen, maar het weggedrag is veilig, en dat is het belangrijkste.
Ik acht mijn rijkunsten ook niet van het niveau van pakweg ene M schumacher of ene hamilton, dus ik zelden hard de hoek om.

Maar opnieuw on-topic nu, want het loopt hier stilaan uit de hand.
Wink

Vandaag even iets uitgetest. Wanneer ik de handrem uitschakel via de BC, en ik trek hem dan aan lost hij niet meer van zelf in achteruit. Maar wel in vooruit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 maart 2009 11:38 PM
  [ # 36 ]

He Schummi, dat is toch wel vreemd.

Hij laat dan helemaal niet meer los ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook