Alle CV-motortjes hetzelfde? Nee hoor, er zijn 2 smaken, degene die voor en die achter geplaatst moeten worden. Maar als je dat verkeerd doet hou je 2 kabels over.
Ich bin ein Breaker

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Kijk, dat verklaard een hoop!! Ik had inderdaad 1 bruine stekker, en 2 witte stekkers in beide voordeuren. 1 witte stekker is van de deurvanger, de verklikker. En de bruine stekker dus voor de CV motor. Dan is de andere witte stekker die ik dus overhad ook voor de CV motor!
Toch zou ik zweren dat ik 4 dezelfde CV motoren heb. Morgen voor de zekerheid nog een keer kijken. Bedankt!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
karel schreef:Alle CV-motortjes hetzelfde? Nee hoor, er zijn 2 smaken, degene die voor en die achter geplaatst moeten worden. Maar als je dat verkeerd doet hou je 2 kabels over.
Hebben alle bx-en dan cv die op beide deuren werkt? de CV van mij TZI en van mijn moeders TZI doen het alleen op de bestuurdersdeur…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Totaal aantal Berichten: 11867
- Xantia TD SX
Op mijn Break werkt ‘t op beide deuren. Alleen moet ik ‘m rechts op slot doen, dát werkt links dan weer net niet…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Op mijn Break werkt ‘t op beide deuren. Alleen moet ik ‘m rechts op slot doen, dát werkt links dan weer net niet…
Derk
Volgens mij heb jij dan geen afstandsbediening.
Ik kan mij iets herinneren van: of op 2 deuren te bedienen, of de bestuurdersdeur en een PLIP
MaartenH schreef:Penny Lane schreef:Op mijn Break werkt ‘t op beide deuren. Alleen moet ik ‘m rechts op slot doen, dát werkt links dan weer net niet…
Derk
Volgens mij heb jij dan geen afstandsbediening.
Ik kan mij iets herinneren van: of op 2 deuren te bedienen, of de bestuurdersdeur en een PLIP
Ik heb wat verwarring gezaaid, sorry.
Er zijn ook berlines die via 2 deuren te bedienen zijn; die met plip hebben het allemaal NIET in ieder geval (die draadjes gaan dan namelijk naar de plip).
Breaks daarentegen zijn altijd links en rechts te bedienen, of ze nou een plip hebben of niet.
Break- en berline kabelbomen zijn een klein beetje verschillend dus.
Ich bin ein Breaker
Karel’s verhaal mag in eerste instantie ongeloofwaardig klinken, maar volgens mij hebben ze het wel zo gedaan. Alle Breaks in mijn bezit (3x) CV met Plip en bediening in slot van beide voorportieren. 1x Berline mét Plip: rechts niet te bedienen via deurslot. 1x Berline zónder Plip, maar mét CV: te bedienen via beide deursloten…
‘t Blijven rare jongens, die Fransen?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Ik ga straks naar buiten om de CV motortjes eruit te halen, dan ga ik eens even kijken of ik er 1, 2, of geen heb waar 2 stekkers in kunnen.
Mocht dat het geval zijn, dan goed monteren en hopen dat het werkt…...
BX 16 TZI 1991 wit

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!
De centrale vergrendeling werkt nu ook!! Inderdaad dat witte stekkertje die er alleen bij de bestuurdersdeur in kon.
ops:
ops:
Echt onswijs bedankt voor de tip! Nu alleen nog even de interieurverlichting en waarschijnlijk de speakers (heb ik nog niet getest, maar daarvoor zou ook een verloop stekkertje gemaakt moeten worden?) werkend maken, en dan ben ik dik tevreden!
BX 16 TZI 1991 wit
Super!
De speakers moet je gewoon aan kunnen sluiten. Bruine stekker met 2 bruine en 2 groene draden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

- Xantia TD SX
Originele speakers wel. Bij mij zijn de stekkers geel met twee goen twee bruin trouwens. Nit-originele speakers, zonder de bijpassende bekabeling, kun je gewoon aan die stekkers hacken met verloopkabeltjes. Dan even opletten dat je ze allebei gelijk aansluit. Als ze in tegenfase staan werken ze per stuk prima, maar wordt het geluid beroerd.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb het over de stekker onder het dashboard he… Boven je zekeringkast zit een stekker waarvan de ene kant naar de radio gaat, en de andere kant richting deurkabelboom gaat.
Volgens mij bedoel jij de (vaak al afgeknipte) stekkers in de deur.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

- Xantia TD SX
Yep! Ik zat nog in de deur te klungelen. OK, dan heb ik over die stekkers niks gezegd (ik heb ze nog trouwens!)
Derk

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Inderdaad, de speakers werken! ops:
Ik heb net het hele interieur weer terug gebouwd, en even een rondje gereden om de accu weer een beetje bij te laten.
Het enige wat nu nog gemaakt moet worden is het interieurverlichting. Ook werkt het knopje aan de bestuurderszijde om het voorraam van de passagierszijde te bedienen nog niet, maar daar heb ik vrede mee. Voor de rest werkt alles!
Mag ik iedereen die mij geholpen heeft in dit onderwerp énorm bedanken voor alle tips?!
BX 16 TZI 1991 wit
Ja dat mag wel hoor.
Super dat alles werkt! Veel plezier ermee en ik hoop dat je er een hoop van geleerd hebt.