1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
cultuurschok.
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 04 maart 2009 01:50 AM

Ook ik ga de grote stap terug maken. Zakelijk reed ik in een Volvo s80 D5 Exclusive met automaat uit 2004. Ik rijd voor 95% alleen in de auto en ik rijd tegenwoordig zakelijk nog maar 25000 km per jaar ( was eerder tussen de 50 en 70000 km per jaar). De MRB van €400 per kwartaal, all-risks verzekering €1350 ondanks 75% no-claim, dat alles maakte dat ik eens goed heb nagedacht of ik een dergelijk grote en dure auto nog nodig heb. Nu heb ik eind jaren 80 met veel plezier in een BX gereden en de C1 vond ik een leuk autootje om te zien. Ik heb een C1 2 dagen gehuurd en er 400 kilometer mee gereden. Dat was een hele aangename verrassing. Goeie stoelen, goeie wegligging en je hebt ( zolang je niet achterom kijkt) helemaal niet het idee dat je in zo’n kleine auto rijdt. Nou was het natuurlijk geen optie om zo’n grote Volvo in te ruilen op een C1 dus ik heb mijn Volvo vorige week zondag maar te koop gezet met de gedachte dat het niet zo’n vaart zou lopen. Wie wil in deze tijden van economische malaise nog zo’n grote diesel van 5 jaar oud? Nou, dat pakte heel anders uit. Afgelopen zaterdag verkocht ik de Volvo voor de prijs die ik hebben wilde, het geld staat al op mijn rekening en de nieuwe eigenaar komt hem morgen halen.
Dus ga ik donderdag maar eens naar de dealer om een nieuwe C1 ambiènce met senso-drive te bestellen incl. een leuk aantal opties. Mijn zakelijke omgeving is er helemaal van de leg van, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik een goede beslissing heb genomen.  Jammer alleen dat de levertijd 2,5 tot 3 maanden is.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 04 maart 2009 01:59 AM
  [ # 1 ]

Psst bij een C1 betaal je amper meer MRB als je er een gastank inbouwt….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 04 maart 2009 02:09 AM
  [ # 2 ]
GoodOldDiesel schreef:

Psst bij een C1 betaal je amper meer MRB als je er een gastank inbouwt….

Daar heb ik wel aan gedacht. Ik heb privé nog een Volvo s90 op gas en dat is een prima combinatie. Maar Citroën laat de garantie vervallen bij gasinbouw. En ach, met een verbruik van 1: 18 ga je aan de benzine ook niet failliet. Dus ik laat het maar even zo.

Groeten, Jan

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 06 maart 2009 01:23 AM
  [ # 3 ]

De kogel is door de kerk.
Ik heb vandaag een C1 ambiance met senso-drive besteld in de nieuwe kleur mica green. Verder een pack securité, ik kom tenslotte uit een Volvo, en verder heb ik hem voorzien van een flinke optie-lijst, tenslotte hoeft klein rijden niet spartaans te zijn.
Daarom heb ik er nog de volgende zaken bij besteld: airco, alcantara/leer, hoedenplank met speakers achter, lichtmetalen velgen, midden-armsteun, chromen instap-lijsten op de dorpels, mistlampen voor, chromen uitlaat-sierstuk, korte chromen dak-antenne en een klepje voor het dashbordkastje.
Nu nog 2,5 tot 3 maanden wachten tot de auto wordt afgeleverd.
Dat is best wel lang maar eind mei/ begin juni is wel een mooie tijd voor een nieuwe auto. Dus nog maar even geduld hebben. En tot die tijd rijd ik lekker in mijn privé volvo s90 die precies het dubbele aantal cilinders en zelfs precies 3 maal zo veel pk’s ( 204)  heeft.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
Gepost: 06 maart 2009 09:54 AM
  [ # 4 ]
broker schreef:

De kogel is door de kerk.
Ik heb vandaag een C1 ambiance met senso-drive besteld in de nieuwe kleur mica green. Verder een pack securité, ik kom tenslotte uit een Volvo, en verder heb ik hem voorzien van een flinke optie-lijst, tenslotte hoeft klein rijden niet spartaans te zijn.
Daarom heb ik er nog de volgende zaken bij besteld: airco, alcantara/leer, hoedenplank met speakers achter, lichtmetalen velgen, midden-armsteun, chromen instap-lijsten op de dorpels, mistlampen voor, chromen uitlaat-sierstuk, korte chromen dak-antenne en een klepje voor het dashbordkastje.
Nu nog 2,5 tot 3 maanden wachten tot de auto wordt afgeleverd.
Dat is best wel lang maar eind mei/ begin juni is wel een mooie tijd voor een nieuwe auto. Dus nog maar even geduld hebben. En tot die tijd rijd ik lekker in mijn privé volvo s90 die precies het dubbele aantal cilinders en zelfs precies 3 maal zo veel pk’s ( 204)  heeft.

Groeten, Jan.

Ja, dat maakt de stap natuurlijk wel iets makkelijker Very Happy

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 06 maart 2009 01:11 PM
  [ # 5 ]

Ik ben en blijf natuurlijk wel een volvo liefhebber in hart en nieren en met name de vierkante bakstenen van de 7 en 9 serie. Ik ben zelfs voorzitter van de volvo700vereniging die ruim 500 leden telt.
Maar de C1 vind ik een technisch hoogstandje. Met een slim ontwerp en gebruik van zo min mogelijk grondstoffen en brandstofverbruik hebben ze een volwaardige kleine auto neergezet die ook nog behoorlijk veilig is. En dit soort auto’s heeft de toekomst. We hebben gezien wat er in de hoogconjunctuur gebeurde met de grondstofprijzen en de olieprijzen. China, Pakistan en India willen ook hun stuk van de koek die consumptiemaatschappij heet en dan komen er echte problemen op termijn. En hebben we auto’s als de C1 hard nodig. En waarom ook niet. Het rijdt echt super. En dan blijven we voor de hobby gewoon genieten van de grote auto met veel pk’s en motorinhoud. Wel op gas overigens want het moet wel betaalbaar blijven.
Maar je hebt gelijk, deze wetenschap maakte de overstap wel makkelijker.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
gerbenh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 06 maart 2009 09:54 PM
  [ # 6 ]

Dag Jan / Broker,

Ik heb hetzelfde gedaan: heb een C1 in dezelfde kleur besteld en ga nu mijn Volvo S60 D5 verkopen. Om dezelfde redenen en dezelfde argumenten. Ben benieuwd! Wil er komende week nog mee naar Oostenrijk voor een paar dagen skiën. Daarna de zomerbanden er weer op en dan verkoop ik hem. Hoe heb je ermee geadverteerd?

Groet!

Gerben

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 06 maart 2009 11:09 PM
  [ # 7 ]

Hallo Gerben,

ook alvast gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
Ik ben dus niet de enige gek die zoiets doet. Wat de verkoop van je Volvo betreft: ik heb een advertentie op marktplaats gezet en de auto overal uitgezet voor de verkoop. En zoals meestal werkt het via je netwerk nog het beste: omdat de Citroën-dealer wist dat ik alleen de C1 bestelde bij verkoop van de s80, stuurde hij mij een toevallige passant op mijn dak die op zoek was naar een goede grote diesel Volvo. En op die manier was ik snel van mijn auto af. Voor de prijs die ik in gedachten had. Ik blij, de koper blij en de Citroën-dealer blij. Voordeel was natuurlijk wel dat ik onmiddellijk afstand van mijn s80 kon doen omdat ik privé de s90 heb en tot die tijd daar weer dagelijks mee ga rijden.
Fijne wintersport gewenst en ik hoop voor je dat je je s60 snel kwijt zult zijn.
Trouwens toevallig dat jij ook dezelfde kleur hebt gekozen. Lijken volvo-rijders dan echt op elkaar?? Cool

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
gerbenh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 07 maart 2009 02:24 PM
  [ # 8 ]

Haha! Wie weet! Een lichte kleur vond ik de auto het mooist staan. Ik zal wat foto’s posten als ik de auto heb opgehaald.

Groeten!

Gerben

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 07 maart 2009 07:10 PM
  [ # 9 ]

Daar ben ik zeer benieuwd naar, wanneer krijg jij je auto uitgeleverd?

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
gerbenh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 07 maart 2009 09:35 PM
  [ # 10 ]

Half mei, heb ‘m afgelopen vrijdag besteld…

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 08 maart 2009 02:32 AM
  [ # 11 ]

Ik heb hem afgelopen donderdagavond besteld en de dealer zei dat ik op eind mei/ begin juni moest rekenen.
Wordt dus spannend wie hem het eerste heeft.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 08 maart 2009 11:51 AM
  [ # 12 ]
broker schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Psst bij een C1 betaal je amper meer MRB als je er een gastank inbouwt….

Daar heb ik wel aan gedacht. Ik heb privé nog een Volvo s90 op gas en dat is een prima combinatie. Maar Citroën laat de garantie vervallen bij gasinbouw. En ach, met een verbruik van 1: 18 ga je aan de benzine ook niet failliet. Dus ik laat het maar even zo.

Groeten, Jan

Als goed is neemt je gasboer de garantie over. In the UK rijd bijna elk klein ding op LPG dus ook de C1, allicht je lampje daar eens opsteken? De pond is nu laag….

Wat de verkoop van je volvo betreft; je hebt geluk gehad. Ik heb nog een stoomboot van een 855tdi staan…. maar de verkoop loopt niet vlotjes. Overigens gaat die weg voor een klassieker….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 08 maart 2009 01:40 PM
  [ # 13 ]

Dat had ik ook gelezen dat in GB de C1 regelmatig op gas gezet wordt. Ik ga eens bij mijn gasboer informeren over hoe en wat voor wat betreft prijs en garantie.
Wat betreft de verkoop van mijn oliestel, daar heb ik inderdaad veel geluk gehad. Je verzint zelf niet dat iemand uit Almere voor zijn schoonvader in Gorinchem een gebruikte Agila koopt, en passant de verkoper meldt dat wat hij zoekt ze toch niet hebben, nl. een grote diesel Volvo en ik vervolgens mijn auto in tijd van een rook verkocht heb aan hem. En ik heb al 2 mailtjes gehad over hoe blij hij met de auto is, dus het geeft ook nog een goed gevoel.
Wat het rijden met een klassieker betreft: als autogek heb ik een aantal klassiekers, maar bedenk wel dat het voordeel van bijtelling en geen MRB heel snel teniet gedaan kunnen worden door het hogere gebruik van de brandstof en de hogere onderhouds en reparatiekosten. Maar ten opzichte van een moderne middenklasser houd je natuurlijk wel geld in je zak. Zeker wat betreft de bijtelling. Omdat mijn kids op ééntje na van 15 al het huis uit zijn, kan ik voor dagelijks gebruik toe met de ruimte van een C1 en privé heb ik nog de grote Volvo. De klassiekers zijn bij mijn hobby-auto’s gebleven. Ben wel benieuwd in wat voor klassieker je van plan bent om te gaan rijden.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 08 maart 2009 10:49 PM
  [ # 14 ]

Klassieker is al vanaf 20jr….
Oldtimer is vanaf 25jr…

Gewoon een 305 Break

meer info en foto’s

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 09 maart 2009 12:50 AM
  [ # 15 ]

Dat is inderdaad een leuke vondst. Ziet er nog patent uit. Daar kun je heel veel plezier aan beleven. Wat ik bedoelde dat er mensen zijn die zakelijk een mooie klassieker kopen, die vervolgens in 4 jaar tijd aan flinters rijden en dan tot de conclusie komen dat ze toch niet bespaard hebben waar ze mee gerekend hadden.
Een leuk verhaal trouwens wat betreft de Peugeot. Ik vind het zoeken altijd het leukst en het kopen. Je komt soms door heel Europa en ontmoet de bijzonderste mensen. Zo ging ik een aantal jaren terug met een Volvo vriend een weekend naar Luzern voor een internationale Volvo meeting. Ik had een bijzondere Mercedes gespot vlak bij Basel en daar kom je dan bijna langs. De auto bekeken, gekocht en een leuk weekend. Het was een AMG stationcar uit 1994 waar er maar 58 van waren gemaakt. Verwaarloosd maar een goeie basis. Ik heb de auto in mijn vrije uurtjes weer helemaal toonbaar gemaakt en na 2 weken er zelf even mee gereden te hebben verkocht aan een handelaar. En een leuke winst gemaakt. Dus lekker gehobbied, leuk Volvo weekend gehad en nog wat geld op de koop toe.
Met nieuwe auto’s heb ik eigenlijk niet zoveel. Van het aantal auto’s wat ik heb is de s90 met 11 jaar de jongste en de oudste is een Mercedes 280se uit 1974. En straks dan dagelijks met de C1 op pad.
Veel succes met de 305, ik heb van het verhaal genoten en ik hoop voor je dat je je volvo snel zal verkopen, dan kun je de 305 definitief van stal halen. Want het zal best jeuken dat ie nu in een schuur staat terwijl je er het liefste mee wilt gaan rijden.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook