2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
cultuurschok.
Gerard Fidom
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 09-07-2009

Gepost: 09 juli 2009 11:34 PM
  [ # 16 ]

au revoir C5 !

Ik waag het er ook op: mn C5 break HDi AUT de deur uit en binnenkort rondrijden in zo’n kittig karretje! Een Ambiance Sensodrive is het geworden, in Bleu Electra Very Happy

Twijfel nog over de semi-inbouw navset Geostat. Vind ‘em wel vrij duur met 500 euro voor alleen Benelux (+120 voor Europa), en bovendien bestaat het iPhone-dock volgens mij alleen uit een los kabeltje en een steuntje wat je eigenlijk nergens fatsoenlijk op het dashbord kwijt kunt…

We gaan het beleven !!  Cool

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 10 juli 2009 12:18 AM
  [ # 17 ]

Hallo Gerard,

dus jij hebt de grote stap ook gewaagd? Het is best even wennen om van zo’n grote auto in de C1 te stappen. Grootste verschil vind ik de stoelen. In mijn Volvo zat ik IN de stoel en nu zit ik OP de stoel. Overigens geen slechte stoelen, hoor. Ik heb er nu ruim 2200 km mee gereden en wat het rijden betreft valt het me alles mee. Ook met zijwind en stortregen ligt de C1 best goed op de weg. Alleen heeft het motortje het op hogere snelheden moeilijker dan een grote auto, de fut is er vanaf 120 km een beetje uit. Merk je ook aan het verbruik. Dat vind ik persoonlijk het enige wat me een beetje is tegengevallen. Ik krijg hem tot nu toe niet zuiniger dan krap 1: 18.

Wat het navi systeem betreft: het is een leuk systeem, maar ik vind het jammer dat je hem er in één greep uit kunt halen. Achterlaten in de auto is dus geen optie. Daarvoor zou het dievengilde je eeuwig dankbaar zijn. En als je hem dan iedere keer eruit moet halen en het klepje leeg omhoog moet laten staan, dan kun je beter voor heel wat minder een mooie TomTom kopen. Werkt ook perfect.

Goede keus om hem met senso-drive te nemen, bevalt mij heel goed. Ook het handmatig schakelen zonder koppeling is leuk. En een leuke kleur. Heb nog getwijfeld tussen Bleu Electra en het mica wat het uiteindelijk is geworden.

Moet je er nog lang op wachten? Ik heb ruim 13 weken geduld moeten hebben.
In ieder geval heel veel succes gewenst met de C1 en veel veilige kilometers. En we zijn benieuwd naar een foto als je hem hebt.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 17 juli 2009 06:56 PM
  [ # 18 ]

Ja, de reacties van je omgeving kunnen wel leuk zijn als je zo plots met een meter minder auto rijdt.
Ik heb het enkele weken geleden meegemaakt. Nu rij ik met een Saxo, vroeger C5, Xm, een paar Audi’s enz enz (de obligatie business-dikkenek-bakken).
Bijna iedere dag zie ik belangstellende, veelzeggende, vragende, verwonderde blikken, zo van ‘hmm, wat gebeurt er daar nu ?’ of ‘ja, dat moest er wel van komen, die voert sinds lang geen klap meer uit’.

Heel interessant hoe je waarde (en ook wel een beetje je eigenwaarde - mijn gevoelig egootje moet er ook aan wennen) afgemeten wordt aan de grootte van je auto.

Al bij al, de C1 is een prachtwagentje. Ik vraag me af hoe zoiets zou rijden met zo’n 120 pk aan boord….

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 17 juli 2009 08:51 PM
  [ # 19 ]

De auto is nog steeds hét statussymbool bij uitstek. Ook anno 2009. Ik lach er maar om, je weet meteen de valse profeten eruit te halen.

Wat die 120 pk betreft: dat zal als de spreekwoordelijke brandweer rijden. Ik heb nog als hobby een Volvo 480 GT met turbo en 120 pk in een autootje dat slechts 1000 kg weegt. Ik heb er al heel wat petjes een minderwaardigheidscomplex mee bezorgd Very Happy .

Voor de rest veel veilige kilometers met je C1 gewenst.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
Gerard Fidom
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 09-07-2009

Gepost: 04 november 2009 03:36 PM
  [ # 20 ]

@ Jan : verbruik over de eerste drie keer tanken 1:17. Veel korte ritjes, bijvoorbeeld iedereen de auto laten zien.. Wink Maar denk niet dat ik boven de 1:18 ga halen ook….

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 04 november 2009 04:23 PM
  [ # 21 ]

Hallo Gerard,

ik denk ook dat je dat niet zult halen. Ik heb er nu 8000 km mee gereden en een gemiddeld verbruik van
1:17,9. Niet echt slecht, maar niet wat ons beloofd is door de fabriek. Ik ben ook nog steeds verbaasd over de fabelachtige zuinigheid die sommige forummers zeggen te halen.
Veel plezier met je C1 in die prachtige blauwe kleur.

Groeten, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 04 november 2009 05:20 PM
  [ # 22 ]

Ja zoon verbruik zal waarschijnlijk wel te halen zijn maar dan mag je alleen maar snelwegrijden waarschijnlijk, niet hoger komen dan 2500 toeren en absoluut niet harder rijden als 90 dan zit er die kans mischien nog in.

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 05 november 2009 10:47 PM
  [ # 23 ]

Wij hebben onze C1 net weer ingruild maar met de vorige hebben we toch zo’n 5 l/100 km (1:20) wel gehaald met uitschieters naar bijna 1:22. Bij de tweede keer tanken in onze nieuwe al weer 1:18,5. Dat wordt naar verwachting in de loop van de tijd nog wel wat beter. We rijden zeer afwisselend, stad (50), buitenweg (80) maar ook auto- (100) en snelweg (120). We hebben een Sensodrive maar dat schijnt niet uit te maken met handgeschakeld. Jammer dat er geen cruisecontrol als optie leverbaar is, dat zou het verbruik nog wat gunstiger maken (doet ‘t wel in onze C5). Eentje in laten bouwen zou een probleem met de garantie kunnen worden, volgens de dealer.

L8r, Henk

Profiel  
 
Gerard Fidom
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 09-07-2009

Gepost: 06 november 2009 01:04 AM
  [ # 24 ]

Nou we zullen zien. Binnenkort twee lange ritten voor de boeg, dus we gaan meten!

Maar trouwens, verbruik is één dingetje, maar verder is het gewoon geweldig leuk rijden he? Elke keer beetje genieten om in het autootje te stappen. Alles lekker basic dus het oogt licht en ruim. Lekkere zit, goed zicht, bergvakjes voor zooi all over. Sportieve sound, prima schakelende sensodrive. En zóó leuk om in de herfstbladeren af en toe express de ABS te testen Smile)

Jaja worden we weer een beetje kwajongen - haha…! Laughing

Gerard
“growing up is inevitable, growing old is an option”....

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 november 2009 02:21 PM
  [ # 25 ]

en hij zal nog wel zuiniger worden als je wat km erop hebt staan,

Profiel  
 
Henk2304
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009

- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Gepost: 07 november 2009 01:09 PM
  [ # 26 ]
Gerard Fidom schreef:

Nou we zullen zien. Binnenkort twee lange ritten voor de boeg, dus we gaan meten!

Maar trouwens, verbruik is één dingetje, maar verder is het gewoon geweldig leuk rijden he? Elke keer beetje genieten om in het autootje te stappen. Alles lekker basic dus het oogt licht en ruim. Lekkere zit, goed zicht, bergvakjes voor zooi all over. Sportieve sound, prima schakelende sensodrive. En zóó leuk om in de herfstbladeren af en toe express de ABS te testen Smile)

Jaja worden we weer een beetje kwajongen - haha…! Laughing

Gerard
“growing up is inevitable, growing old is an option”....

Helemaal mee eens. Ik zit ook nog eens goed, vooral op de pasagiersstoel, als de armleuning (accessoire) naar beneden staat en m’n vrouw rijdt. Zoals gezegd wat ik (m’n vrouw minder) echt mis is de cruisecontrol. Om. daarom heb ik op langere ritten liever de “5” mee. M’n vrouw rijdt liever in de “1”; ze heeft dan meer het gevoel dat ze de auto bestuurt terwijl bij de “5” ze meer het gevoel heeft dat de auto bedient.

L8r, Henk

Profiel  
 
steenw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-2009

Gepost: 10 december 2009 08:10 PM
  [ # 27 ]

Hallo Broker, ik zag dat je een C1 besteld hebt (en inmiddels afgeleverd hebt gekregen) met mistlampen. Nou moet ik zeggen dat ik mijn C1 besteld heb in november 2008, deze is afgeleverd in februari van dit jaar. Ik was dus 1 van de eerste die met het model van na de facelift rondreed. Ook ik wilde graag de mistlampen er in maar deze waren t.t.v. besteln noog niet beschikbaar. Inmiddels al een aantal keer gebeld met de dealer maar nog steeds niks. Zitten ze er bij jou nu in? En zo ja hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Wink

Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009

Profiel  
 
broker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 04-03-2009

Gepost: 10 december 2009 08:39 PM
  [ # 28 ]

Zoals je ziet zitten ze er in. Het klopt dat ze slecht leverbaar zijn maar dan moet je dealer wat beter zijn best doen. Ik heb ze vanaf 27 juli ( 6 weken na aflevering) ingebouwd zitten en ze geven prima licht in de bermen in deze donkere dagen. Wel oppassen met tegenliggers natuurlijk, dan doe ik ze niet aan maar in het rivierengebied met veel donkere dijkjes vind ik het een bijzonder prettige accessoire.

Ga je dealer nog maar eens flink achter de vodden zitten.


Succes, Jan.

Life is too short for bad cigars

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 11 december 2009 05:44 PM
  [ # 29 ]
java1111 schreef:

Gefeliciteerd.

Ik was een C5 break rijder met dezelfde argumenten heb ik deze 2 jaar oude wagen ingeruild voor 2 nieuwe C1 Ambiances model 2009, ikzelf heb de Electric Blue en mijn vrouw een zwarte uitvoering, en mijn garage leverde deze precies in 3 weken.
hij heeft nog een 5 deurs ambiance Electric Blue in de showroom staan of het een Senso drive is weet ik niet,  succes.

dit is de garage.
Autobedrijf van Splunder
Ridderkerk
01804 24118

Das nog eens in de buurt. Very Happy Moet er zo nog ff langsrijden. Razz

Profiel  
 
steenw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 10-12-2009

Gepost: 17 december 2009 11:58 PM
  [ # 30 ]

Hallo Jan
Bedankt voor je snelle reactie.
Ziet er super uit met die mistpitten! Ik ga morgen mijn dealer (Roggeveen) bellen om te zeggen dat ze leverbaar zijn en om een afspraak voor de inbouw te maken. Weet je toevallig ook waar jouw dealer ze vandaan heeft? Citroen NL of een accessoire fabrikant?
Groeten Willem

Citroën Dyane 435 1974
Citroën C1 2009

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook