Na een jaar in de XM gereden te hebben met een slechte uitlaat, heb ik vorige maand een nieuwe eronder laten maken bij EPS. Was wat passen en meten, want aan de rechterkant is geen ruimte voor een einddemper. Oplossing; geen einddempers.
De tussendemper is wat dempender om het gemis vd einddempers op te vangen. Het bromt lekker laag en erg stil. Tenzij het gas opengaat, dan laat ie zich horen. Gas weer normaal en nagenoeg stil.
Paar foto’s:
Volgens EPS was het hun eerste XM Break waar ze een uitlaat voor maakte. Ze hadden al wel berlines gehad.
Het idee vind ik wel leuk, en de uitlaatjes zelf ook wel. Maar persoonlijk had ik ze wat hoger gehangen en een mooie uitsparing in de bumper gemaakt. Nu hangen ze er nogal onder, net als bij van die sjappie-astra’s die je wel eens ziet…
Dat is ook mooier, maar dat kan niet als er een trekhaak onder zit. Helaas.
Als ik een Musketier bumper heb gevonden (die is van polyester), dan pas ik de bumper zo aan, dan ie flink lager komt en er uitsparingen voor de uitlaat in komen.
Dan sloop je er de trekhaak toch onderuit, veel mooier!
hoeveel kost zoiets als ik vragen mag ........ ops:
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Dat mag je vragen. De uitlaat kost € 1645. De uitlaat begint na de KAT (auto is van ‘98, dus 4 gas test, KAT moest blijven). Dan meteen een middendemper, dan dwarsdemper (er tussen een enkele pijp, niet zo’n onzinnige dubbele pijp) en dan links en rechts een pijp met elk een dubbel eindstuk.
Alles is RVS en RVS gelast.
Als je geen trekhaak hebt, kan ie veel hoger uitkomen, volgens mij zelf bijna helemaal door de achterbumper. Maar goed, ik heb de trekhaak nodig.
Ron
je hebt mooi kwaliteits spul er nu onder hangen. Dat was het positieve.
Minder vind ik de ronde mondstukken. De XM, en zeker de break, is aan de achterkant een en al hoek en strepen. De ronde vormen komen nergens terug en matchen mi niet.
Er is een rode limo v6-24 met een EPS ding eronder en die heeft 2 sleuven onder de bumper hangen, twee brievenbusjes zeg maar…
Het hoeft niet je smaak te zijn, maar het past wel beter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1645 euro is netjes, helemaal als je weet dat een originele uitlaat voor een v6.24v van na 97 bij de dealer 1000 euro kost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman771 schreef:1645 euro is netjes, helemaal als je weet dat een originele uitlaat voor een v6.24v van na 97 bij de dealer 1000 euro kost.
En bovendien RVS is dus véél langer meegaat.




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gaaf hoor!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Re: Eindelijk nieuwe uitlaat (EPS)
roncitf schreef:
Volgens EPS was het hun eerste XM Break waar ze een uitlaat voor maakte. Ze hadden al wel berlines gehad.
Nee hoor, ze hebben al eens een 2.5 turbo D break onder handen genomen. Staat in 1 van de AE’s
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
gompy58 schreef:je hebt mooi kwaliteits spul er nu onder hangen. Dat was het positieve.
Minder vind ik de ronde mondstukken. De XM, en zeker de break, is aan de achterkant een en al hoek en strepen. De ronde vormen komen nergens terug en matchen mi niet.
Er is een rode limo v6-24 met een EPS ding eronder en die heeft 2 sleuven onder de bumper hangen, twee brievenbusjes zeg maar…
Het hoeft niet je smaak te zijn, maar het past wel beter.
Die brievenbussen vind ik afschuwelijk. Alleen ronde eindstukken vind ik mooi, vandaar dat ze rond zijn. Smaken verschillen.