3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
koppelings plaat
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 april 2009 11:31 PM
  [ # 31 ]

C35 benzine, diesel?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43056
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 april 2009 11:34 PM
  [ # 32 ]

Maakt niet uit, zolang het maar van Valeo is. De rest is regelrechte TROEP!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 april 2009 11:40 PM
  [ # 33 ]

Ja maar Valeo is gestopt met de productie, dus moet er vervanging komen. Het is niet anders.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 april 2009 01:47 PM
  [ # 34 ]

Misschien heeft de franse club er nog wel enkele in stock liggen….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 09 april 2009 10:18 PM
  [ # 35 ]

drukgroep

Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.

Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.


groet,

Harry Martens

ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 april 2009 12:51 AM
  [ # 36 ]

Re: drukgroep

dsvitesse1 schreef:

Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.

Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.


groet,

Harry Martens

ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!

Hallo Harry ,

wat moeten die dingen dan gaan kosten ??

groeten ,  Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 10 april 2009 02:54 AM
  [ # 37 ]

Hallo Walter, 250 netto ex voor de set. Drukgroep en frictieplaat. Met inruil oude delen.

groet,

Harry Martens
http://www.ds-vitesse.com

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 april 2009 10:59 AM
  [ # 38 ]

Re: drukgroep

Thanks Harry!

Ik heb al een complete (valeo) set.
Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen.

dsvitesse1 schreef:

Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.

Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.


groet,

Harry Martens

ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 31 maart 2010 02:52 PM
  [ # 39 ]

Bij navraag bij mijn leverancier blijkt dat de 2.2 en 2.5 diesel C35 verschillende koppelingen zouden hebben. Wie kan mij aangeven om welke motoruitvoering het gaat? En dus welke ik moet aanvragen?

Tevens hoor ik via mijn leverancier dat ze nog losse onderdelen zouden hebben voor de originele koppelingsset en als ik die inlever ze die kunnen reviseren.  Iemand daar ervaring mee?

Ennuhhh, dit zijn een drukgroep en koppelingsplaat die ik een keer uit een sloper gehaald heb, wie kan mij zeggen of het een originele koppelingsplaat en drukgroep betreft?

Op de drukgroep staat nog VERTO en BREVET







gr

Gert-Jaap

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3540
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 april 2010 11:45 AM
  [ # 40 ]

GJ:
Verto was het originele spul, da’s later opgekocht door Ferodo, dat weer gekocht is door Valeo ( zoals zo vele franse toeleveranciers).
orogineel was Verto M78 193 , externe diamater 288 mm.

Koppelingsplaat:
Ferodo 378572:
Buitendiameter 228,6 mm, binnendiamater voering 155 mm.
Do originele dikte van het slijtagemateriaal/voering is 3.2 mm, de complete koppelingsschijf 7.6 kilo met een belasting door de drukgroep van 500 kilo.

Begin maar eens met vergelijken van de moten van de C35 2.5 ltr diesel.

Vanwege het grotere vermogen en moment krijgt een drukgroep en plaat van een SM het harder te verduren als een “simpele” DS plaat.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2010 11:55 AM
  [ # 41 ]

En nog wat. De CX drukgroep past wel maar de CX draait anders om. Daarom zitten de trekveren verkeerd om. Een goede koppelingsboer kan dat wel ombouwen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 01 april 2010 11:45 PM
  [ # 42 ]

Ik ga er weer mee verder…..

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 31 oktober 2012 09:10 PM
  [ # 43 ]

Wellicht is de Tilton dual disc racing clutch iets voor de 3 liter Sm rijders onder ons…..

http://bamecmessageboard.runboard.com/t402,offset=0

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook