Na lang wikken en wegen heb ik besloten afscheid te nemen van mn nieuwe liefde. Niet alleen vanwege de koppelingsproblemen maar meer een optelsom van alle grote en kleine dingetjes bij elkaar.
Ik heb me helaas teveel laten verleiden door het uiterlijk en wat minder kritisch gekeken naar het innerlijk
.
Goh, wat klinkt dat toch bekend!
De koppeling is echt helemaal op, ontkoppelt bijna niet meer, moet volledig vervangen worden, ADALS zijn niet 100% meer, achterwielen beginnen al een BMW stand aan te nemen. Draagarmrubbers rechtsvoor zijn compleet weg. Zeker één maar waarschijnlijk beide veerschotels zullen op termijn vervangen moeten worden.
Dit allemaal optellend is deze dame het gewoon niet meer waard, zeker niet met bijna 6 ton op de teller en ik heb niet al te gek veel betaald al had ik wel gehoopt er toch wat langer dan twee maanden van te genieten, maarja, risico van het vak zeg maar.
De rest vd auto is wel goed, voorzien van 13e ruit, plaatwerk is netjes, interieur heeft geen gaatjes oid.
Eind vd week breng ik haar naar haar laatste rustplaats, moet nog even de wielen overzetten en wat klein spul, schakelaartjes enzo.
Ik krijg bij de sloop tussen de € 100.- en € 150.-, maar voor dat geld mag ze ook naar een liefhebber die de onderdelen kan gebruiken.
De velgen die op de foto’s eronder zitten natuurlijk niet inbegrepen, die gaan onder mn nieuwe dame (die inmiddels voor de deur staat), ze staat op gewone stalen velg met nieuw type wieldop (banden zijn niet zo geweldig).
Ik hoor het wel.
Zweven of sideways…..... that’s the question




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Balen man! Wat staat er nu voor de deur? Je hebt een PB..!
Even een toevoeging op het eerste bericht aan de hand van twee snelle PB’s.
De dame mag in z’n geheel weg, ik heb geen ruimte om te gaan slopen, moet alles langs de weg doen of in een DHZ garage, en de buurt zal het me niet in dank afnemen als een kaalgeplukt hoopje metaal een schaarse parkeerplaats in beslag neemt.
indien niemand zich meldt deze week om haar in z’n geheel over te nemen dan meldt ik me volgend weekend wel weer om te laten weten naar welke sloperij ze gegaan is, dan zijn daar altijd de onderdelen nog te krijgen.
Sorry voor de geinteresseerden die zich gemeld hebben.
De nieuwe dame die er nu staat is weer een 2.1TD12 VSX maar deze keer een automaat. 2 ton minder op de klok en wat ook grappig is, ze staat een jaar langer op kenteken dan de grijze, maar is zo’n anderhalf jaar later van de band gerold. (via ORGA nr. teruggezocht.)
Als ik de velgen enz. over heb gezet volgen de pics, ‘t wel (beetje helaas) weer een groene, deze keer in Vert Triton als ik me niet vergis.
Zweven of sideways…..... that’s the question






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Vert Triton op een Type 2 :
:
Nja oke. Het is wel erg jammer, maar waarschijnlijk wel de beste beslissing om haar te slopen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Nee, kan niet he, Vert Triton op een P2 , welke kleur is dat groen ook alweer wat net iets helderder is dan de meest voorkomende kleur groen die voor de XM is gebruikt.
Ik kan (weer) nergens een kleurcode vinden.
Zweven of sideways…..... that’s the question





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Vert Vega ?






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Vert Poseidon?
Eveneens ben ik tevens ook.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Vert Poseidon ja.
Hele mooie, en erg zeldzame kleur. Kleurcode daarvan is ESY.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Vert Poseidon is de donkerste van de groen-tinten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Als ik dit zo lees vallen de reparatiekosten nog wel mee, denk eerder dat het vooral de te-moeten-investeren-tijd een hoofdrol zal spelen.
Om de genoemde ‘problemen’ hoeft een verder goede XM toch niet naar de sloop..?!
Iemand die er TLC in wil investeren?
Tis da’k geen ruimte en tijd heb, zowel ‘Pino’ als ‘Maya’ moeten ook een nieuwe koppelingsgroep…
‘Spirit of avant-garde’
Hoi Pascal,
‘T is toch wel een redelijk kostenplaatje hoor, ik ben er ook zeker voor om aan lager wal geraakte dames te redden, maar moet wel realistisch blijven.
Al zou ik in mn berekeningen nergens arbeidsloon meetellen dan wordt het toch al gauw zo’n € 1500.- aan onderdelen, en dat zijn de echt noodzakelijke reparaties. De dame zit al bijna aan de 6 ton aan kilometers, en ik heb haar voor minder dan € 700.- gekocht.
Helaas een makkelijk rekensommetje. :smt200
Zweven of sideways…..... that’s the question