Totaal aantal Berichten: 100
- XM 3.0 V6 Exclusive Automaat
Met veel plezier heb ik de afgelopen weken in mijn nieuwe Citroën BX cannes 1.4 gereden.
Wat een genot! De vering, de wegligging, allemaal super. Helaas zijn er toch een paar probleempjes waar ik wat advies bij kan gebruiken.
- Bij de aanschaf was de vering niet helemaal in orde, ben naar Duckservice in Leek (Groningen) geweest, daar hebben ze er nieuwe (voor)bollen onder gezet. Voor veert hij nu prima. De laatste dagen heb ik alleen het idee dat de vering achter steeds minder wordt; misschien iets te enthousiast geweest met drempels
Wat kan ik hier aan doen? De Auto komt wel snel omhoog na starten, met de nodige tikjes is hij toch binnen een paar tellen in de normale stand. Zouden de bollen achter aan vervanging toe zijn? suggesties voor een adresje in de buurt van Wageningen?
- De dagteller wil niet meer resetten, iemand hier ervaring mee?
- De benzinemeter doet krankzinnig. De eerste paar honderd km’s van een tank geeft hij aan dat hij vol is, dan slaat hij tijdens het rijden heen en weer van 3/4 naar vol. Als hij bijna leeg is gaat het lampje wel branden, dan tanken en het is geen probleem.. Zou mijn vlotter kapot zijn?
- De linkervoordeur maakt luide tikken bij het helemaal openzetten. Deurmechaniek beetje stuk. Is dit los te vervangen, of is een nieuwe deur
noodzakelijk?
- Van het weekeinde heeft iemand bij een inbraak mijn rechtervoordeur verbogen, ben dus sowieso op zoek naar een rechtervoordeur.
- De einddemper van de uitlaat is stuk (laatste deel pijpje is er af). Hierdoor maakt de auto zeker op de snelweg flink wat herrie. Heeft iemand nog uitlaat(delen) liggen?
- De auto trekt op de snelweg iets naar links.. Ik heb begrepen dat dit met ‘uitlijnen’ te herstellen moet zijn. Kan iemand mij vertellen of dit zelf te doen is??
Sorry voor de misschien erg uitgebreide post. Wellicht kunnen verschillende mensen op verschillende deelvragen reageren.. Moet zeggen dat ik dit een super-forum vindt!
Groetjes,
BX-climber