raadsel: altijd hetzelfde deukje bij xm voorscherm
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3223

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 maart 2009 11:48 AM

Hallo xm-rijders.
Zelf ben ik enige jaren geleden ook xm-rijder geweest en vroeg mij toen al af waarom bijna alle xm`s op het voorscherm hetzelfde deukje hebben.
Zie op het linkervoorspatbord voor het voorwiel:

Op marktplaats kijk ik nog steeds naar xm`s en zag ook deze:
http://link.marktplaats.nl/235896356

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 maart 2009 11:55 AM
  [ # 1 ]

Grappig. Meer opvallend vind ik de bijna standaard schaafplekken op de rechter achterkant.
Mijn huidige heeft er zelfs een deuk;

Mijn ex-Ambiance head schaafplekken, maar die heb ik niet goed op de foto staan. De Blauwe TCT van Robert (robertenmarieke) heeft schaafplekken, en ik geloof dat de TCT van Emiel (BX19TRS) daar ook niet smetteloos is.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 22 maart 2009 01:05 PM
  [ # 2 ]

van rechts komen maar geen voorrang krijgen van (dronken) fietsers.

ook berucht: schaafplekken onderaan de C-stijl (net achter het achterportier) - mensen vergeten wel eens dat de achterwielen een kleinere bocht maken dan de voorwielen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 maart 2009 08:22 PM
  [ # 3 ]

Die foto van mij is mijn oude xm, mooie kleur, TCT uitvoering Comfort pakket.
Het is de HD-SH-52, hij bestaat nog…

Profiel  

laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 22 maart 2009 10:18 PM
  [ # 4 ]

deukje komt door een kleine botsing ,bijvoorbeeld bij inparkeren; de bumper geeft de energie door aan het voorscherm wat daardoor iets knikt.

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 22 maart 2009 11:23 PM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Grappig. Meer opvallend vind ik de bijna standaard schaafplekken op de rechter achterkant.
Mijn huidige heeft er zelfs een deuk;

Mijn ex-Ambiance head schaafplekken, maar die heb ik niet goed op de foto staan. De Blauwe TCT van Robert (robertenmarieke) heeft schaafplekken, en ik geloof dat de TCT van Emiel (BX19TRS) daar ook niet smetteloos is.

Hee, dat jou XM’s altijd deuken hebben wil niet meteen zeggen dat de mijne die ook heeft…. Wink

Profiel  

Kakelbont
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 208

Gepost: 23 maart 2009 09:49 AM
  [ # 6 ]
laatste auto schreef:

deukje komt door een kleine botsing ,bijvoorbeeld bij inparkeren; de bumper geeft de energie door aan het voorscherm wat daardoor iets knikt.

Dit klinkt erg logisch. Iedereen raakt wel eens zachtjes een paaltje o.i.d. Normaal zie je dat op de voorbumper, bij de xm dus aan de zijkant.

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 maart 2009 05:25 PM
  [ # 7 ]

Ook typerend zijn beschadigde bumperhoeken, vooral voor. Bij Cxen is dat ook bijna standaard Wink , met keren en draaien is door de lange neus en dus de draaicirkel niet goed in te schatten.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 maart 2009 08:18 PM
  [ # 8 ]

Het zal bij de cx ook wel te maken hebben met de redelijk grote overhang voor de voorwielen waardoor de neus wat uit lijkt te zwaaien net als een lange trailer/oplegger.

Ik zat bij de xm meer te denken aan de bumperophanging, want ik dacht dat het misschien zo was dat wanneer je iets raakt met de voorbumper dat je de bumper dus naar achteren drukt waardoor je een drukpunt op een bepaalde plek van het voorscherm krijgt.
Visa heeft n.l. ook zo`n ophanging en vaak de deukjes op dezelfde plek…

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 maart 2009 09:24 PM
  [ # 9 ]
Maurice van Mourik schreef:

Ik zat bij de xm meer te denken aan de bumperophanging, want ik dacht dat het misschien zo was dat wanneer je iets raakt met de voorbumper dat je de bumper dus naar achteren drukt waardoor je een drukpunt op een bepaalde plek van het voorscherm krijgt.

Kan ermee te maken hebben. Als een XM ergens roest, dan zijn het vooral de ophangpunten van de voorbumper. Die kunnen dus wel eens flink verzwakt zijn.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook