Zoals in de manual vermeld, moet voor het meten vh LHM groene oliepeil de XM in zijn hoogste stand staan met draaiende motor..klopt dit?
dit heb ik gedaan, maar het oranje metertje komt boven de twee streepjes,
ik veronderstel dat ik de groene olie moet bijvullen dan?
merci vr reply









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Inderdaad, hoogste stand, draaiende motor
Maar misschien moet je even checken of het vlottertje wel vrij kan bewegen want boven de streepjes betekent dat ie voldoende vol zit
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc







Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ik zou dan toch denken dat er genoeg in zit….. zou de vlotter niet nog hoger gaan als je er meer ingooid?
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
azo,..
misschien zit hij gewoon boordevol dan..
als ik hem in de drive mode zet, zakt de vlotter een klein beetje..
zal het nog eens bekijken,
de vering, stuur en rem gaan in ieder geval wel soepel
merci!









Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Zet de wagen in de hoogste stand, kijk naar de vlotter, tik even een paar keer tegen het glaasje (vlotter kan dan blijven steken).
Blijft vlotter iets boven bovenste oranje streep, dan is-ie lekker vol. Kan ook verder geen kwaad, lekker rijden. Zit-ie overvol….dus tegen de bovenkant van de meter, dan kan het geen kwaad ietwat LHM eruit te halen.
Ik meet zelf m’n LHM eens in de maand om m’n zweterige drukverdeler te checken
See, buy, fly C5 V6
de vlotter moet TUSSEN de streepjes staan. (met de auto in de hoogste stand)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije