1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

xm v6 exclusive. Nieuwe draagarmrubbers en gereviseerde assen.
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Gepost: 22 maart 2009 11:59 PM

Zoals een aantal van jullie misschien wel weten, ben ik op zoek naar een XM. Vandaag ben ik bij deze xm geweest: http://link.marktplaats.nl/238547779
maar dat wordt hem niet.

We waren er 10 minuten voor opening, de eigenaar was bezig zijn Ferrari buiten te zetten. Hij wees de xm aan, we moesten alleen nog even het plastik er af halen wat over de auto’s ligt die semi-binnen staan (tegen de duivenschijt).

Eerste indruk: alle bumperhoeken zijn wel beschadigd, de rechter zijkant heeft een kras van voor tot achter. Er is in gerookt, interieur is netjes, op het stuur na waar de ‘houtlook’ vanaf bladert,

Onder de moterkap zit de ‘goede’ v6,  met citroen stikker dat de distributieriem vervangen is in 2005, met 120.000 km, en een 2e sticker dat de bakolie vervangen is bij 148dkm.

Onder de moterruimte liggen meerdere natte vlekken LHM, de auto lekt dus wel aardig, niet een vlekje, maar echt natte plekken.

Wat de grootste minpunt is voor mij, is dat de auto op een betonnen verhoging ligt, ze hebben hem er bovenop geparkeerd, en de xm zal wel wat ingezakt zijn.

Hier wat (hele slechte ) plaatjes:

Nu op zoek naar de volgende.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 23 maart 2009 12:11 AM
  [ # 1 ]

Of het waar is of niet, ik heb geen persoonlijke ervaring met ze. Maar je zou over deze dealer ook het een en ander kunnen lezen op de site van Autoweek.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 maart 2009 12:37 AM
  [ # 2 ]

De eigenaar was wel OK, maar de verkoper die een half uur later kwam Shocked . Neem je vandaag een beslissing?  Ik: Nee,
Hij: En als je van de week een proefrit maakt?  Ik: Nee.
Hij: Je kan hem ook kopen en dan de proefrit maken, Ik : Nee.
Hij draait zich om, loopt weg en riep na, bel maar als je een proefrit wilt maken (ik had vandaag verder geen tijd).
De verkoper nam mij niet serieus, maar nou heb ik het nooit zo met verkopertjes, ik wil zelf een auto beoordelen, niet met een verkoper die over mijn schouder mee kijkt. Hier heb ik nu wel de kans voor gehad omdat de verkoper pas een half uur later kwam.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4956

Gepost: 23 maart 2009 01:39 AM
  [ # 3 ]

Maarten, het probleem met een XM is dat er veel aan kan mankeren en veel daarvan kom je later pas achter. Ook een echte kenner zal niet alles kunnen vinden. Ik kocht een prachtige TCT in 2001, die was toen 7 jaar oud en ik betaalde 2850 euro voor een schitterende en supersnelle XM. Hij was van binnen en buiten als nieuw en reed geweldig.

Na een maand kwam er wat uitlaatgeluid bij de motor vandaan en bleek de turbo te lekken. Ik kan ongeveer zelf alles doen en heb dat verholpen, tegelijk de spruitstukpakkingen vernieuwd. Door de jaren heen heb ik er veel aan gedaan, vernieuwd en gerepareerd. Als ik dat had moeten laten doen allemaal had het me tussen de 5 en 6 duizend euro gekost. Ik heb het over slangen, uitlaten, aandrijfassen, distributieriem, accu en nog een lijst van die zaken.

Maar ik heb ook een Peugeot die nog als nieuw is met 28.000 km en een 40 jaar oude Jaguar en omdat ik heel weinig reed met de XM en ruimte zat heb (verwarmd) heb ik hem/haar anderhalf jaar geleden geschorst nadat ik de XM een tijdje te koop had op het internet. Ik kreeg allerlei koopjesjagers en cowboys cq bandenschoppers, meer niemand die serieus was en de auto op waarde kon schatten. Ik vroeg echt niet teveel, maar ik werd wel erg moe van die gasten, dus ik laat hem lekker staan en af en toe start ik de motor, laat die goed warm draaien en laat de wagen gymnastieken. Zo ook toevallig gisteren, na een half jaar stilstand startte hij direct en liep als een nieuwe.

Een maand geleden wilde een kennis hem van me kopen, maar hij zocht toch liever een automaat omdat hij twee keer een whiplash heeft gehad en moeite heeft met koppelen.

Anyway, wat ik er mee wil zeggen is dat er hier en daar nog wel een goede zal zijn te vinden, maar de meesten die te koop zijn hebben een reden om hem te verkopen en ik vrees dat zoiets voor hoge kosten kan zorgen als je het niet zelf kunt. Mijn XM staat te wachten op betere tijden en ik ben zeker van plan om er weer mee te gaan rijden, want het rijdt gruwelijk fantastisch en is nergens anders mee te vergelijken. De Jaguar is veel bruter en nog veel soepeler, maar de XM is een stuk comfortabeler en eigenlijk is het appels met peren.

Ik hoop dat je een goede zult vinden waar je veel plezier van zal hebben.

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 maart 2009 01:47 AM
  [ # 4 ]

De speurtocht naar een leuk/goed exemplaar blijft het moeilijkste van alles Laughing . Onderhoud aan de bx is me ook zelf gelukt, de xm zal ook wel lukken Wink . Het is nu alleen opletten naar een betaalbare XM en daar gaan kijken.

Met de XM waar ik vanmiddag ben geweest, had ik de ‘klik’ echt niet..
Mocht je wat leuks te koop zien staan, plaats vooral de link.

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2009 02:00 AM
  [ # 5 ]

Wat zoek je, moet het per sé een V6 zijn? En type 2, of is type 1 ook goed? Persoonlijk vind ik de type 1 mooier en ik heb een overgangsgeval, is type 1 maar heeft veel onderdelen van de 2 en een TCT is ook erg snel en soepel, rustig lopende motor en het sleutelen is wat handiger, al is een V6 kwa beleving weer een ander verhaal.

Ik denk dat een goede TCT net zo snel is als een V6, hij zit zo op de 200 km/u. Je kunt overal nog redelijk goed bij volgens Citroen maatstaven en ik vind dat hij heerlijk rijdt.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 maart 2009 05:28 AM
  [ # 6 ]

Ga er idd maar vanuit dat je na aanschaf nog wel een en ander moet storten in de XM kas. Een dure kopen is zeker niet per definitie beter. Ik zelf zou iig gaan voor ene exemplaar dat qua lak tip top in orde is. De rest moet ok zijn en dan zien we het wel.

@ Han
Jij raakt maar niet uitgekletst over je je Jag he? Zo’n beetje bij alles komt die hier om de hoek kijken. Rolling Eyes

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 maart 2009 10:39 AM
  [ # 7 ]

Maarten?

Is het misschien makkelijk om hier jou Xm wensen neer te zetten (welk type, welke uitrusting, welke motor, wel of geen automaat, etc), dat vergemakkelijkt het zoeken naar een geschikte dame, voor ons maar ook voor jou. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 23 maart 2009 12:17 PM
  [ # 8 ]

@ Han
Jij raakt maar niet uitgekletst over je je Jag he? Zo’n beetje bij alles komt die hier om de hoek kijken.

Klopt, maar dat is dan ook de mooiste auto ooit gemaakt, 40 jaar oud, eerste lak en klokgaaf. Very Happy (daar mag je toch trots op zijn?)

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 maart 2009 03:49 PM
  [ # 9 ]
Han S schreef:

@ Han
Jij raakt maar niet uitgekletst over je je Jag he? Zo’n beetje bij alles komt die hier om de hoek kijken.

Klopt, maar dat is dan ook de mooiste auto ooit gemaakt, 40 jaar oud, eerste lak en klokgaaf. Very Happy (daar mag je toch trots op zijn?)

Ik heb nog het geluk gehad om met een Daimler serie III dubbel6 (V12) te mogen sturen en te onderhouden. Cool

En weer ontopic. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

xmbreak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 281

Gepost: 23 maart 2009 04:35 PM
  [ # 10 ]
gompy58 schreef:

@ Han
Jij raakt maar niet uitgekletst over je je Jag he? Zo’n beetje bij alles komt die hier om de hoek kijken. Rolling Eyes

Troost je dan met de gedacht dat Han net zoveel reklame maakt voor de XM op het jaguarforum.

Han….......ga zo door very good

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2009 04:56 PM
  [ # 11 ]
xmbreak schreef:
gompy58 schreef:

@ Han

Troost je dan met de gedacht dat Han net zoveel reklame maakt voor de XM op het jaguarforum.

Han….......ga zo door very good

ah ok, je hebt iig door waar ik op doelde Cool

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 23 maart 2009 05:06 PM
  [ # 12 ]

Ben jij niet stiekum een heel klein beetje jaloers? Very Happy

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 23 maart 2009 05:10 PM
  [ # 13 ]
Han S schreef:

Ben jij niet stiekum een heel klein beetje jaloers? Very Happy

whistle

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 23 maart 2009 05:25 PM
  [ # 14 ]

Ha Maarten,

Ken je budget niet, maar zal zo vermoedelijk wel rond de 3500 Euro liggen. Volgens mij moet je voor 2000 ook wel een leuk exemplaar op de kop kunnen tikken. Dan hou je 1500 over voor wat achterstallig onderhoud…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 maart 2009 05:40 PM
  [ # 15 ]

Een TCT is gemiddeld genomen even snel als een V6 12v, onderin meer koppel en je hoeft niet heel veel toeren te maken. Qua verbruik is het gelijk aan een V6 12v.

Hou er altijd rekening mee dat je in het begin wat extra kosten hebt. Ik zou ook naar een nette zoeken die er strak uitziet en technisch serieus overkomt. Verder moet de XM strak rijden. Zoals jezelf aangaf bij de XM uit Amersfoort, zodra je gevoel zegt dat het niet klopt meteen laten zitten.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

1 van de 21
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook