1 van de 27
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Achterasdemping Berlngo XTR
PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 22-03-2009

Gepost: 25 maart 2009 10:54 AM

Hallo , helemaal nieuw op dit forum .
Wel leuk zo van die ervaringen uitwisselen .
Ik ben sinds 2 maanden ook de fiere eigenaar van een
nieuwe Berlingo XTR ( de vorige was een C15).
Ik las van iemand die last had van interieurgeluiden dat heb ik
nu nog niet echt kunnen vaststelen , ik ga er eens op letten .
Ik had wel na 100 km al de eerste holle “klok” “klok” geluiden bij slechte weg
en betonbanen . De garage heeft toegegeven dat ik niet de enige was
met die bijgeluiden en heeft nu al nieuwe achterasdempers gestoken.
Verder vertelde ze mij spijtig genoeg dat Citroen hier allemaal niet te
veel tijd wil insteken in het zoeken naar rij- en bijgeluiden . De garantiedienst betaalt dit namelijk niet terug.
Maar het klok klok is nu met de nieuwe dempers nog niet helemaal
opgelost , het is nu één enkel ” KLOK” geluid geworden .
Wel jammer , ik heb nog maar 1400km en voor de rest is dit wel een
super tof bakske .
Ik ben benieuwd wat Citroen nu allemaal voor mij gaat doen ???

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 maart 2009 11:07 PM
  [ # 1 ]

Welkom.

In elk geval niet naar en andere garage zoeken want denk dat je daar reeds een goede gevonden hebt.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 maart 2009 11:55 PM
  [ # 2 ]

Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 maart 2009 02:43 AM
  [ # 3 ]

Re: Achterasdemping Berlngo XTR

PeterXTR schreef:

....Ik ben benieuwd wat Citroen nu allemaal voor mij gaat doen ???

Vraag nu eens niet wat Citroen voor jullie kan doen, maar wat jullie overheid/wegbeheerder kan doen voor jullie. Want ik hoor zelden geklop en klonkklonk, behalve als ik in Belgie ben. Die betonbanen en gaten in de weg en geklapte (truck)banden links en rechts in de berm zijn om te huilen…Om maar niet te spreken van die droevige wegwijs borden waarbij wereldsteden “vergeten” worden en even later als klein bordje op kniehoogte in een berm opeens staan aangegeven.
Deze jongen zit altijd met zweethandjes als íe door Belgie moet. Als deze zaken nu eens goed aangepakt zouden worden zouden al die passerende toeristen wat relaxter zijn en ook eens vaker stoppen en wat euro’s spenderen in dat fijne landje van jullie, ipv er zo snel mogelijk ahh UIT VANDAAN te willen zijn…

Sorry.
Het moest er ff uit…
(het zal wel door de naderende zomermaanden komen) 
Shocked

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 maart 2009 07:59 PM
  [ # 4 ]

Ja ons belgenlandje, de wegen zijn niet optimaal.
En het geld dat ze uitgeven nog minder, en als ze iets uitgeven dan is het veel te weinig.
Er stond onlangs een artikel in de krant hoeveel een km weg kost in belgie ivm andere landen om aan te leggen.
Conclusie, belgie legt per km ongeveer de helft van het bedrag van de buurlanden op tafel. Logisch dus dat de wegen opnieuw sneller stuk gaan.
In duitsland geeft men zelfs 3 keer zoveel geld uit per km.

Maar die wegen hebben ook hun voordelen. Ze zorgen ervoor dat ik nu in een citroen rij, en niet in 1 of ander duits speelgoed. Zo voel ik die putten toch wat minder. (eigl veel minder)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 maart 2009 09:35 PM
  [ # 5 ]

Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?

Profiel  
 
PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 22-03-2009

Gepost: 26 maart 2009 09:56 PM
  [ # 6 ]
ambijajance schreef:

Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?

Natuurlijk wel .

Ik rijd regelmatig naar Nederland hoor , neem het gerust aan dat jullie wegen stukke beter zijn dan de onze .
Ik vind het alleen jammer dat ik zo heel veel stil sta op jullie wegen en zo traag moet rijden omwille van filles en het is dan net bij die lage snelheden dat ik dat
KLOK geluid zo snel hoor .... Razz

Hey mannen groetjes en bedankt voor jullie reactie Very Happy

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 26 maart 2009 10:22 PM
  [ # 7 ]
ambijajance schreef:

Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?

Om je rug te sparen kies je best niet voor audi of bmw. Citroen en de meeste andere franse auto’s zijn wel goede keuze’s. Net als mercedes, het duitse vliegende tapijt Laughing

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 22-03-2009

Gepost: 27 maart 2009 03:52 PM
  [ # 8 ]
picassoke schreef:

Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.


Dit lijkt me wel hetzelfde ja .
Ik ben ook al naar het het Forum van de C4P gaan kijken en hier en daar
lees ik wel dat de ophanging een beetje tegenvalt.
Maar ik kan wel nergens lezen of er aanpassingen of wijzigingen gebeurd zijn.
Heeft jouw garage aanpssingen voorgesteld of gedaan?

Profiel  
 
PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 22-03-2009

Gepost: 27 maart 2009 03:52 PM
  [ # 9 ]
picassoke schreef:

Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.


Dit lijkt me wel hetzelfde ja .
Ik ben ook al naar het het Forum van de C4P gaan kijken en hier en daar
lees ik wel dat de ophanging een beetje tegenvalt.
Maar ik kan wel nergens lezen of er aanpassingen of wijzigingen gebeurd zijn.
Heeft jouw garage aanpssingen voorgesteld of gedaan?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 27 maart 2009 05:32 PM
  [ # 10 ]

Volgens mij is er niets mogelijk, de ophanging op zich werkt goed vind ik. Ik heb wel geen ervaring met de metalen veren op de achteras.
Het gaat hem vooral om het geluid dat wordt doorgegeven, dus een gebrekkige filtering van de ophangingsgeluiden.
Is een kwaal die wel bij meerdere wagens voorkomt, een P407 berline heeft hier ook de nodige last van, en ook veel japanse merken hebben dit probleem.

Ik vrees dat er niet veel aan te doen is, het is dus gewoon iets waar men onvoldoende aandacht aan gegeven heeft bij de ontwikkeling van de wagen.

Ik weet niet of dit hier aan de orde is, maar bij de C4P klaagt men ook veel over de springerigheid van de achteras op bvb dwarsnaden. De oplossing hiervoor is de bandenspanning wat verlagen, maar dit doet helemaal niets voor het klok-klok geluid.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 maart 2009 09:41 PM
  [ # 11 ]

Misschien een stomme opmerking maar hangt het reservewiel onder de wagen?

Misschien hangt dat een beetje los.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 22-03-2009

Gepost: 27 maart 2009 11:54 PM
  [ # 12 ]
paso schreef:

Misschien een stomme opmerking maar hangt het reservewiel onder de wagen?

Misschien hangt dat een beetje los.

Helemaal geen stomme opmerking want daar hebben ze in de garage
ook direct naar gekeken en dat bleek heel goed vast te hangen.
Toch bedankt voor de opmerking Very Happy

Profiel  
 
Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 13-04-2009

Gepost: 15 april 2009 08:27 PM
  [ # 13 ]

Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...
Graptje hè mannen.

Rij maar eens met de motor door Antwerpen ... zucht in het kwadraat.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 april 2009 09:43 PM
  [ # 14 ]
Sanmiguel schreef:

Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...

Daar zou ik niet van op kijken. Het lijkt wel of die wegen daar in België nog uit de tijd van Ridders en Kastelen komen. Dus die kunnen niet veel hebben Wink  Wink  Wink

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 april 2009 02:07 AM
  [ # 15 ]
Autofan schreef:
Sanmiguel schreef:

Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...

Daar zou ik niet van op kijken. Het lijkt wel of die wegen daar in België nog uit de tijd van Ridders en Kastelen komen. Dus die kunnen niet veel hebben Wink  Wink  Wink

Ik zal eens een foto maken van de baan Oelegem Zandhoven, gklasseerd dorpsgezicht…. ben ik blij dat ik met een Berlingo rij. Shocked  Very Happy

Peter is er in tussentijd al iets verandert met de achteras?
Van de garage uit enig nieuws gehoord?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 27
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook