1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ruiten vervangen
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 maart 2009 04:20 PM

Zodra de DS weer uit de stalling is en thuis voor de deur staat wil ik de complete set ruiten vervangen door getint glas.

1. Is het dan verstandig meteen maar alle rubbers mee te vervangen, of zijn die herbruikbaar?
2. De dakrand voor is in vrij beroerde staat. Ik heb daar nu geen last van, geen lekkages o.i.d. maar ik ben bang dat dat weleens kan veranderen door de voorruit te wisselen. Terecht, of hoef ik daar niet bang voor te zijn?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2009 04:44 PM
  [ # 1 ]

1 deur rubbers zijn ok. laten zitten.
2 Dat is terecht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 maart 2009 05:11 PM
  [ # 2 ]

1. Rubbers rondom voorruit en achterruit wel vervangen dus. De rubbers in de deuren en langs de A-B-C-stijlen allemaal laten zitten? Mijn linker voorruit sluit niet mooi aan op het rubber op de A-stijl. Ligt dat aan het rubber? De deur is wel netjes afgehangen.

2. Niet aan beginnen dus, tenzij ik de daklijst meteen laat vervangen? Of gokje wagen, met het risico op vervangen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Gepost: 26 maart 2009 05:22 PM
  [ # 3 ]

Als het raam er toch uit gaat, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om die brakke dakrand te vervangen…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 maart 2009 05:49 PM
  [ # 4 ]
graddus schreef:

Als het raam er toch uit gaat, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om die brakke dakrand te vervangen…

Raam vervangen durf ik denk ik zelf wel aan, maar die dakrand vervangen ga ik denk ik dan maar laten doen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2009 06:10 PM
  [ # 5 ]

Je weet het pas als je de ruit eruit haalt. Het rubber gaat dan ook los…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 26 maart 2009 08:06 PM
  [ # 6 ]

als je de dakrand moet lassen, houd er dan rekening mee, dat je waarschijnlijk ook het rubber/kitrand van je dak beschadigd, door de hitte van het lassen…

mocht je de dakrand gelast willen hebben, kan ik je helpen, ik ben lasser van beroep, en heb er al een aantal gedaan….

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 27 maart 2009 01:34 AM
  [ # 7 ]
sloopkogel schreef:

mocht je de dakrand gelast willen hebben, kan ik je helpen, ik ben lasser van beroep, en heb er al een aantal gedaan….

Bedankt voor het aanbod, ik houd het in mijn achterhoofd. En Elim is nog redelijk in de buurt van Deventer. (kwam ik achter na het opgezocht te hebben Surprisedops: )

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 27 maart 2009 08:30 PM
  [ # 8 ]

Daar hoef je niet voor te schamen…. als je een keer niest ben je er door heen, en ik ontmoet nagenoeg nooit iemand die"wel weet waar het ligt..

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 april 2009 01:01 AM
  [ # 9 ]

Over de voorruit : Vanaf de derde neus hebben ze een grijze rubber toegepast voor de zijkanten en boven-langs. Dit is in feite een zwarte rubber met kleurstof, die de kwaliteit van de rubber negatief beïnvloed.
Als je nu een grijze rubber hebt, is het wellicht (zeker) beter deze te vervangen door een zwarte. Dit is bij mijn auto ook gebeurd via Carglass zo’n 6 jaar terug.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juni 2009 04:17 PM
  [ # 10 ]

Ja, is een bekende tip: met een heel vuile was (overals?) meerdraaien. Een stug rubber (kan ook gelden voor new old stock) zou hiermee weer soepel worden. Zelf nooit geprobeerd, een ‘nieuw’ rubber voor de achterruit van de break ligt ongebruikt op zolder. De ruit is met het oude rubber in een andere klep gezet Confused

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 juni 2009 10:08 AM
  [ # 11 ]
Hans van de Wiel schreef:

Ik heb laatst ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat het grijze rubber van de voorruit nog goed bruikbaar is, als je het in de wasmachine wast bij 60 graden. Hierna zou het rubber weer soepel zijn. Kan iemand dit bevestigen of klopt dit niet?

Mij is geadviseerd 40 graden in bio-tex Wink

knuffel

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 juni 2009 01:15 AM
  [ # 12 ]

Ik hoor m’n vrouw nu alweer. Wat gaan die mannen toch gekke dingen doen met zo’n oude auto….

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 30 juli 2014 11:11 PM
  [ # 13 ]

Mannen goedenavond,

Ik wil ook mijn voorruit gaan vervangen. Nu is mijn vraag eigenlijk of je dan beter het voorruitrubber in de sponning kan laten zitten alvorens de nieuwe ruit te plaatsen ?

Ik heb ook nog het originele grijze rubber geplaatst zitten en die kan ik dus beter door een nieuw zwart exemplaar gaan vervangen. kent iemand de kwaliteit van de reproductie voorruitrubbers ?

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 juli 2014 11:16 PM
  [ # 14 ]

Er hoort geen zwart rubber in een Ds Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 30 juli 2014 11:21 PM
  [ # 15 ]

hehe, lak is ook zwart dus eigenlijk… Maar ik wil eigenlijk ook niet van het originele rubber af als het niet hoeft. Hij heeft nog nooit gelekt op dat rubber maar ja als je er aan gaat zitten porren dan kan dat weleens gaan veranderen…

Ga gelijk de vliegroest aan de onderste strip verwijderen als het er toch uit is en hopelijk bestaat het dakrandje nog ; )

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook