1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Oei Uitlijnen bij een gewone garage is geen aanrader….****
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 31 maart 2009 11:49 PM

Hallo allemaal,

Het gaat mij en mijn dame nog steeds goed af, ze rijd als een zonnentje en heeft nog geen grote teleurstellingen opgeleverd.

Heb toch besloten het spuiten tot volgend jaar uit te stellen gezien ik niet teveel in 1 keer wil doen (moet het een beetje spreiden anders is de lol eraf)...

MAAARRRR.. De auto trok een beetje naar links dus ik dacht laat ik de Diravi een bijstellen en kijken wat er gebeurd. Dus naar de experts ermee (dit keer Garage hydrauliqe(kwam daar overigens voor de Bdp sensor)) en die wist mij te vertellen dat hij al gekanteld stond dus misschien de oorzaak ergens anders kon liggen.

Dus ermee naar banden/uitlijn specialist(Naut) (Het begin van de ellende)
Toen ze de auto binnen zagen rijden keken ze al een beetje raar (hydraulisch??? wasda??Diravie??? Nooit van gehoord!!) Dus heb ik duidelijk gezegd :“als jullie het niet aandurven dan ga ik wel naar een citroen specialist”. Maargoed ze durfde het aan.

Lang verhaal kort… Ze hebben het stuur losgehaald die recht gezet. De wielen waar (een heeeeeel kleinbeetje spelling in zat) recht weten te krijgen door alles wat aan het wiel vast zit los te maken en recht proberen te zetten.  Gevolg : Als ik het stuur nu los laat zit ik rechts in de vangreel..ik overdrijf niet !! En het leukste is nog dat het stuur wel recht staat dus ik kan de afwijking niet meer zien.

Nu denken jullie Goh kwam hij met iets…ging hij weg met minder.

Nou…er zitten nu ook twee dikke krassen in 1 van de portieren die er voordat hij naar de garage ging niet in zaten Sad De heren weten natuurlijk van niets)

Kreeg ook nog een hele dikke rekening omdat het volgens hun heeel lang duurde om het allemaal “recht” te krijgen.

Oftwel het uitlijnen kan nog wel eens een duur grapje worden. Ga morgen naar Garage Timmer en hoop dat hij het prutswerk van die jongens kan herstellen.

Nu de reden van dit draadje: Weet iemand waar dit nog meer kan (het liefst goedkoper?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 maart 2009 11:51 PM
  [ # 1 ]

Bij een fatsoenlijke garage die ervaring heeft met het uitlijnen van CX’en. En dit is echt een klusje wat je niet goedkoop, maar goed, wil oplossen. Misschien een hele domme vraag maar had je geen garantie bij Pasman?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 31 maart 2009 11:53 PM
  [ # 2 ]

Ja…maar ik vind dat uitlijnen daar niet helemaal bij past.
Als ik een lekke band krijg ga ik dat ook niet verhalen..

Bovendien zijn die twee maanden bijna voorbij.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 maart 2009 11:57 PM
  [ # 3 ]
Rayden108 schreef:

Ja…maar ik vind dat uitlijnen daar niet helemaal bij past.
Als ik een lekke band krijg ga ik dat ook niet verhalen..

Bovendien zijn die twee maanden bijna voorbij.

Ja mijninziens hoort uitlijnen daar wel bij. De auto reed toch al niet recht toen je em kreeg? Wie weet is het slijtage in de voorophanging en dan wil je wel dat dat onder garantie gefixed wordt lijkt me.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 31 maart 2009 11:57 PM
  [ # 4 ]

Tja… bij dat soort garage’s krijg je dat.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 11:58 PM
  [ # 5 ]

Kijk eens hoe die Diravi excenter nu staat. Als hij al helemaal op het uiterste stond eerst, en nu de wielen goed staan, is het denkbaar dat ze hem wel goed hebben uitgelijnd, maar dat nu alleen de diravi excenter alleen weer naar het midden gesteld moet worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 01 april 2009 12:02 AM
  [ # 6 ]

Ik hoop stiekem ook dat dat het is.

Maar ik begrijp die diravie niet helemaal. Hij stond inderdaad al gekanteld (dus hij compenseerde al een beetje voor de linkse afwijking).

Maar ik krijg dat klote ding niet recht. Maar volgens Pasman zou het aan het uitlijnen liggen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2009 12:18 AM
  [ # 7 ]

Wat stond er precies gekanteld? Hoe het stuur precies in zijn nulstand staat is niet zo relevant, dat kan je als laatste rechtzetten. De excenter met 3 bouten, 2 om vast te zetten en een om te stellen, is wel belangrijk. Die hoort namelijk ergens ongeveer in het midden te staan als er niets krom is.

Ga anders weer even bij Hydraulique langs, dat is ongetwijfeld dichter bij je dan Abbenes.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 01 april 2009 12:36 AM
  [ # 8 ]

Nou vanuit Groningen is Abbenes dichterbij gok ik Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2009 02:10 AM
  [ # 9 ]

Tussen groningen en Abbenes is er toch wel iemand die Diravi kan stellen?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 01 april 2009 02:18 AM
  [ # 10 ]

En voor broddelwerk en ook nog schade ga je toch niet dokken Shocked  Shocked

Ik was toch zeker met de heren in conclaaf gegaan over de rekening, de krassen word een lastiger verhaal.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 april 2009 02:27 AM
  [ # 11 ]
Rayden108 schreef:

Bovendien zijn die twee maanden bijna voorbij.

Juist DAN moet je aanspraak op garantie maken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 april 2009 02:32 AM
  [ # 12 ]

De truc is om het excenter in het midden te zetten, dan het stuur recht te zetten en dan pas de auto uit te lijnen. Maar…. met speling op de besturing zal ie écht nooit 100% lekker rechtuit gaan. En die stuurspeling hoeft ie echt niet te hebben Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 april 2009 11:21 AM
  [ # 13 ]

Nu je naar een beungarage bent gegaan kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om weer langs Pasman te gaan. Dat je niet had moeten laten uitlijnen door een niet-CX specialist hadden we je wel kunnen vertellen.  Wink

Timmer heeft niet overal een even goede naam, maar ik weet niet zeker of dit ook voor reparaties geldt. Waarom zoek je niet een echt goede garage in de buurt van Groningen? (Ik weet er even geen maar er zijn vast mensen die je kunnen helpen)

Profiel  
 
Pimmus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 13-11-2008

Gepost: 01 april 2009 01:56 PM
  [ # 14 ]

je zou Bijma in Drachten eens kunnen bellen….

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 01 april 2009 02:08 PM
  [ # 15 ]

Beungarage?

Ik ga het niet op de garantie doen, ik betaal het zelf wel.
Als jullie zien wat ik al allemaal heb gekregen (ook op de garantie) dan kan ik zoeenbeetje een A4tje vol schrijven (gister nog een stuurasshoes die over de homokeneten zit)

Dus…

De diravie stond al aangepast om de afwijking naar links een beetje te verminderen. Maar toen ik zag wat het met mijn banden deed wou ik hem toch laten uilijnen. Dus zou goedkunnen nu de wielen weer recht staan dat die diravie nog steeds op compenseren voor die afwijking naar links staat.

Ik heb stiekem al een afspraak gemaakt bij timmer, puur en alleen omdat hij in de buurt zit. Ik heb geen zit om honderden kilometers te gaan rijden. Bovendien wil ik het ook gedaan hebben voor zondag (You know why Smile )

Maargoed is Bijma gespecialiseerd in citroens?

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook