1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

xm aanschaffen?
IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133

Gepost: 01 april 2009 02:47 AM

erst en vooral goeie(avond)dag iedereen,

Ik kreeg vandaag bericht van een kennis dat hij 2 xm’s had gekregen en wegens tijdgebrek/genoeg werk dat hij ze niet moest hebben en ik ze mocht hebben voor een aantrekkelijk bedrag.

1 is een redelijk recente XM break 21TD met zwart leder interieur met automatische airco en nog een hoop opties.
Deze heeft helaas wel een HD pomp die het is aan het begeven en dus elke moment kan stoppen met werken.

2 is een XM V6 met een kapotte waterpomp maar voor de rest van de eerste eigenaar afkomstig die gewoon geen kosten meer in kon steken.
Deze heeft een wit creme leder interieur, automatische airco, morettes, en een boddykit (niet echt mijn smaak maar misschien interessant voor iemand anders) en alu lemans velgen met zgan pilot sport.

Aangezien ik wel plaats heb om er even aan te werken was ik van zin om al zeker de TD aan te nemen aangezien ik er niet echt verlies aan kan maken (desnoods doe ik hem zelf wel naar de sloop).
Nu mijn vraag bestaat uit meerdere delen:

-Zou ik de V6 erbijnemen voor alle extra onderdelen? velgen…(persoonlijk vind ik het witte interieur wel mooier als het zwarte)
-Zou de HD pomp van de V6 gewoon passen op de TD?
-Ik ben niet echt een onhandige persoon, maar is het zelfs vervangen van een HD pomp wat te doen?

Momenteel rijd ik met een xantia break uit 1997 dus ik twijfel ook een beetje of het de moeite is om me bezig te gaan houden met andere auto( heb net distributie en waterpomp van xantia laten vervangen)

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 april 2009 11:38 AM
  [ # 1 ]

Ook goeiemorgen!

Klinkt goed! Maar wat we hier graag zien zijn foto’s! Dus als je daarvoor kan zorgen… Laughing

Het vervangen van een HD pomp is met enige handigheid zeker zelf te doen. Is wel e.e.a over te lezen op dit forum.
Of de HD pomp van de V6 past op de TD, dat weet ik niet. Dat hangt volgens mij van de bouwjaren af. Ik zou zeggen, kijk en vergelijk… Cool

Leuk als je dit avontuur aangaat! Hou ons op de hoogte!

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 01 april 2009 11:41 AM
  [ # 2 ]

Nou zo te horen is er voor beide dames wel een baasje te vinden hoor!
een v6 met lekke waterpomp klinkt wel weinig aantrekkelijk maar er zijn wel degelijk liefhebbers voor de bodykit combinatie Smile
Zelf zou ik ook voor de td gaan hoor. Hd pomp moet idd wel te doen zijn.

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 april 2009 11:56 AM
  [ # 3 ]

Zo een antwoorden had ik wel een beetje verwacht aangezien dit niet voor niets het citroën forum is Very Happy.
Mijn twijfel zit er een beetje in dat ik net nogal veel geld in mijn xantia heb gestoken, en ik niet echt weet of de XM een stap vooruit gaat zijn qua omkosten, ik blijf uiteindelijk maar een 22 jarige student Razz (stiekem weet ik wel dat een XM wat meer aandacht vereist).

Alsnog denk ik dat ik ze allebij zeker ga halen, het probleem is dat de HD pomp dus niet gaat passen denk ik omdat de break hydractive 2 is (als iemand me daar uitsluitsel over kan geven).

Verder beschik ik ook niet echt over een garage of speciaal gereedschap, maar ik heb de komende 2 weken geen school + goed weer dus wat klussen moet eigenlijk wel lukken Very Happy.

Ik denk dat ik gewoon de velgen van de V6 haal en de wagen dan gewoon weggeef aan de persoon die me kan assisteren met de TD-kwestie Razz, ik heb nog geen foto’s maar de V6 is echt een plaatje en ik ga mezelf nooit kunnen overhalen om deze te slopen.

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten

Gepost: 01 april 2009 12:39 PM
  [ # 4 ]

Als je de kap van de xm openmaakt, zitten er dan dunne leidingkjes of dikkere leidingen aan de veerbollen.

Dikke leidingen in combinatie met de sportstand knop naast de versnellingspook betekent hydractive.

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 april 2009 12:52 PM
  [ # 5 ]
eXaMple schreef:

Als je de kap van de xm openmaakt, zitten er dan dunne leidingkjes of dikkere leidingen aan de veerbollen.

Dikke leidingen in combinatie met de sportstand knop naast de versnellingspook betekent hydractive.

Ja de sportstand is aanwezig, was niet echt een vraag ik weet namelijk al zeker dat de break hydractive heeft en de V6 dus niet.
De vraag was eerder of de HD pomp dan nog dezelfde kon zijn.

Maar zo mooi zal het wel niet zijn vrees ik Razz

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten

Gepost: 01 april 2009 01:57 PM
  [ # 6 ]

Hoe weet je trouwens zo zeker dat de pomp aan het overlijden is??
lekkage?
Want al ie niet lekt zou je ook eens het hydrosysteem kunnen spoelen en schoonmaken.. dat maakt ook een wereld van verschil.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 april 2009 01:57 PM
  [ # 7 ]
IkKe schreef:
eXaMple schreef:

Ja de sportstand is aanwezig, was niet echt een vraag ik weet namelijk al zeker dat de break hydractive heeft en de V6 dus niet.
De vraag was eerder of de HD pomp dan nog dezelfde kon zijn.

Maar zo mooi zal het wel niet zijn vrees ik Razz

Zijn idd twee verschillende pompen.

Een goede gebruikte pomp hoeft je niet meer dan €100 te kosten

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 01 april 2009 01:59 PM
  [ # 8 ]

Ik ben heel benieuwd naar de bodykit…vooral de achterspoiler. Is het Musketier?? (naar deze achterspoiler al zo lang op zoek!!) Wink

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 april 2009 02:20 PM
  [ # 9 ]
xm_turbo schreef:

Ik ben heel benieuwd naar de bodykit…vooral de achterspoiler. Is het Musketier?? (naar deze achterspoiler al zo lang op zoek!!) Wink

Ik heb hem nog niet heel goed bekeken, ik moet er deze week toch nog zijn dus ik zal ineens een paar foto’s nemen.
Ik hoop nu niet dat ik me heb vergist over de bodykit!, maar morettes heeft die zowieso en ook een andere bumper.

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 01 april 2009 02:54 PM
  [ # 10 ]
IkKe schreef:
xm_turbo schreef:

Ik heb hem nog niet heel goed bekeken, ik moet er deze week toch nog zijn dus ik zal ineens een paar foto’s nemen.
Ik hoop nu niet dat ik me heb vergist over de bodykit!, maar morettes heeft die zowieso en ook een andere bumper.

Ben nu echt heeeeel nieuwsgierig!!!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 april 2009 02:55 PM
  [ # 11 ]

Lekker in je Xantia blijven rijden! Wink

Citroen!

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 april 2009 03:14 PM
  [ # 12 ]
DriverD schreef:

Lekker in je Xantia blijven rijden! Wink

Waarom, als je in een echte XM kan gaan rijden? Laughing  Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 april 2009 03:19 PM
  [ # 13 ]
IkKe schreef:

Nee!!  Het wiel waar de V-snaar overheen gaat is van een andere diameter.

IkKe schreef:

XM V6 heeft altijd hydractive gehad, van het begin (‘89) tot het eind (‘00)

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 april 2009 03:21 PM
  [ # 14 ]
eXpelliarMus schreef:
IkKe schreef:

Nee!!  Het wiel waar de V-snaar overheen gaat is van een andere diameter.

IkKe schreef:

XM V6 heeft altijd hydractive gehad, van het begin (‘89) tot het eind (‘00)

Aha, dan toch?
Ja ik heb de V6 nog niet echt kunnen bekijken, ik heb enkel de TD gezien toen ik er overlaatst was, maar dat was maar vluchtig.

Maar het past alsnog niet dus?

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 01 april 2009 03:35 PM
  [ # 15 ]
IkKe schreef:

Maar het past alsnog niet dus?

Nee!! Het wiel waar de V-snaar overheen gaat is van een andere diameter, het wiel op de hd-pomp van de diesel en de 4 cylinder benzine motoren zijn van een grotere diameter. van af ‘96/‘97 hebben de diesels een andere pomp gekregen en de benzine zo rond ‘94/‘95. (de 6+2 plunje pomp)

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook