2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Benzinelucht
Gepost: 15 juli 2009 12:54 PM
  [ # 16 ]

Dat hele verhaal over dat koolstoffilter lijkt me je reinste quatsch. Natuurlijk, als je dit filter vervangt zal het een poosje iets meer luchtjes buiten houden, maar het mag ook onder de motorkap natuurlijk niet overdadig naar benzine ruiken (en het lijkt me ook niet, dat de interieurventilatie zijn frisse lucht onder de motorkap weghaalt). Als ik het bovenstaande zo lees, dan lijkt het toch zijn oorzaak te vinden in de combinatie warm weer en lege tank. In een lege tank heb je meer dampvorming, ergo meer naar benzine stinkende gassen. Mijn gok is dat de tankontluchting er voor zorgt dat er meer van deze dampen naar buiten komen en dat warm weer er voor zorgt dat deze lucht minder snel verspreid in de buurt van de auto. Kortom weinig aan te doen en ik vrees zelfs dat het niet exemplarisch zal zijn voor een C4 alleen. Je kunt natuurlijk de tankontluchting afdoppen, maar die zit er natuurlijk niet voor niets…

Profiel  
 
Cyruvirus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-07-2009

Gepost: 15 juli 2009 10:47 PM
  [ # 17 ]

Het heeft inderdaad met de benzinedampen te maken in de benzinetank.
k heb wel nog het volgende vastgesteld Bij het verwijderen van de benzinedop blaast of zuigt de benzinetank lucht.
Mijn garagist heeft dit nu ook vastgesteld, en duidelijk gezegd dat dat niet normaal is.
Hij ging nu bij citroën zelf ten rade of die al van het probleem gehoord hebben. Vrijdag moet ik terug naar de garage en dan zien we wel verder.
Op het eerste zicht lijkt het dus dat de benzinedampen niet weg kunnen waardoor de benzinetank onder druk komt te staan, en zo misschien af en toe langs een verkeerde weg benzinedamp laat ontsnappen waardoor die via de ventilatie in de auto terechtkomt.
Ik laat na vrijdag wel iets weten.
Controleer bij jullie ook eens wat de benzinetank doet wanneer je de dop verwijderd.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 16 juli 2009 01:47 AM
  [ # 18 ]

Sinds kort hebben wij het probleem ook. Wat me laatst een keer opviel bij het lostdraaien van de vuldop was dat je de tank hoorde kraken. Net als of hij terug kwam in de goede vorm. Het komt inderdaad alleen voor bij een lege tank. Het is er ook maar even en vrij vlot weer weg. Er liggen geen druppen onder en hij “verbruikt” ook niet meer. De auto was vandaag bij de dealer voor een paar andere dingen nog en ik heb dit gelijk aangegeven en misschein kunnen ze er iets aan doen. Het lijkt me een verstopte ontluchting en dat de lucht ergens anders vandaan moet komen.

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2009 11:58 AM
  [ # 19 ]

Zie je wel, een probleem met de tankontluchting, de tank zuigt blijkbaar vacuum…

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 16 juli 2009 06:22 PM
  [ # 20 ]
Cyruvirus schreef:

Het heeft inderdaad met de benzinedampen te maken in de benzinetank.
k heb wel nog het volgende vastgesteld : Bij het verwijderen van de benzinedop blaast of zuigt de benzinetank lucht.
KNIP
Controleer bij jullie ook eens wat de benzinetank doet wanneer je de dop verwijderd.

idd bij het verwijderen van de tankdop stroomt er lucht IN de tank.
Tenminste….zo ervaar ik het.
Weet iemand waar de tank-ontluchting zit?

Profiel  
 
sennah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 18 juli 2009 10:49 PM
  [ # 21 ]

in het jaar dat ik ondertussen de C4 coupe rij heb ik ook een paar maal benzine lucht in de auto gehad.

vorige week zondag nog na een rit van 50 km snelweg was voor een stoplicht staande benzine te ruiken, benzine meter zat net onder halfvol.
heb de blazers harder gezet en de monding boven de middenconsole op me gericht maar toen rook ik alleen maar frisse lucht en geen benzine.
lijkt dus alsof het niet uit het motor gedeelte komt.
na aankomst op bestemming na een uurtje eens onder de auto gekeken maar niets te zien.
op de terug weg niets meer geroken, s’maandags moest hij voor de grote beurt maar ook daar is niets bijzonders geconstateerd.

lijkt me een echt C4 kwaaltje als ik de reacties lees.

Profiel  
 
Cyruvirus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-07-2009

Gepost: 08 augustus 2009 07:22 PM
  [ # 22 ]

Ik geraak ook nog geen stap verder.
De garage spreekt nu over het vervangen van de koolstoffilter en de tankstop.
Maar eerder gelezen op het forum hier is reeds vermeld dat dit niets uithaalt. Ik vind het straf dat ze bij citroen er niet in slagen om het op te lossen.

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 08 augustus 2009 07:35 PM
  [ # 23 ]

Is de tankontluchting al eens schoon gemaakt, cq gecontroleerd ?

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
C4 friend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 07-08-2009

Gepost: 09 augustus 2009 12:52 AM
  [ # 24 ]

Ook ik heb last van dit probleem maar rij op LPG (en heb natuurlijk ook een normale benzinetank). Na een eindje rijden en stevig remmen komt er af en toe een zweem van een LPG lucht de cabine in. Als ik de eerdere berichten in dit onderwerp lees, zou ik denken dat dit ergens onder de motorkap moet ontstaan? Is het koolstoffilter ter reiniging van de lucht naar de cabine? Dan zou het (tijdelijk) inderdaad minder moeten worden maar de oorzaak van het probleem is er nog ...

Profiel  
 
Cyruvirus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-07-2009

Gepost: 10 augustus 2009 03:37 AM
  [ # 25 ]

Van de week moet ik terug naar de garage met de auto.
Zal ze er dan eens over aanspreken i.v.m. de tankontluchting.

Profiel  
 
Cyruvirus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 12-07-2009

Gepost: 13 augustus 2009 12:31 AM
  [ # 26 ]

Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal.
Mijn wagen moet binnen de laatste week van augustus.
Ze gaan bij mij ook de koolstoffilter vervangen en kijken of de ontluchtingskleppen vrij zijn.
Mijn garagist heeft ook citroën gecontacteerd en daar zeggen ze dat er geen klachten over ons probleem gekend zijn….
Wordt dus inderdaad vervolgt…
Indien de werken die ze aan mijn wagen gaan uitvoeren geen oplossing hebben gebracht ga ik mijn pijlen recht op citroën richten. Desnoods betrek ik er de media bij.
Ik heb ooit een motor gehad waar ik van in het begin elektrische problemen mee had. Na 1,5jaar garage in en garage uit, was ik het zo beu dat ik een klachtenbrief naar de hoofdverdeler heb gestuurd, met kort gezegd dat zij ervoor moesten zorgen dat mijn motor eindelijk gemaakt diende te worden, ofdat ik anders met mijn verhaal naar de media zou gaan. Ineens was alles mogelijk en een paar weken later was de motor gemaakt. Er bleek een fabricagefout te zijn in de elektrische bekabeling.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 augustus 2009 01:04 AM
  [ # 27 ]

Zijn er tegenwoordig high-tech lfilters voor nodig om benzinestank uit de kabine te houden? Hoe hebben ze dat dan al die jaren gedaan dat die filters nog niet werden toegepast?! Lijkt me dus nonsens dat dat de oorzaak is van het probleem.

Benzinelucht = benzinedamp = brandbaar en ongezond. Je zou zeggen dat garagisten dat serieuzer nemen dan tot nu toe gedaan wordt… Confused

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 13 augustus 2009 12:26 PM
  [ # 28 ]
Midfriesland schreef:

Benzinelucht = benzinedamp = brandbaar en ongezond. Je zou zeggen dat garagisten dat serieuzer nemen dan tot nu toe gedaan wordt… Confused

Ze nemen het probleem serieus bij mijn dealer, alleen kunnen zij het probleem niet reproduceren. Zij ruiken geen benzinelucht. Ik moet wel zeggen dat sinds ik de laatste keer bij de dealer geweest ben voor dit probleem (en ze alle leidingen nagekeken hebben die met de benzinetank te maken hadden) ik het op de terugreis van de dealer nog even geroken heb, maar het de laatste paar weken maar één enkele keer voorgekomen is..

Dus ik gok erop dat citroënmonteurtje dicht in de buurt zit van de oplossing van het probleem.

citroënmonteurtje schreef:

Is de tankontluchting al eens schoon gemaakt, cq gecontroleerd ?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 13 augustus 2009 02:15 PM
  [ # 29 ]

Is de afdicht ring (plastic en de rubberen) al eens vervangen ? Het wil hier ook nog wel eens lekken.


Meestal wordt dit wel gecontroleerd, als het gebeurt is, dan blijft ik bij de tankontluchting

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 13 augustus 2009 03:09 PM
  [ # 30 ]
citroënmonteurtje schreef:

Is de afdicht ring (plastic en de rubberen) al eens vervangen ? Het wil hier ook nog wel eens lekken. Meestal wordt dit wel gecontroleerd, als het gebeurt is, dan blijft ik bij de tankontluchting

Ja, dit hadden ze de eerste keer vervangen. Er zat wat “zweet” tussen de rubbers en de aansluitingen. De laatste keer hebben ze ook de ontluchtingsleiding helemaal nagekeken op lekkages en verstoppingen.
Nu komt het een heel stuk minder vaak voor.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook