4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
octopus aanschaf en montage
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 07 juli 2009 12:04 PM
  [ # 46 ]
BunnY schreef:

Maar als het de hoogteregelaar zou zijn, zou hij dan slechts lekken als ik hem van rijhoogte verzet (dus van boven naar beneden)?

Ja dat kan zomaar (zelf meegemaakt). De hoogteregelaar heeft ook 2 retouren…

Edit: zal hem de volgende keer dat ik op tijd gedaan heb, hem nog eens op de bruggen zetten en eens goed kijken terwijl iemand hem even qua hoogte verzet. Dus eventuele tips waarop ik moet letten/kijken zijn zeer welkom Smile

Brug maakt het veel makkelijker! Ja, inderdaad gewoon hulpje om hem van stand te veranderen en precies te zien waar het vandaan komt. Eerst ook alles even schoonmaken, anders zie je wel smurrie maar er was al smurrie dus dat zegt dan zo weinig… Smile

2CV 1985

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 juli 2009 10:35 PM
  [ # 47 ]

Ik bedacht me daarstraks op het werk trouwens nog iets. Een octopus van een BX heeft toch een deel retour van de LHM en een stuk luchtretour?

Moet je die luchtretour eigenlijk aansluiten? Want dat komt toch ook ‘gewoon’ in het vat terecht? Als je die nu los laat hangen aan de veerpoot en enkel de retourleiding vervangt (door vb benzineleiding). Werkt dat ook of denk ik nu net iets te simpel?

Groeten,
Pieter

PS: zal morgen dan eens wat remmenreiniger gaan halen (is dit een dure bedoeling? ).

PS2: ik heb het over oprijbruggen. Want mijn Citroën-kerel neemt zijn telefoon niet op (is op vakantie Sad denk ik) en dus is de brug niet beschikbaar. Maar morgen heb ik én vroeg gedaan én heb ik mijn kleine broer als slachtoffer gevonden om dat kleine hendeltje te bedienen Wink . Dus hopelijk zien we waar die LHM uit komt Smile . En véél foto’s (in plaats van filmpje) helpen misschien ook wel om samen met jullie hier het lek te lokaliseren Very Happy (is echt vervelend dat die octo nu kapot ging, anders kon ik er volgende week mee naar de keuring en eindelijk rijden Sad )

PS3: inderdaad, dat schema zegt wel duidelijke welke leiding van wat naar waar loopt. Alleen spijtig dat er geen enkel schema is dat me vertelt langs waar het van waar naar waar loopt. Maar dat zal hopelijk zichzelf wel uitwijzen zeker Confused .

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 juli 2009 12:05 AM
  [ # 48 ]

Ik ben net met mijn broertje eens gaan kijken onder de auto… wel. Het lekt inderdaad daar bij de hoogteregelaar. Maar het enige dat ik zie is een klein stroompje LHM (en nog niet altijd). Kan dus inderdaad even goed uit de hoogteregelaar als uit de leiding komen (wel grappig eigenlijk hoe die hoogteregelaard bediend wordt Very Happy Zag ik nu voor de eerste keer).

Ik ga dus afwachten tot mijn Citroën-kerel terug te bereiken is en er dan samen naar te kijken want ik zie me op het eentje niet meteen in staat/genoeg lef hebben om daar aan te beginnen. Ik heb maar schrik dat ik het niet ga kunnen afmaken.

Tsjah, dan wordt het maar een paar weekjes later tot ik kan rijden Sad

Vooral vervelend dat niet elke leiding apart is maar dat het samenkomt in een blokje waar je niet aan kan (denk dat ik het gevonden heb maar ben niet zeker, zit het daar onder die hoogteregelaar ergens?)

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 08 juli 2009 01:41 AM
  [ # 49 ]

kijk even aan welke kant van de hoogteregelaar de lekkage is..

De retourleiding (die dus belast wordt met hoog->laag acties) zit precies aan de andere kant. Als je je voorwielen met stuur naar links parkeert kun je er net achterlangs kijken (hoogste stand is makkelijker). Er zat bij mij een slangeklemmetje op, die zat niet zoals ik wilde dus na beter bevestigen was ie lekvrij.
Anderhalf uur rotzooien, 0 euro uitgegeven Smile


Ohja, en niet in hoogste stand klussen. Je zal maar met je vingers daar zitten terwijl je auto opeens besluit om druk te verliezen. Beter even op een bokje zetten.

2CV 1985

Profiel  
 
Citrophilips
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2009

- BX BX GTi 4X4
- BX BX 14 Deauville
Gepost: 27 augustus 2009 08:38 PM
  [ # 50 ]

Hoi,

Ja, als je dood wilt, moet je onder een hydraupneumatische Citroën gaan liggen en de motor af (laten) zetten…

Altijd netjes op blokken e.d. zetten op de juiste plekken onder het châssis.

M’n BX 14, na prima dienst gedaan te hebben tijdens de vakantie gedurende een paar duizend kilometers, verliest nu opeens razend snel z’n groene bloed…

Ik ga ook maar zoveel mogelijk retourslangen en de octopussen (octopi?) vervangen. M’n schoonvader heeft een smeerkuil. Die zal blij zijn met een BX in de tuin Wink

Hoeveel uur ben je bezig met zo’n klus? Is er speciaal gereedschap nodig?

Groetjes,

Citro

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 27 augustus 2009 08:42 PM
  [ # 51 ]

Hoeveel uur ben je bezig met zo’n klus? Is er speciaal gereedschap nodig?

Hoelang je er mee bezig bent, kan ik niet inschatten. Duckservice in Bad Bentheim (duckservice.nl) heeft het voor mij gedaan. Ze hebben 7 uurtje ofzo gerekend. Ze hebben dan wel alle slangen met klemmen (8mm) vastgezet.

De octo die ik daar heb gekocht, koste zo;n 68,50 euro. Een mooie prijs volgens mij. Bij een citroen dealer betaalde ik voor dezelfde octo 100 e.

succes!

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 27 augustus 2009 08:43 PM
  [ # 52 ]

Bij Hegru zijn ze er een goede 2 uur mee bezig geweest…

Voor 190,- euro is die vervangen en heb je de handen niet moeten vuilmaken. Vooral omdat het een k*tklus is naar het schijnt Confused .

Is maar een advies natuurlijk Smile

Profiel  
 
Citrophilips
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2009

- BX BX GTi 4X4
- BX BX 14 Deauville
Gepost: 27 augustus 2009 08:51 PM
  [ # 53 ]

Waouh, dat is snel geantwoord. Bedankt !

Ik woon in Frankrijk, en hier wordt de BX gezien als een oude rammelkast. Het is moeilijk om een geschikte garageman te vinden.

Gelukkig zijn er wel BX-enthousiastelingen, maar toch niet bijster veel.

Ik zou het het liefst zelf doen, enerzijds omdat ik die klussen (zelfs rotklussen) leuk vind, anderzijds omdat je dan ongeveer zeker bent dat het goed gedaan is. En voor dezelfde prijs en meer eigen tijd kun je dan meer retourslangen vervangen, zodat het beestje er weer tegen kan.

Groetjes,

Citro

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 27 augustus 2009 09:01 PM
  [ # 54 ]

Dat is natuurlijk waar… zeker als je jezelf capabel genoeg vind om het te doen.

Hij heeft in elk geval precies geen dingen afgebroken om de octo te vervangen Wink

Profiel  
 
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-10-2006

- BX Biarritz
Gepost: 28 augustus 2009 01:47 AM
  [ # 55 ]

Ik zou het het liefst zelf doen, enerzijds omdat ik die klussen (zelfs rotklussen) leuk vind, anderzijds omdat je dan ongeveer zeker bent dat het goed gedaan is. En voor dezelfde prijs en meer eigen tijd kun je dan meer retourslangen vervangen, zodat het beestje er weer tegen kan.

Als je de tijd en ruimte hebt om het zelf te flikken, is dat natuurlijk wel tof. Zelf heb ik het begin april door een citroen dealer laten doen. Compleet ruk, kabels schoten los waardoor ik nog steeds niet in mijn bxje kon rijden.

Vervolgens in contact gekomen met duckservice. Zij hebben een originele citroen octo opgezocht en deze erin gezet*. Vervolgens overal met slangklemmen van 8 mm vastgezet. Alles zit nu al weer een paar duizend km’s goed vast en de BX veert zoals ze nog nooit gedaan heeft. (ff afkloppen) Een tip dus, die slangklemmen.

*Duckservice sprak over namaak-octo’s die nog minder stevig dan de originele octo’s zouden zijn. Zelf weet ik niet of er echt namaak octo’s bestaan, maar je zou er even op kunnen letten.

Verder noemt in dit draadje iemand de mogelijkheid om de octo te verplaatsen zodat je er bij een eventuele lekkage beter bij kan. Misschien is dat ook een optie.

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 augustus 2009 02:07 AM
  [ # 56 ]

slangenklemmen (of zoals ik heb gedaan met tywraps) scheeld inderdaad wel om afglijding te voorkomen en voor een betere afdichting.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 28 augustus 2009 11:46 AM
  [ # 57 ]

Dat laatste ga ik onthouden als er bij mij een, hout vasthouden, zou loskomen Smile

Profiel  
 
Citrophilips
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 26-08-2009

- BX BX GTi 4X4
- BX BX 14 Deauville
Gepost: 28 augustus 2009 11:50 AM
  [ # 58 ]

Hoi,

Ik ga dan ook van de gelegenheid gebruik maken om de veerpoten aan de voorkant te vervangen. Die zitten totaal vast…

M’n onderdelen bestel ik bij m’n locale Citroën-agent. Het is een BX 14, dus zonder stuurbekrachtiging; als eerste oefening is dat al iets. Daarna kan ik doorgaan met m’n GTI en GTI 4x4 Smile

Groetjes,

Andreas

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 28 augustus 2009 12:57 PM
  [ # 59 ]

a,s maandag ook maar een afspraak bij hegru gemaakt en de ( kleine )octopus maar laten vervangen, lijkt me de weg van de minste weerstand

auto op bokjes en dan gaan liggen klooien op straat lijkt me helemaal niks.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 augustus 2009 01:12 PM
  [ # 60 ]

het is ook niks Laughing  maar heeft mij destijds een ritje hegru en 90 euro gescheeld Cool

Ik had hem (met hulp van LJ) binnen 4 uur vervangen (incl koffie pauze en nieuwe kopen bij de dealer)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook