8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
De X1 van Rogier - Stuurkogels vervangen?
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 14 februari 2016 04:37 PM
  [ # 106 ]

Ergens ook wel relaxed, die fiscale winterstalling. Op gemak de middenconsole aangepakt.

Na flink zoekwerk uiteindelijk gekocht:
- Motip Bumperspray Midden Grijs - héél donker, niet gebruikt
- Colormatic Midden Grijs en Grijs - de eerste bleek het lichtste én heel dicht bij de oorspronkelijke kleur van de console te komen (binnenzijde en onderkant waar de stoelen altijd het zonlicht hadden tegen gehouden).
- Colormatic Zijdeglans 2K Blanke lak (even geen link, want die klopte niet en wordt nu hersteld daar).

Zonder blanke lak was ‘t wel héél mat, leuk voor bumpers, niet vergeleken met bv. rest van dashboard. Nu misschien wel erg nieuwe glans, maar staat voor mijn gevoel prima. Ook meteen de truc van de bestuurdersstoel herhaald op de passagiersstoel:
- Hoes uitgewassen na 15 jaar trouwe dienst
- En vooral ook: 2cm zachtschuim voor de zitting op maat gesneden.
Dan zit je weer Frans zacht i.p.v. op een doorgezeten hangmat cool smirk

Ook handig: de Praxis compressor. Gewoon thuis even de banden op spanning checken, zonder in de rij te staan bij Mr. Shell of anderen. Bedrag haal ik er als consument vast niet uit, maar is wel een stuk relaxter.

Op naar het nieuwe seizoen, en avant GSA!

Afbeelding Bijlagen
GSA Interieur.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 14 februari 2016 05:35 PM
  [ # 107 ]

Netjes, blijft nu ook langer goed want het plastiek zit ingepakt, gaat niet verder verouderen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 14 februari 2016 10:16 PM
  [ # 108 ]

Ziet er weer netjes uit Rogier

Om doorzakken van de stoelen te voorkomen heb ik tyrips door de veren gespannen.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 03 april 2016 09:07 PM
  [ # 109 ]

Gisteren met veel plezier onze vuurdoop in het klassiekerrallygebeuren: Le Petit Pressé. Zeker in de ochtend ging het erg goed: bovenste helft van de uitslag zelfs. In de middag konden we dat door wat foutjes (Gouda in…) en onervarenheid (oh je hoeft het doodlopende gedeelte van Pijl 3 dus niet te rijden) niet herhalen, maar de lol was er weinig minder om cool smirk

Wel vielen drie verbeterpunten voor de GSA op:

1 - Linkerachterlicht deed niets hoorden we achteraf. Bleek de hele lampjeshouder uit het armatuur getrild, oeps. Netjes vastgeklikt en klaar.

2 - Vaak stottert de GSA bij optrekken rond/vanaf de 4000 rpm. Zowel bij eerste als bij tweede trap van carburateur, daarin zit het verschil dus niet. Soms ook bij constant rijden rond de 4000-4500 rpm. Van Bemmelen heeft vorig jaar hiervoor al de bobine vervangen (Bosch Blue dacht ik) en de ontstekingsmodule, wat iets hielp maar niet veel. Kan dit bv. opgelost rubber zijn als er ooit niet-echte RON98 met 5% ethanol getankt is? Waar zou ik dit verder moeten zoeken? PBO heeft al de benzinepomp nogmaals vervangen.

3 - En sinds de winterstalling schudt de auto bij feller remmen door elkaar, vooral de laatste meters voor stilstand is dit erg goed voelbaar. Vorig jaar nieuwe blokken erop gedaan en alle remzuigers los gehaald - zou dit het na de winterstalling weer zijn??

Heb punt 2 en 3 uiteraard ook graag voor de echte Pressé opgelost Smile

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 april 2016 10:45 PM
  [ # 110 ]

vlotter-vlotternaald of vacuumvervroeging (darmpje gescheurd of gewoon lek)

remmen zul je eerst even moeten bekijken, alles nog vast, roest aanwezig op de schijf…..

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 april 2016 11:30 PM
  [ # 111 ]

Punt 2: Bij veel ontstekingen “verschuiven” de contactpuntjes iets tov elkaar door de vacuumvervroeging. Dan kunnen de puntjes bij een veel voorkomende toerental/balstingscombinatie iets meer inbranden dan op andere plaatsen. Probeer eens nieuwe puntjes?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 april 2016 11:40 PM
  [ # 112 ]

Heeft ie niet al elektronische ontsteking?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 april 2016 03:34 AM
  [ # 113 ]

Een X1 heeft een 1299 en die heeft idd elektronische ontsteking.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 13 april 2016 11:36 PM
  [ # 114 ]

Inderdaad elektronica aan boord - die zijn vorig jaar i.v.m. het hikken al vervangen: bobine en transistormodule.

Nu gedaan:
- Carburateur schoon geblazen (leuk eigen compressor in huis Cool )
- Benzinefilter bij tank/subframe: niet gevonden
- Benzinefilter in tank (bij vlotter): ook niets
- Benzinefilter voor carb: zit er wel, maar geen idee hoe oud Smile
- Afvoerslang bij tankdop: volledig verstopt, open geprikt en volgende tankbeurt dus eerst half litertje spiritus erin
- Vacuumslang: bij blazen vanaf carbu-kant veel weerstand, zuigen veel minder (da’s goed toch)
- Remmen: het LHM verdeelblok achter de remschijven was erg vochtig. Wartels voorzichtig aangedraaid, alles schoongemaakt - nu opletten of het droog blijft daar, LHM op remschijven kan natuurlijk vreemde effecten geven

Shopping list voor dit weekend bij GS/A-magazijn:
- Bougies, zijn alweer 10.000km en paar jaar oud
- Benzinefilter
- Luchtfilter (ze zijn er bij de club weer, huidige is oud en vuil!!)
- En misschien weer litertjes olie en oliefilter (altijd lastig bij lage jaarkilometrages van zeg 4.000 km per jaar: toch jaarlijks verversen of iedere twee jaar)?

Verder nog checken
- Remschijven op roest/vuil (misschien remblok-residu op schijven)?
- Schijven krom (komt dat voor bij GSA?)?
- Remklauwen anders nogmaals gangbaar maken (misschien eens helemaal eraf halen, heb ik nog nooit gedaan…)

Afbeelding Bijlagen
GSA Benzineslang.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 april 2016 10:40 AM
  [ # 115 ]

Goed bezig Rogier Smile

Fijn dat er weer luchtfilters te krijgen zijn! Wie weet slaag ik op CitroMobile komende maand.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 april 2016 06:24 PM
  [ # 116 ]

Direct na de tank hangt gewoonlijk een groot benzinefilter in twee rubber bandjes.

Die verstopte tankontluchting kan trouwens hele vage klachten hebben gegeven. En LHM op de remschijven kan ook heel goed dat schudden bij het remmen verklaren ...

Als de elektrode-afstand van de bougies niet klopt willen ze ook wel eens dwars gedrag gaan vertonen. Bij brakke bougiekabels idem.

Afbeelding Bijlagen
Filter.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 14 april 2016 10:01 PM
  [ # 117 ]

Niet alle types GSA hebben daar een brandstoffilter.
Met het “gaatje” wordt de waterafvoer in de tankopening bedoeld.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 juni 2016 04:28 PM
  [ # 118 ]

De GSA heeft vorige maand Le Citron Pressé met maar 1 echt probleem overleeft: halverwege de middag van de eerste echte dag, was het sputter-sputter-uit bij het optrekken na een kruising. Nogmaals starten, klein stukje rijden, sputter-sputter-uit. Choke erbij, iets langer rijden en weer sputter-uit. Hm, iets met benzinetoevoer dus?

Onder de kap: benzineslang vanaf de pomp los bij het filter, starten = dikke straal benzine. Die deed het dus cool smirk

Het nieuwe filter zag al wel wat zwartig, vreemd want dat was net nieuw… Gelukkig bleken deelnemers Antoon en Willem een filtertje in de juiste maat te hebben: starten, lopen en blijven lopen weer. Waarschijnlijk was er op het keienpad voor het euvel, een stukje roest of zo losgeraakt in de tank en door de vlotter gekomen.

Wel reden om nu thuis op het gemak de tank onder de GSA uit te halen: leeg en schoon dat ding van binnen! Ook omdat we bij bochten naar links vaak benzine roken, dus ergens een lekje in de slang of de tank.

Afijn, vandaag eindelijk het ding er onder uit en da’s wel schrikken qua roestigheid. Zie de foto’s, is dit nog te redden (want iedere GSA tank is nu zo slecht), of is dit “niet tobben maar vervangen”. Helaas gisteren geen tijd om naar de magazijndag van de vereniging te gaan.  stupid
Wel grappig om nog een half vlotterrubber en het filtertje dat onder de vlotter hoort terug te vinden in de tank huh

Sowieso gaat er een compleet van binnen gesealde en van buiten in RX5/RX10 gezette tank onder straks! Vraag is alleen: deze of andere?

Afbeelding Bijlagen
GSA Tank 01.jpgGSA Tank 02.jpgGSA Tank 05.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 juni 2016 04:29 PM
  [ # 119 ]

Meer plaatjes…

Afbeelding Bijlagen
GSA Tank 03.jpgGSA Tank 04.jpgGSA Tank 06.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 juni 2016 04:30 PM
  [ # 120 ]

Laatste plaatjes…

Afbeelding Bijlagen
GSA Tank 07.jpgGSA Tank 08.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
 
8 van de 14
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook