12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
De X1 van Rogier - geschakelde +12V ?
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 27 juli 2018 10:06 PM
  [ # 166 ]

Hm dan toch niet? Zie mijn specialist zo’n fout niet gauw maken, maar iedereen kan zich eens vergissen natuurlijk.

Welke dan wel?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 27 juli 2018 10:09 PM
  [ # 167 ]

Oeps dubbellll

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39504
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 27 juli 2018 10:09 PM
  [ # 168 ]

Je hebt een bobine nodig met een lage weerstand. Rode bosch,

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 27 juli 2018 10:10 PM
  [ # 169 ]

Hmmm toch morgen eens bellen dan voor een juiste nieuwe

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2709
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 28 juli 2018 11:14 AM
  [ # 170 ]

Ik heb destijds de Draak aangepast naar elektronische ontsteking, toen werd de originle (zilverkleurige) bobine met voorschakelweerstand ook erg warm. Met een originele rode voor elektronische ontsteking niks meer aan de hand.
Ondanks dat ik nog nooit een bobine stuk heb gehad, heb ik er wel altijd eentje reserve bij me. Daarnaast heb ik ook altijd een extra ontstekingsmodule bij me, want die dingen geven ook nog wel eens de geest. Ook nieuwe. Twee keer meegemaakt, beide keren Bosch. Die van Ducellier heb ik nog nooit stuk gehad.
En let op dat een nieuwe module met voldoende koelpasta op het koelplaatje wordt gezet, anders gaat ie sowieso niet lang mee.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 28 juli 2018 12:02 PM
  [ # 171 ]

Net weer eenvoudig thuisgekomen, de dame was vannacht natuurlijk lekker afgekoeld. Gewoon zoals altijd met de geldende maximumsnelheden naar Eindhoven gereden, ook daar niet afgeslagen maar oeffff die bobine is wel heet dan. Blijkbaar was de 30+ graden (ja ook in de UK) gisteren de druppel?

Nu op zoek naar de juiste bobine. De verdeler (A of B) mag allebei heb ik uitgevonden. Al kan die gebruikte uit het magazijn natuurlijk nog steeds een euvel geven, maar ja, kan een verdeler een bobine oververhitten???

En Murphy stroke again: ik had een module bij me als reserve, een verdeler + kap maar natuurlijk net geen bobine Wink

Gr. Rogier

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2709
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- Berlingo 1.9d 600 (met zijdeur)
Gepost: 28 juli 2018 01:21 PM
  [ # 172 ]

De oranje/rode bobine’s die origineel bij de 1299 zitten zijn van prima kwaliteit. De verdelerhuizen ook. Ik heb er nog nooit eentje stuk gehad ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39504
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 28 juli 2018 05:36 PM
  [ # 173 ]

Heb je een foto van de nu gemonteerde bobine?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 29 juli 2018 10:11 AM
  [ # 174 ]

Is weinig aan te zien. Nummer aan onderzijde was niet meer leesbaar. Enige clou: Ducellier en 1,1 ohm en oranje tongue rolleye

Afbeelding Bijlagen
BobineOranje_(1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39504
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 29 juli 2018 10:15 AM
  [ # 175 ]

Die oranje is de goede voor de elektronische ontsteking Rogier. Die werden zelfs in de BX nog gebruikt en ik heb ze ook wel gebruikt om een SM mee om te bouwen. Zo’n blauwe bobine hoort niet op een elektronisch ontsteking zoals op de gsa. Op facebook zag ik trouwens weer een heleboel onzin voorbij komen…

 

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 09 februari 2019 06:17 PM
  [ # 176 ]

Tijd hier niet geweest, weinig tot niet met de GSA gereden ook sinds de bobinewissel. En niet meer met 30+ graden ook buiten, dus geen idee of dat nu wel goed zou gaan. Nu in de kwartaalschorsing, dus tijd voor kleinere garageklusjes.

Eentje is de modernere radio eens goed aansluiten, dus netjes met zowel de aanwezige constante +12V als met een nog aan te leggen geschakelde +12V. Vraag is: waar die laatste vandaan te halen? Dacht eerst aan de zekeringenkast (is zelfs nog ruimte voor extra zekering), maar daar is alle aanvoer constant 12V óf al geschakeld (mistlichten). En de aansluitingen bij het contactslot zijn niet te zien, zelfs al lig ik op mijn rug onder het stuur Shocked

Hoe dit netjes te doen:
a. Toch ergens bij het contactslot komen (hoe?) en daar een geschakelde +12V aftakken met zwevende zekeringhouder?
b. Ergens bij het instrumentenpaneel een geschakelde +12V vinden en die gebruiken als schakeldraad naar een relais op een (gezekerde aftakking van) de normale radio-aansluiting?
c. Andere optie die ik even over het hoofd zie? De aansteker zit helaas ook op constante 12V (zou ik ook liever op geschakelde 12V willen, maar hoeft niet per se).

Dank weer!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
wim V8
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1048
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 10 februari 2019 10:57 AM
  [ # 177 ]

12v + naar bobine is geschakeld.

Gr. Wim.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 10 februari 2019 11:03 AM
  [ # 178 ]

Ach natuurlijk, dank je Wim!

En anders de optie met het relais (Facebook GS/A-groep idee) proberen, klinkt ook niet onlogisch.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39504
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 10 februari 2019 12:58 PM
  [ # 179 ]

De geschakelde plus naar de bobine zou ik niet gaan gebruiken. Je kunt dan beter de voedingsdraad naar de schakelaar van de kachelblower of de achterruitverwarming gebruiken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1112
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
Gepost: 11 februari 2019 08:08 PM
  [ # 180 ]

Vandaag gezocht naar geschakelde plus, van bijv. de schakelaar van de achterruitverwarming maar is me nog niet gelukt. Vooral omdat ik tijdens de multimeterzoektocht ontdekte dat geen enkele op het contact geschakelde verbruiker nu meer werkt: achterruitverwarming niet, kachelblower niet, etc. En de zekering is heel (wisselen met andere 16A zekering werkt bij andere groep wel).
Enige losse draden die ik zie vanaf boven kloppen: witte 4-polige stekker (van niet gemonteerde achterruitenwisser en -sproeier) en zwarte 2-polige (voor de hier niet in zittende Econometer-schakelaar).
Onderin zie ik wel een gele draad met paarse stekker los liggen. Maar kan niet zien waar die in zou moeten horen.

Iemand een idee wat hier aan de hand is??

Afbeelding Bijlagen
GSA_Dashboard_Bedrading_01_(1).jpgGSA_Dashboard_Bedrading_02_(1).jpgGSA_Dashboard_Bedrading_03_(1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, BMW 325Ci Cabrio 2006, Mazda 6 Sportbreak 165AT
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook