























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik moest wel een half uurtje wachten maar ik was rond half elf en dan is het volgens mij spits. Maar er waren auto’s en koffie dus het was prima.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Dat verschilt per dag en per station. Ik heb er eens om 07:30uur al gestaan en was pas tegen 10:30 uur aan de beurt. Het kan er druk zijn!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Hey Peter,
Gefeliciteerd met de aankoop… ziet er goed uit!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
par eXeMple! schreef:Peteryed schreef:Wat een prachtige auto zeg.
Ik las dat je hem zelf vanuit Frankrijk hebt gereden? Hoe heb je dat gedaan met het kenteken. Heb je op Frans kenteken gereden of een eendaagse kenteken? In Frankrijk staan namelijk vaak mooie CX-en.
Gewoon op Frans kenteken.
2 dingen even regelen:
- 2 weken ontheffing voor MRB en BPM (site belastingdienst)
- tijdelijke verzekering op kenteken/chassisnummer
Dat is erg mooi dat dit zo kan. Doet iedere verzekeringsmaatschappij dat of is daar een speciale voor? Zo wordt het CX importeren steeds interessanter.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De meeste verzekeringsmaatschappijen doen dit niet. Maar zgn. klassiekerverzekeringen vaak wel. Mits je de definitieve verzekering dan ook bij hun afsluit.






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:
En als ‘t goed is, is ze klaar voor de APK dus die kan ik bij de RDW meteen laten doen…
Hmmm… weet je zeker dat je de apk bij de rdw wil laten doen Aan de andere kant: het is wel een mooie controle om te zien of ze ” goed” kunnen keuren bij VdL
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik laat het liever bij een specialist doen. Als een lampje onderweg is losgetrilt zie het RDW niet even snel een klusje van drie minuten uitvoeren. Die keuren hem eerder af
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Even ter info: wat zijn nu (ongeveer!) de kosten tegenwoordig van import uit La douce France:
- treinkaart = afhankelijk bestemming 100-200 euro
- hotel + paar maaltijden = 150 euro
- tol = 20 - 50 euro
- tijdelijke verzekering = 100 euro??
- de genoemde vrijstelling MRB/BPM - niets???
- invoeren = 100 euro??
- apk = normaal onderhoud, niet meetellen dus
Totaal zou ik dan rond de 500-600 euro uitkomen. Klopt dit met jouw ervaring PE (en Ree die vast meeleest ) ?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn afstand was ruim 500 km. In totaal 1600 km benzine (1 auto heen, 2 auto’s terug) is ruim €200, met tol €250.
Geen hotel, verzekering gratis (ik was reeds klant), geen BPM, 1 maand MRB kwijtgescholden
Invoeren €100, 2 kentekenplaten €25.
Bij elkaar dus zo’n €400 en daar komt dan APK en andere initiele kosten van een tweedehands auto bij. Ooh ja, en het eten in dure wegrestaurants
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Rogier Verhoef schreef:Even ter info: wat zijn nu (ongeveer!) de kosten tegenwoordig van import uit La douce France:
- treinkaart = afhankelijk bestemming 100-200 euro
- hotel + paar maaltijden = 150 euro
- tol = 20 - 50 euro
- tijdelijke verzekering = 100 euro??
- de genoemde vrijstelling MRB/BPM - niets???
- invoeren = 100 euro??
- apk = normaal onderhoud, niet meetellen dusTotaal zou ik dan rond de 500-600 euro uitkomen. Klopt dit met jouw ervaring PE (en Ree die vast meeleest
) ?
Een CX rijdt niet op lucht hoor zeker niet met zo’n lange rit.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ree schreef:Mijn afstand was ruim 500 km. In totaal 1600 km benzine
Bij elkaar dus zo’n €400 en daar komt dan APK en andere initiele kosten van een tweedehands auto bij. Ooh ja, en het eten in dure wegrestaurants
![]()
Ree
vivre d’amour et d’eau fraîche ??





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
BunnY schreef:Ree schreef:Mijn afstand was ruim 500 km. In totaal 1600 km benzine
Bij elkaar dus zo’n €400 en daar komt dan APK en andere initiele kosten van een tweedehands auto bij. Ooh ja, en het eten in dure wegrestaurants
![]()
Ree
vivre d’amour et d’eau fraîche ??
Nou, ik had de Steak Hachée bij de Autogrill toch niet willen missen…





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Maar voordat ik het vergeet: heel erg gefeliciteerd! Alweer zo’n mooie auto in Nederland, en het bewijs dat de eerste ingeving altijd de juiste is.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Morgen naar de RDW ermee, duimen maar!
Al heb ik er wel het volle vertrouwen in
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3