hallo,
Na 2 bx’en te hebben gehad en 5 jaar in een passat te hebben rondgereden , zou ik terug naar een citroen willen gaan maar dan met een cx ipv een bx ,en er deze zomer mee door frankrijk en italie rondtrekken ; ik vroeg mij nu af wat de prijs was van een cx die redelijk goed in orde is (hiermee bedoel ik , ni al te veel roest en door de technische controle in belgie geraken) . Verder weet ik ook niet goed of ik voor een diesel of een benzine versie zou gaan. De 2500 gti lijkt mij de leukste maar heb er geen idee van wat deze verbruikt. suggesties ?
Sigmund.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nou Sigmund, ik kan je uit ervaring vertellen dat je voor een heel leuke uitdaging staat.
Blader eerst een door de draadjes van Ree en van mij, waarin we op zoek zijn naar een CX.
Je staat voor een hoop keuzes: diesel/benzine, serie 1/serie 2, uitvoeringsniveau, turbo’s, en niet te vergeten prijs en kwaliteit. Dus lees, stel vragen en zoek op marktplaats, leboncoin, webmycar, autoscout, kapaza, etc. etc.
Succes! Ben benieuwd welke kant het op gaat!
Ik ga Ree zijne zoektocht op mijn gemak eens lezen , maar ik zou liefst wel een cx van de 2 de serie willen , in belgie zou ik dan dit jaar nog belastingenmoeten betalen , maar vanaf volgend jaar bijna (61 euro inschrijving en 30 jaarlijkse rijtax) niet meer , ten minste als het één is van 1985 ,wil wel geen witte en geen plastieke latten op de achterruit. Ik laat mijn voorkeuren nog weten

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Sigmund schreef:Ik ga Ree zijne zoektocht op mijn gemak eens lezen , maar ik zou liefst wel een cx van de 2 de serie willen , in belgie zou ik dan dit jaar nog belastingenmoeten betalen , maar vanaf volgend jaar bijna (61 euro inschrijving en 30 jaarlijkse rijtax) niet meer , ten minste als het één is van 1985 ,wil wel geen witte en geen plastieke latten op de achterruit. Ik laat mijn voorkeuren nog weten
tja ik zou gaan voor een 2 liter of eeen 2.2trs welke prijs had je in gedachten… meeste mensen die een cx willen weten dat een goede vinden geld kost… vermits het subframe in belgie ongelast moet zijn… anders kom je der niet mee door de keuring…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
ik heb er net één te koop gezet !
http://www.2dehands.be/citroen-cx-2500ie-pallas-58050483.html
grtz ziggy
Huh?, al verkocht? Da’s dan een van de snelste ooit!
nieuwe link, staat ook op dit forum bij te koop.
http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/16678126/Citroen_cx_2500IE_pallas.html
grtz ziggy

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
tussen wat je zoekt en wat je uiteindelijk koopt zit dikwijls een verschil….... ik kan het maar voorstellen hé.
grtz ziggy

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V