Wondarweld voor een scheurtje in het onderblok
Andries
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 115

- ID/DS ID20F break
Gepost: 05 april 2009 02:07 AM

Een poging gedaan om een scheurtje in mijn onderblok te dichten. Gekozen voor Holts Wondarweld. Alles exact volgens de instructies gedaan. Koelvloeistof afgetapt, water erin, afgetapt, water erin, dit een flink aantal keren herhaald. Wondarweld rechtstreeks in het blok (onder de thermostaat), afgevuld met water, motor gestart.

“MOTOR LATEN DRAAIEN TOT DE LEKKAGE STOPT”

Helaas, het lekken stopte niet. Het is weliswaar minimaal (het blok wordt nat aan de buitenkant, zonder echt op de grond te lekken), maar ik wil het graag dicht hebben. Ik bedenk me nu het volgende: Had ik misschien een tijdje met water moeten rijden alvorens Wondarweld erin te gooien. Voorwaarde is namelijk dat er absoluut geen koelvloeistof in het blok mag zitten, daar contamineert het produkt mee. Maar in het scheurtje zat misschien nog wel een restantje koelvloeistof. Ik heb de motor namelijk tijdens het spoelen niet gestart / warm laten worden.

Volgens de gebuiksaanwijzijng had ik het allang weer moeten aftappen, en een tijd met water rijden, en tot slot weer koelvloeistof erin. Is dat zo, of zou het produkt misschien alsnog de scheur kunnen dichten. (het zit er nu 3 dagen in, en af en toe draai ik de motor warm)

bvd Andries

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 april 2009 03:52 PM
  [ # 1 ]

Beste methode is inderdaad eerst wat met water RIJDEN en enkele keren verversen voor je het product gebruikt .

Beste resultaat heb je als je met het product erin gaat rijden , niet stationair laten draaien .

heb het al een paar keer met succes toegepast , en het houd na jaren nog steeds .

Maar ik vrees dat een scheur in je onderblok wat te ver gegrepen is voor deze een oplossing .  Het is echt een mechanische barst in je blok , geen fitje dat wat water lekt .....

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook