2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Onder de vloermat nat (bestuurders kant)
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 08 april 2009 02:41 AM
  [ # 16 ]

Lupolo,

Je hoeft geen gaten te boren die zitten er al in.
Ik heb in de gaten met thinner verdunde Owatrol gespoten. toen met de compressor op een gat druk gezet terwijl de overige gaten zijn dicht gemaakt met een dopje. Hierdoor pers je de Owatrol door alle naden van de dubbele plaat. Overtollige Owatrol verwijderen. Na droging heb ik alle gaten afgevuld met epoxy primer dit in de hoop dat hier nooit geen vocht meer in kan. De tijd zal het leren.

Gr. Martin

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2009 11:12 AM
  [ # 17 ]

Ook ik heb last van nattigheid onder de vloermatten voorin. Het lijkt er op dat het alleen tijdens het rijden naar binnen komt, tijdens het buiten in de regen staan blijft het allemaal droog.

De meeste nattigheid zit in de hoek tussen dorpel en bodem, en dan vanaf de rubber dop in de bodem naar achteren. Aan de bijrijderskant komt het vanonder de dorpelbekleding vandaan, aan de bestuurderskant kan ik het niet goed zien. Waar moet ik het lek zoeken?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 november 2009 12:08 PM
  [ # 18 ]

Begin maar eens met het voorruitrubber of het dak.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2009 12:30 PM
  [ # 19 ]

Mijn daklijst is inderdaad slecht, maar hoe komt het water dan ongezien achter de dorpelbekleding? En waarom alleen rijdend en niet stilstaand?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 23 november 2009 02:15 PM
  [ # 20 ]

Het is idd heel vervelend om te constateren dat er water komt en blijft staan onder de voorste vloermat. Het is een probleem wat al langer bij Citroen bekend moet zijn, want reeds in het WPHB van sept.‘65 (nr 542, handl. D 980-00) wordt er melding van gemaakt, en worden er voorstellen gedaan om het op te lossen.
Waterlekkages in het algemeen zijn lastig op te sporen. Bij stilstaande wagens loopt het water zoals de zwaartekracht het aangeeft, bij rijdende wagens kan er opspattend water van de wielen doordringen. In het WPHB wordt geopperd dat daar, waar de lange leidingbundel de linkerbalk in gaat, er openingen zijn ontstaan, waar water kan doordringen; dit kan ook gebeuren aan de achterzijde. Ook de voor- en achterzijde van de kokerbalk, de plaatverbindingen, zijn verdacht. Het water sijpelt vervolgens tussen de plaat van de kokerbalk en de vloerplaat door, daar waar de bestuurder en passagier normaal gesproken hun voeten plaatsen. Afdichten (kit) is de remedie.
Als tweede mogelijkheid wordt geopperd dat het opspattende water van de banden tegen de sluitplaat aan de zijkant van het voorste dwarsgeplaatste rechthoekige kokerbalkje (kriksteun) komt en zo via de kriksteun doordringt tot de plaatverbindingen. Herstel hier eventuele rottigheid en kit plaatverbindingen en naden af, zeker ook in de binnenzijde van de rechthoekige buis.
Als derde mogelijkheid, en deze zeker niet uitsluiten, wordt geopperd dat water doordringt via de zes trapeziumvormige openingen, daar, waar bij een ‘niet-pallas’ de twee afneembare langsliggende zijplaten met parkers bevestigd zijn aan de opstaande buitenzijde van de kokerbalk. Hier zou het origineel gemonteerde ‘sponsrubber’ af moeten sluiten. Deze zijn meestal al lang uitgedroogd. Remedie: de trapeziumvormige openingen afsluiten en het sponsrubber afkitten of vervangen.
Vierde mogelijkheid: Als je je linkervoorscherm verwijdert wordt de vertikale plaat zichtbaar waar de achterste draadbundel met twee klemmen op bevestigd is. Aan de onderzijde is de spatlap met hoekprofiel en drie parkers bevestigd: check, herstel zonodig en kit eventuele openingen. Neem gelijk de onderzijde van de A-stijl mee met deze inspectie. Het water kan doordringen in de langsligger en vloeit in de carrosserie.
Vijfde mogelijkheid: slechte afdichting van de motorkapbevestigingsgaten en omgeving. Water zoekt zijn weg naar beneden en dringt door de plaatverbindingen om vervolgens te verzamelen op de vloer.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook