aankoop xm
marnixm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 07 april 2009 02:20 AM

Goeienavond iedereen,
ik ben Marnix,  nieuw hier op het forum,woon in vlaanderen en ben 46 . zo een tien jaar geleden heb ik paar jaar met een xm van de eerste generatie gereden (2.0i benzine). wegens herhaaldelijke problemen heb ik hem toen verkocht .
zelf sleutelen doe ik wel maar dan aan mijn chevrolet , de xm is mij niet zo vertrouwd.
Alhoewel de vorige xm teleurstelde ivm de betrouwbaarheid is er toch een goede herinnering aan de rijeigenschappen en comfort blijven hangen.
ik overweeg terug een xm te kopen, mijn voorkeur gaat uit naar een xm ct met automatische versnellingsbak van de laatste bouwjaren.
Mag ik me terug aan een hoop problemen verwachten ? Smile
graag uw reactie /goede raad ?, waarvoor dank !
Marnix.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 12:22 PM
  [ # 1 ]

Over het algemeen zijn de XM’s vanaf modeljaar’95 (de type II’s) betrouwbaarder dan de type I’s, vooral op het gebied van de elektronica. Maar verder staat of valt alles met de onderhoudshistorie van de aan te kopen XM. Een goed onderhouden type I kan betrouwbaarder zijn dan een matig onderhouden ‘jonge’ XM.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 april 2009 06:02 PM
  [ # 2 ]

In mijn ervaring is een XM een redelijk betrouwbare wagen die redelijk degelijk gebouwd is. Er zijn veel goede én veel slechte XM’s te vinden, slechte XM’s zijn een bodemlose put dus koop niet de eerste de beste die je tegenkomt. De brakke exemplaren zijn zo geworden wegens achterstallig onderhoud. Prijs zegt ook lang niet alles. Ga lekker zoeken, en neem je tijd want de markt is ideaal voor kopers!

En hou ons op de hoogte!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

marnixm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 07 april 2009 10:15 PM
  [ # 3 ]

bedankt voor de reacties !
ik laat het wel weten als ik er eentje gevonden heb .

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook