Ik zet de volgende motorproblemen maar weer onder deze thread.
Want bij de laatste keuring was het stationaire toerental inmiddels 1400 ( al een tijdje ) en ook de CO-waarde te hoog. Na een reset was het toereltal stationair al ongeveer 1200.
Ik heb een gloednieuwe stappenmotor gemonteerd.
De accu 30 minuten losgekoppeld.
Bij de eerste start ging het toerental langzaam omhoog naar 2000.
Tweede start. 1500 en viel toen terug naar de normaal van 900.
Vandaag twee keer koud gestart. loopt de motor dan wederom 1900 toeten. Lijkt me erg hoog.
En pas na herstarten ( en als de motor dus al wat warmer is ) loopt het toerental langzaam terug tot 900.
Ik ga zo nog even het koelwater bijvullen. kijken of daar de bron van het probleem zit. En dat heeft gewerkt. Het toerental stijgt maar tot 1500.
Is het aannemelijk dat de CO-waarde nu wel volgens de APK-norm is?
Het aftermarket stappenmotor is een model bedoeld voor meerdere merken en typen. ( Lanica, Fiat, Ford, Maserati en Citroen ) fabrikant Löwe. Koste me €50,00
Nu heeft elk merk zijn eigen oe-nummer maar bij de originele fabrikant, Marelli komt het vaak op hetzelfde type neer.

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
“Is het aannemelijk dat de CO-waarde nu wel volgens de APK-norm is?”
Als je geen storing in het motormanagement meer hebt, dan is dat niet aannemelijk, maar gewoon zeker.
Klopt. Vandaag goed gekeurd.
Maar bij de eerste meting met hoog CO was er ook geen storing.
Binnenkort ga ik de hogedrukleidingen langs de dorpel vervangen.
Net vast even nagelopen hoe het allemaal zit daaronder.
één leiding ( de retour ) zit echter niet met een wartel vast maar een andere koppeling.
Kent iemand deze?

Totaal aantal Berichten: 1185
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat is een slangklem. Eraf knippen een er een nieuwe opzetten.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dankje.
Ik kon het niet zo goed zien met het blote oog schuin onder de auto. Dus maar de foto gemaakt.
Ik ken de koppeling niet. Kan een gewone koppeling ook werken bij hard ( metalen retour ) naar zacht?
Of kan dat de druk niet aan?

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat bedoel je met een ‘gewone’ koppeling? Zonder klem eromheen? Deze kan je losdraaien, of doorknippen. Daarna zou ik er, zoals Boukewerff zegt, een gewone slangenklem op zetten.