1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kredietcrisis? Gewoon doorblazen in je bx
Keesboor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 07-06-2008

- ID/DS super 5
Gepost: 11 april 2009 11:14 PM

Een paar weken geleden stond ik op het punt m´n bx naar de sloop te brengen en een C5 aan te schaffen.
Nu kost de goedkoopste C5 zo´n beetje 3500 euro. Nieuwprijs is 23.000, dus in een jaar of 7 schrijf je 20 mille af. Dat komt neer op 200 euri per maand.

Dus toch m´n bx naar de apk meneer gebracht. Vier nieuwe ( sloop!) bandjes erop en het kachelmotortje vervangen. Totaal was ik 330 euro kwijt en kan ik er weer een jaar tegenaan.

Goedkoper rijden kan volgens mij haast niet!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 11 april 2009 11:19 PM
  [ # 1 ]

idem Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 11 april 2009 11:59 PM
  [ # 2 ]

330 euro voor een kachelmotor en wat ouwe bandjes vind ik eigenlijk nog best veel geld..

Overigens lijkt ‘t me ook niet verstandig om de goedkoopste c5 te kopen, dan zit je met een exemplaar van 2001, en da’s niet lollig geloof ik.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11867
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 april 2009 12:35 AM
  [ # 3 ]

Ik ga er maar even vanuit dat in die prijs de persoonsuren inbegrepen waren. Dan kost ‘t dat wel, een aanjagermotortje wisselen is niet moeilijk maar toch nét even een naar klusje… APKtje, kost ook wel een tientje of 4. Mwah, valt het wel weer mee! Kortom, weer een BX gered & iemand die met veel plezier verderzweeft Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Keesboor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 07-06-2008

- ID/DS super 5
Gepost: 12 april 2009 12:52 AM
  [ # 4 ]

Ja, dat was alles bij mekaar. Ook nog een paar lampjes enzo.
Ik vind het echt onverstelbaar dat zo´n ding van 18 jaar oud me gewoon elke dag op m´n werk brengt ( 60 km)

Profiel  
 
Keesboor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 07-06-2008

- ID/DS super 5
Gepost: 12 april 2009 01:00 AM
  [ # 5 ]

Overigens, zijn die C5-en van 2001 zo slecht dan?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 april 2009 01:01 AM
  [ # 6 ]

Nee Wink

 

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 12 april 2009 11:36 AM
  [ # 7 ]

als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5 Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 april 2009 01:33 PM
  [ # 8 ]
Jdt schreef:

als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5 Wink

Ach, een C5 is veel minder onderhoudsgevoeliger dan een BX.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2779
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 april 2009 01:59 PM
  [ # 9 ]

Een simpele versie van de bx is helemaal niet zo onderhoudsgevoelig. Ik heb mijn Bea’tje nu vier jaar en het onderhoud was overwegend standaard: bandjes, lampjes, uitlaatje, riemetjes, kachelmotortje en andere slijtagedelen…

Ze is 16 jaar oud en nu moeten de voorpoot-retourtjes worden vervangen en beginnen er wat slechte plekjes de kop op te steken die aandacht verdienen. Ik vind dat niet verwonderlijk voor een semi-klassieker die dagelijks wordt gebruikt.

Ik denk dat een moderne C nogwat minstens even veel en misschien zelfs wel meer - dank zij alle moderne snufjes - onderhoud nodig heeft.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 12 april 2009 02:58 PM
  [ # 10 ]

klopt, ik heb eergister een witte/groene cannes gekocht….en denk dat ik daar de komende twee jaar niets aan hoef te doen.

Hij is niet heel mooi maar rijdt lekker zuinig, dan kan ik de cx lekker laten staan.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 april 2009 03:50 PM
  [ # 11 ]

Jongens, de onderhoudsgevoeligheid van een BX vergelijken met een nieuwerwetse C5….  Laughing
Natuurlijk zijn de meeste BX-en brakker, en natuurlijk heeft een C5 minder onderhoud nodig. En natuurlijk is het onderhoud van een C5 doorgaans duurder dan bij een BX. Een BX schop je bij te hoge kosten gelijk naar de sloop immers?
En uiteraard zijn er zat BX-en die goedkoper op de weg te houden zijn in vergelijking tot een C5. Volgens mij is dit allemaal zo klaar als een klontje.
Aan de andere kant, voor die C5-meerprijs zit je wel in een veel modernere wagen. En de C5-occasions zijn erg goedkoop, dus kun je zo’n wagen behoorlijk afschrijvingsarm aanschaffen.
Ik denk dus dat het zeer goed mogelijk is om relatief goedkoop C5 te rijden. Het is bijna jammer dat ik ze zo lelijk vind hoor….  Laughing

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 12 april 2009 04:50 PM
  [ # 12 ]
patje74 schreef:

Ik denk dus dat het zeer goed mogelijk is om relatief goedkoop C5 te rijden.

ik denk dat je je daar nog lelijk in zou vergissen Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 12 april 2009 04:58 PM
  [ # 13 ]

Och, de C5 schijnt onder de Fransozen nog vrij goed te scoren. Koop maar geen Renault Laguna II, dat lijkt nog veel erger te zijn. Heb ik overigens niet uit eigen ervaring, hoor!!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 13 april 2009 01:20 AM
  [ # 14 ]

Ook zonder kredietcrisis rij ik door met m’n BX.
Dat is de aard van ‘t beestje.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 april 2009 01:59 PM
  [ # 15 ]
Eric Vertogen schreef:
Jdt schreef:

als jij al zo over je bx onderhouden praat adviseer ik jou geen c5 Wink

Ach, een C5 is veel minder onderhoudsgevoeliger dan een BX.

Mmm, zelfde kwalen zoals adallen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook