Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Hallo allen!
Ik heb een bakwissel op het programma staan. Een bak van Daan (McDean) staat klaar.
Nou zat ik de Haynes door te lezen:
Bij het demonteren van de bak moet je een pennetje in de ingang van de aandrijfas links en rechts moet duwen om differentieelverschillen te voorkomen.
Nou heeft de bak die klaarstaat geen pennetje erin. Heeft iemand hier ooit problemen mee gehad?
2CV 1985

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb nog nooit een pennetje ergens in gestoken, en ook nog nooit problemen daarvan ondervonden.
Eveneens ben ik tevens ook.

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ook geen problemen meegemaakt, heb verschillende BE1 en BE3 bakken losgehad, maar nooit problemen gehad. Differentieelverschillen is trouwens een beetje een raar verhaal want dat hele ding is er juist om er voor te zorgen dat het verschil in wentelsnelheid van de linker en rechter as wordt opgevangen. Gewoon de bak eraf pletteren en de nieuwe plaatsen.
Wat je wel zeker moet doen is de canvas bus waarmee de koppelingsgaffel over het kogelgewricht zit geklemd vervangen.
Dat ding kost 2 euro bij de dealer en heeft 2 pootjes die door gaatjes in de gaffel vallen, deze moet je platsmelten met een soldeerbout of een gasbrandertje en dan platdrukken. Draai voor de zekerheid 2 kleine parkertjes in die pootjes nadat je hem vastgesmolten hebt, dan kan hij zeker niet meer los. Verder gewoon werken by the book.
Succes!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Mechuccio schreef:Ook geen problemen meegemaakt, heb verschillende BE1 en BE3 bakken losgehad, maar nooit problemen gehad. Differentieelverschillen is trouwens een beetje een raar verhaal want dat hele ding is er juist om er voor te zorgen dat het verschil in wentelsnelheid van de linker en rechter as wordt opgevangen. Gewoon de bak eraf pletteren en de nieuwe plaatsen.
mij verwart het ook allemaal.. verschil tussen links en rechts moet gewoon kunnen, maar niet als je ‘m demonteert? wat is dat voor logica
Mechuccio schreef:Wat je wel zeker moet doen is de canvas bus waarmee de koppelingsgaffel over het kogelgewricht zit geklemd vervangen.
Dat ding kost 2 euro bij de dealer en heeft 2 pootjes die door gaatjes in de gaffel vallen, deze moet je platsmelten met een soldeerbout of een gasbrandertje en dan platdrukken. Draai voor de zekerheid 2 kleine parkertjes in die pootjes nadat je hem vastgesmolten hebt, dan kan hij zeker niet meer los. Verder gewoon werken by the book.
Ah, ik ga eens kijken hoe dat onderdeel eruit ziet..
2CV 1985
Dat is om te voorkomen dat je satteliet wielen eruit vallen. Deze zitten in principe ‘los’ gemonteerd, in de praktijk vallen ze er vrijwel nooit zomaar uit.

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Over dat busje kun je een hoop nalezen in dit oude topic van mij
Ik kreeg toen gezeik met dat ringetje na het terugmonteren van de bak en na tips van Chinco hebben we toen kunnen achterhalen dat het aan dat busje lag. De tip van de schroefjes komt ook van hem en heb ik inmiddels al meerdere malen toegepast.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
De pen monteren voor het niet vallen van satelietwielen is enkel nodig tot mid ‘83
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.