xm van mijn vader
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 456

Gepost: 19 april 2009 01:35 PM

zaterdag aan de xm van mijn vader gesleuteld. break ‘92 2L lpg g3 4 ton km.
Zijn fan was stuk. De garage zei hem een nieuwe sensor te kopen, wat bleek water niveau stond gewoon te laag. Vreemd, waarom zitten die drie sensoren op een rijtje zo hoog in de waterpomp? Bij mijn DS zit de sensor onderin de radiateur.
Wanneer je de stekker van de sensor aftrekt met contact aan gaat de fan draaien, hoe werkt dat, normaal moet je toch juist de draad doorverbinden?

De fan lijkt ook niet echt orgineel, hij zit tussen de radiateur en de motor en er zit nog een fan tussen de radiateur en de bumper. De laatste fan blijkt niet echt aangesloten te zijn.

De LHM pomp wiebelt en de snaar is er laatst afgelopen. We demonteren de pomp en de m8 bout (a 9cm lang blijkt gebroken. Komt dit vaker voor, wat kan de oorzaak zijn?). Wat een gepiel om de bout aan te draaien, onder het inlaatspruitstuk is maar heel weining ruimte.
Lhm aanvoerslang breekt af bij de pomp bij montage. We snijden een stuk van de slang af en monteren hem weer. Moet deze slang in zijn geheel worden vervangen of houdt hij wel weer een tijd?
De poulies liggen niet in hetzelfde vlak. De snaar is een groef smaller als de poulies en uiteindelijk loopt de snaar wel mooi wanneer we hem zo monteren wanneer hij een groef verspringt tov de verschillende poulies.

Wat me opvalt is dat de as van de pomp een heel klein beetje van links naar recht kan bewegen, is dit nomaal?

Alvast dank voor de inzichten die misschien komen

Profiel  

pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 456

Gepost: 19 april 2009 03:53 PM
  [ # 1 ]

misschien is ie van ‘95 ik zal mijn vader vragen. het is wel een type 1. Er heeft een airco ingezeten, de slangen zitten er nog de pomp niet meer.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook