Aanschaf C3 1.4 HDi
zweven door limburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-2005

Gepost: 20 april 2009 04:00 PM

Hallo allemaal,

Na lange afwezigheid op dit forum toch weer terug Very Happy .
Ik heb momenteel een Twingo 1.2 Dynamique van 2008, maar ik rijd nu zoveel kilometers, dat ik een diesel overweeg. Nu is mijn oog gevallen op een C3 uit 2005, met een 1.4 HDi motor.
Mijn Twingo kan ik hierop inruilen, echter het is een handelaar dus er zit niet meteen bovag garantie bij. Wel een betrouwbaar bekend bedrijf in de regio (http://www.automeis.nl).
Nu heb ik een aantal vragen over deze motor in het bijzonder:

- Is deze betrouwbaar? De km stand is nu 161.000, is deze tot de 3 ton te rijden of toch niet?
- Wat zijn de kwaaltjes van deze motor? Hoor op internet wel wat over verstuivers, etc.
- Bij welke km stand moet de distributie gedaan worden bij deze motor? Ik dacht 160, dus als dit nog niet gedaan is, wat zijn de kosten dan ongeveer?

Het is een handelaar, en daar is de prijs ook naar, 5250 euro. Valt alleszins mee, er zit NAP bij dus dat is een geruststelling, inclusief onderhoudsboekjes, etc.

Al met al een leuke kans, ik ga denk ik vanmiddag even rijden, eens kijken wat het is. De tweede keuze is een 206 2.0 HDi, bij een peugeot dealer met garantie en vervangen distributie, km stand 148.000.

Groetjes,
Bart

Alleen een Citroen rijdt als een Citroen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook