1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
ingebroken in GC4P
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 24 april 2009 02:34 PM

Vannacht is er ingebroken in onze auto Crying or Very sad . Er is enkel een oude gps weg (lieten we in de auto omdat die toch al niet meer van de nieuwste was, 5tal jaar oud), verder niets, behalve wat overhoopgehaal van gezelschapspelletjes wat in de koffer zat en de hoedeplank-balk, die gelukkig niet gestolen of stuk is, want die kost wel wat denk ik.
Er kan geen aanleiding geweest zijn door een rondje op de raam of zo of gespot gebruik van gps, want dat rondje kuisen we op, en de gps is al een 2tal maanden niet meer gebruikt.
Gelukkig is er geen schade, zelfs geen krasje, vermoedelijk een bende die precies weet hoe die open kan denkt de politie. Ze zijn er in geraakt via de rechter-achterdeur, de spiegels waren nog ingeklapt, dus vergeten op slot doen kan het niet zijn geweest.
De garage (even langs geweest of deze geen schade/tekorten zag die we zelf niet zien) denkt via een ballonnetje dat ze tussen deur doen en opblazen of zoiets.
Bij de politie klasseren ze het dan nog niet als diefstal, maar als ‘auto bezocht’, kwestie van volgend jaar weer uit te pakken met zogezegde dalende criminaliteitscijfers Sad .
Dacht even te laten weten, misschien zijn er nog lotgevallen, of kan het een waarschuwing zijn, dat je er wat op let of zo, al valt er weinig op te letten natuurlijk, behalve dan echt alles wat nog meer dan een euro waard is uit de auto te nemen. Wat kunnen ze met zo’n oude gps nog doen? het ding heeft op internet een verkoopwaarde van hooguit 15-20 euro maximum.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 april 2009 03:29 PM
  [ # 1 ]

Da’s minder.

Het enige wat dan nog meevalt is dat je geen schade hebt. Bij mij hebben ze ook al twee keer ingebroken en daar hebben ze elke keer ‘netjes’ een ruit ingeslagen.  Laughing 
Dan ben je weer aardig wat tijd kwijt met naar de glasboer rijden, die natuurlijk net die ruit niet op voorraad heeft en dus een noodruit plaatst. Vervolgens dus nogmaals terug om de definitieve ruit te plaatsen.  Confused

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 24 april 2009 03:57 PM
  [ # 2 ]

Dat is inderdaad vervelender dan dit. Al bij al valt het natuurlijk mee hier, eigenlijk gingen we de gps toch ooit vervangen door een nieuwe. Mij stoort vooral het onveiligheidsgevoel, dat een ander aan je spullen zit waar die niet moet aan zitten, net zoals er bij ons thuis ingebroken was 4 jaar terug, dat gevoel en in dat laatste geval spullen kwijt die van sentimentele waarde zijn, waar de dief niks mee is, dat is veel erger dan een gps of laptop die gestolen wordt. Dat is toch zo in ons geval althans, al zwemmen we niet in het geld en wonen we niet in een villawijk, eigenlijk de wijk met de kleinste huisjes (oude arbeiderswoningen) in de omstreken.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 april 2009 05:56 PM
  [ # 3 ]

Daar heb je gelijk in. Het nare gevoel dat je eraan over houdt is in zo’n geval inderaad veel erger. Dat ze dus blijkbaar ook zomaar je wagen in kunnen zonder iets stuk te maken en eruit kunnen halen wat ze willen.
Erg vervelend.  Confused

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 24 april 2009 08:11 PM
  [ # 4 ]

erg vervelend voor je, ook al valt de ‘materiële schade’ nog mee.
Net even nagekeken op de car configurator : een ultasoon alarm is een optie op de C4GP (optie gecombineerd met opgewaardeerde hifi & privacy glas). Raar dat een alarm niet standaard is op een auto met een catalogusprijs (België!) > 30.000 Euro… Mijn auto heeft dit pack wel, dagelijks plezier van de prima audio en hopelijk het alarm nooit nodig Rolling Eyes

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 24 april 2009 09:28 PM
  [ # 5 ]

Tja, wij hebben wel getwijfelt om het alarm te nemen, maar dan was het langer wachten op de auto, plus de meerprijs was wel heel fors (omdat dus de genoemde opties ook erbij moesten), en de verkoper heeft het ook enigzins afgeraden want het schrikt amper af, tegen dat het afgaat, is het toch al te laat zei hij (waarschijnlijk wel om sneller de auto te verkopen). Ook is het zo dat iemand in de buurt een alarm heeft, en dat gaat regelmatig ongewild af, wat wel vervelend is voor buren die slapen.
Het is wel zo dat in onze auto behalve sinds enkele maanden de gps omwille van zijn ouderdom, niets waardevol zit, we laten nooit geld of laptop of iets dergelijks in de auto zitten.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 april 2009 12:15 PM
  [ # 6 ]

Erg jammer als je zoiets meemaakt natuurlijk, gelukkig valt het al bij al nog mee Rolling Eyes

En dat alarm, het komt idd pas in werking als het te laat is. Maar soms is het toch handig. Want eens het afgaat zal de dief ook veel minder tijd vrijmaken om de voor hem geliefde voorwerpen uit te zoeken. Valt namelijk nogal sterk op dan.
Laughing

In frankrijk is het alarm echter perfect apart te krijgen, het optiebeleid van citroen belux is rampzalig. Ik zou toch eens graag die logica zien achter hun systeem.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 25 april 2009 02:48 PM
  [ # 7 ]

Vervelend voor jou, ook vervelend voor de andere C4GP bezitters is dat je blijkbaar zo in de auto kunt komen zonder dat daar aan de auto gefrunnikt wordt, hoe hebben ze het gedaan ? Kun je daar iets over vertellen ?

Misschien dat er een oplossing is die we kunnen toepassen ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 april 2009 03:04 PM
  [ # 8 ]

Ik snap ook niet hoe ze er in geraken. Moet toch een speciale truc zijn.
Want een ballonetje, maar kijk maar eens hoe goed de deuren aansluiten, en dan nog mataal vervormt toch niet. Het moet al heel precies geplaatst worden. Vakwerk dus (in de droevige zin van het woord)

En dat van die criminaliteitscijfers, tja typische belgisch zeker?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 26 april 2009 12:46 AM
  [ # 9 ]

maarre, wie ligt mij een tipje van de sluier op, hoe kunnen ze erin komen ?

Heb werkelijk geen idee

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 28 april 2009 03:23 AM
  [ # 10 ]

Ik begrijp het zelf ook niet, maar toch was de auto op slot, en is er geen schade, de deur kraakt een beetje (de rubbers, dus geen erg),maar dat was voordien mogelijk ook al, ze zit toch op z’n plaats en er is niets verbogen, de sleuven tussen de uren zijn wel vrij groot (ivm focus), er it toch opzij en onderaan, ik schat, 5 a 6 mm op een speciaal ballonnetje hoeft maar 1 mm dik te zijn om toch al behoorlijk sterk te zijn. ik vemoed dat de dief/bende speciaal geinteresseerd zijn in GC4P’s, omdat er zelfs geen klein krasje bij het slotpunt is.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 28 april 2009 09:37 AM
  [ # 11 ]
hbeck schreef:

maarre, wie ligt mij een tipje van de sluier op, hoe kunnen ze erin komen ?

Heb werkelijk geen idee

Ik heb eens gehoord van een “scanner”...
Die scant de frequentie van je afstandbediening en kan dan zo je deuren openen.
Gaat zelfs vrij snel overigens.

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 april 2009 10:22 AM
  [ # 12 ]

Re: ingebroken in GC4P

Gunther schreef:

Wat kunnen ze met zo’n oude gps nog doen? het ding heeft op internet een verkoopwaarde van hooguit 15-20 euro maximum.

Bedenk je goed dat het openbreken van een auto of het ingooien van een ruit altijd gratis is…

Het maakt niet uit wát je laat liggen, áls je wat laat liggen trekt dat iemand’s aandacht. En als daar toevallig iemand tussen zit met lange vingers…

In Nederland hebben ze een andere manier om criminaliteitscijfers omlaag te krijgen, maar het komt op hetzelfde neer.
Als je aangifte komt doen van beschadiging van je auto, en je wil dat de politie daar wat mee doet, dan lachen ze je eerst hard uit. Het is namelijk geen prioriteit, daarvoor moet je bij de politiek zijn. Teveel K’s zou je zeggen.
Als je dan nóg aangifte wilt doen gaat dat met zo min mogelijk medewerking en zoveel mogelijk sarcasme.
“Hoe betaal ik minder belasting” is dan mijn volgende gedachte - maar dat snappen ze dan weer niet…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 april 2009 11:46 AM
  [ # 13 ]

Waarom de verloren tijd en ergernis van naar het bureau gaan? Ik heb de laatste twee keer gewoon online aangifte gedaan. Kost je tien minuten en je krijgt twee dagen later een pdf met je officiële aangifte teruggestuurd. Dan wordt het dus ook geregistreerd want ik kreeg twee weken later een brief van de Politie dat met referte aan mijn aangifte dit opgepakt zou worden en dat er intensiever gesurveilleerd zou gaan worden in onze wijk. (niet dat je dan vaker een politie-auto ziet, maar het geeft wel aan dat het geregistreerd is)

Profiel  
 
ariec4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-2009

Gepost: 28 april 2009 01:16 PM
  [ # 14 ]

Re: Ingebroken in GC4P

@Karel
Ik vind dat je een vervelende karikatuur maakt van de Politie. Je geeft het zelf al aan. Je betaalt het liefst zo min mogelijk belasting. Gevolg is minder geld voor publieke zaken. De politiek luistert wat dat betreft heel goed naar de burger. Die krijgt wat het verdient omdat ze er zelf voor kiest!

Ook heb ik heel andere ervaringen met de Politie. Afgelopen jaren is er twee keer in mijn auto ingebroken.
De eerste keer heb ik via internet aangifte gedaan. Al spoedig werd ik gebeld door een agent die mij uitnodigde om op kantoor te komen om een aanvullende, meer gespecificeerde, verklaring af te leggen. Dit omdat men een vermoedelijke dader had opgepakt.
Een tweede keer ben ik naar het bureau gegaan om aangifte te doen. Dat kan 24 uur per dag. Omdat het mij beter uitkwam ben ik op een zondagavond na middernacht gegaan en ik ben uiterst correct geholpen. Onder begeleiding van een ervaren agent mocht een leerling de aangifte opnemen De verrassing kwam een week later. Ik werd gebeld door een rechercheur. Die was erg blij met de uitgebreide aangifte. Op basis van de aangifte kon ze twee op heterdaad betrapte criminelen tevens verbinden aan mijn zaak.

Voorkomen is beter dan genezen. Je hebt gelijk, leg niets in de etalage! Maar, mocht het je toch overkomen, reageer dan niet je frustraties af op de Politie.

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 28 april 2009 01:18 PM
  [ # 15 ]

Heee, ariec4.  Da’s mijn oude avatar!  Very Happy

Die heb ik het eerste half jaar hier op het forum ook gevoerd.

Ik vind overigens dat je volledig gelijk hebt.  Wink

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook