4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
ingebroken in GC4P
ariec4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-2009

Gepost: 10 juni 2009 04:55 PM
  [ # 46 ]

@skremar
Wanneer dit soort kansloze figuren hun kunstje regelmatig in dezelfde wijk herhaalt, dan lopen ze vanzelf een keer, met een heterdaad, tegen de lamp. De recherche heeft in beide gevallen hele reeksen inbraken (aan de hand van aangiften) kunnen oplossen. Met video beelden uit een parkeergarage is de bewijslast ook niet zo moeilijk.

De daders hebben in de zomer van 2008 ruim 8 weken in voorarrest gezeten. Nog steeds wacht ik op een behandeling (veroordeling) van de zaak bij de Rechtbank. Via een bevriende advocaat heb ik het dossier opgevraagd. Daar wordt je heel droevig van en je mag jezelf gelukkig prijzen dat je zelf heel anders in de maatschappij staat.

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 11 juni 2009 02:45 PM
  [ # 47 ]

Gelukkig dat bij jou de daders gevonden zijn, maar als je auto gewoon op straat staat, niet in een parking, maak je daar weinig kans op, tenzij er, zoals je zegt, hele reeksen inbraken zijn, dan maak je nog een kleine kans hier in België.
Wij zijn 3 maal bestolen geweest, en 2 pogingen,
1 keer inbraak in huis 4 jaar geleden,
1 keer portefuielle van mijn vrouw 3 jaar geleden,
zo’n 10 jaar geleden een poging bij mij,
en recent 2 maal in de auto, waarvan nu blijkt 1 maal iets gestolen, en 1 maal niets omdat er nu eenmaal niets meer in zat.

In geen enkel geval is de dader gevonden, en is het toch duidelijk het ligt aan een combinatie van problemen bij de politie die niets wil of mag doen van hogerhand, en enkel verticaal klasseert, en/of niet de middelen krijgt om meer te doen. Zo zijn er bij geen enkele inbraak vingerafdrukken genomen, omdat het ‘enorm veel vuil stof in uw huis’ meebrengt (wat een leugen is, bleek achteraf adhv kennis), of ‘niet de moeite’ is.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ariec4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-2009

Gepost: 12 juni 2009 01:18 PM
  [ # 48 ]

Het gevoel dat jij hebt over de politieagenten in België heb ik over de magistraten bij ons in Nederland. Bij ons in de stad doen de agenten samen met de recherche enorm hun best. Ik woon in een provinciestad. Daar is het voor de politie nog ‘overzichtelijk’. Maar daarna, naar de rechter duurt het heel lang en er wordt licht gestraft.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat de problemen in de grote steden in Nederland niet anders zijn dan in België.

Jaren geleden was ik overigens ook een keer in België (Brussel-Woluwe) de pineut. Vijf minuten nadat ik geparkeerd had nabij ons Belgische hoofdkantoor, is de auto open gebroken en een tas met kleding gestolen. Mijn waardevolle spullen en laptop had ik meegenomen. Maar de dieven hebben waarschijnlijk gespot dat er nog een tas met kleding achterbleef.

Omdat het zo frustrerend is als je auto is opgebroken, vond ik de foto’s van de gelaagde zijruit na een mislukte poging geweldig. De schade is heel vervelend. Maar het feit dat de poging mislukt is, geeft toch enig gevoel van rechtvaardiging. Bij een volgende auto zal ik deze optie zeker overwegen.

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 juni 2009 02:07 PM
  [ # 49 ]

Die magistraten hier in belgie zijn niets beter, zeker rond antwerpen. Als je een beslissing kan verwachten is het een die totaal ingaat tegen enig gevoel van gezond verstand. Brussel is overigens hetzelfde. Te snel rijden wordt hier bij manier van spreken zwaarder aanzien als iemand doodschieten. Inbraak in een huis of wagen? De moeite niet om te zoeken, de cellen zitten toch vol. EN als ze iemand aanhouden laten ze hem 24 uur later weer vrij. Maar ik wijk weer teveel af van het topic.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook